Windows XP - Programmas verdwenen uit menu Start

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Giesen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-12-2020

Na wat problemen met een virus, welke het explorer.exe bestand in het register had aangepast, heb ik m.b.v dit forum met computer weer aan de praat. Alleen, ik heb 1 cosmetisch probleem.

Normaliter, als ik inlogde met mijn naam, had ik onder start en programmas veel programmas. Nu maar enkelen... Hoe kan dat ineens verdwenen zijn?!

Onder deze paden zie ik ze wel (verborgen) staan;
C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\
C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programmas

Had toch eerder verwacht, dat die koppelingen zouden staan als;
C:\Documents and Settings\Bart\Menu Start\
C:\Documents and Settings\Bart\Menu Start\Programmas

Wat is er fout gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
Veel programma's installeren zich voor alle gebruikers (snelkoppelingen in de all user folder) verder horen de mappen die je aangeeft niet hidden danwel superhidden (system hidden) te zijn.

Je kan dit op een lelijke manier oplossen door in command prompt onder C:\Documents and Settings\
attrib -h -s /S /D "All Users"
uit te voeren.
Verder heeft de malware die je hebt gehad bepaalde mappen hidden of superhidden gemaakt dit kan je aanpassen op bovenstaande manier of met behulp van bijvoorbeeld unhider.

Persoonlijk zou ik het systeem niet meer vertrouwen gezien dit ook mogelijk een aantal dingen in het systeem sloopt als vbs bruikbaarheid oftewel ik zou het systeem herĂ¯nstalleren. Maar dat is een eigen keus die je moet maken.

[ Voor 40% gewijzigd door Starke op 31-05-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dubbel met Ukash - Politie want daar heb je ook de oplossing al staan :)

Daarom doen we deze maar dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.