Toon posts:

Aankoopadvies: Wachten voor Afgeprijsde Componenten of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond...!

Zit al een tijdje te overwegen om een nieuwe pc aan te schaffen.

Dit zou ik zowieso voor oktober willen doen (omdat bo 2 uitkomt in november)
kheb met behulp van tweakers al de onderdelen bepaald.

De enigste reden wrom ik er nu nog mee wacht is omdat ik eigenlijk aan het wachten ben tot de onderdelen goedkoper worden. (Niet dat ik aan een budget vast zit ofzo)

Nou is mijn vraag zal er in 4 maanden tijd veel gebeuren kwa prijsdaling of valt dit eigenlijk wel mee?

Ik weet namelijk wel dat de ontwikkelingen nu allemaal wat langzamer is dan vroeger.

Vroeger was het zo dat er veel sneller nieuwe videokaarten uitkwamen etc

Wat je vandaag kocht was morgen weer oud

Van wat ik heb begrepen is die ontwikkeling wat langzamer geworden

Kheb nu namelijk lage fps bij de games die ik veel speel dus ben toch aan het twijvelen.

De specs voor de onderdelen:

Behuizing: Antec 1200 V3

Grafische kaart: 6950 2gb versie

SSD: Crucial M4 256 gb

Processor:Intel® Core™ i7-3770

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Black Ops 2 zul je wel bedoelen.

Om je droom door te prikken: Daarvoor heb je echt geen dikke game pc nodig. Ik draaide CoD MW2 en BO op een oude triplecore van AMD, met een GTS250 met alle settings op ultra.

De engine die gebruikt word voor CoD is zo vreselijk oud, daarvoor zul je echt geen i7 nodig hebben (heb je sowieso al niet als je wilt gamen, maar ach) en een 6950 2gb is "oud" en ook weer totale overkill voor CoD.

Wat heb je nu voor pc, en onderdelen ofzo.

Als je alleen maar CoD wilt spelen op FullHD, is de game-pc van tweakers van 600 piek meer dan genoeg. Ik denk dat je zelfs met minder het nog prima kan spelen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:45:
Black Ops 2 zul je wel bedoelen.

Om je droom door te prikken: Daarvoor heb je echt geen dikke game pc nodig. Ik draaide CoD MW2 en BO op een oude triplecore van AMD, met een GTS250 met alle settings op ultra.

De engine die gebruikt word voor CoD is zo vreselijk oud, daarvoor zul je echt geen i7 nodig hebben (heb je sowieso al niet als je wilt gamen, maar ach) en een 6950 2gb is "oud" en ook weer totale overkill voor CoD.

Wat heb je nu voor pc, en onderdelen ofzo.

Als je alleen maar CoD wilt spelen op FullHD, is de game-pc van tweakers van 600 piek meer dan genoeg. Ik denk dat je zelfs met minder het nog prima kan spelen.
Nouja kheb erg lage fps ( speel voornamelijk alleen zombies) kom ik bij de highrounds 60-80 heb ik echt een fps van 30/40 erg laag zelfs met een speciale config om alles te optimaliseren.

Mijn huiidige specs zijn:

Amd phenom 9850 2.51 ghz

Ati Radeon 3870

Dit beestje is inmiddels ook weer 4 jaar oud

En als ik een nieuwe pc koop wil ik er wel eentje hebben die mee kan draaien eerst komende paar jaar dit doe ik zodat ik niet hoef te upgraden.

Maar goed als ik het goed begrijp is de bullldozer van amd eigenlijk ook prima?

Of zelfs lager...

Of kan ik dan toch beter voor piledriver wachten? (trinity)

Dus i7 is voor mij overkill? thnx voor de tip

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

i7 is, zoals Möterhead ooit zong, inderdaad overkill.

Als je meer wilt spelen dan CoD, zoals BF3 en dat soort dingen, dan heb je wel een vrij zware gamebak nodig.

Maar, voor alleen CoD volstaat een leuk AM3+ systeempje zeker. FX-4100 met een leuke videokaart zoals de 7850 ofzo.

Een AM3 CPU zou zelfs nog wat beter zijn, een Phenom II 965 is erg goed en stukken goedkoper dan de i7 die jij dacht nodig te hebben.

Ik denk dat je zo een leuk systeempje voor 400 euro, zonder HDD of SSD datwel, in elkaar kan zetten.

200 voor CPU en Mobo
200 voor GPU.

En waarom wilde je zo'n grote SSD?

[ Voor 35% gewijzigd door RobinHood op 31-05-2012 20:16 ]

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:13:
i7 is, zoals Möterhead ooit zong, inderdaad overkill.

Als je meer wilt spelen dan CoD, zoals BF3 en dat soort dingen, dan heb je wel een vrij zware gamebak nodig.

Maar, voor alleen CoD volstaat een leuk AM3+ systeempje zeker. FX-4100 met een leuke videokaart zoals de 7850 ofzo.

Een AM3 CPU zou zelfs nog wat beter zijn, een Phenom II 965 is erg goed en stukken goedkoper dan de i7 die jij dacht nodig te hebben.

Ik denk dat je zo een leuk systeempje voor 400 euro, zonder HDD of SSD datwel, in elkaar kan zetten.

200 voor CPU en Mobo
200 voor GPU.

En waarom wilde je zo'n grote SSD?
Ja evt speel ik ook wel andere spellen hoor

Speel alleen voornamelijk black ops betreft andere games hoeft het voor mij niet persee allemaal op ultra

Wat zou dan eigenlijk echt het voordeel zijn bij een i7?

Alleen video bewerking etc? dat zou dan namelijk niet van toepassing zijn bij mij

Betreft de grote SSD

Kheb begrepen dat die vrij snel volgaan zeker als ik al kijk naar max payne 3 die net uit is 30gb...

Met nog een paar spellen erop zit die zo vol.

Als ik dan ook kijk naar de toekomst zullen er heus wel meer spellen uitkomen van de zelfde grote of nog groter

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:58
Maar games hebben wel voordeel van op je SSD zetten maar die zal je alleen op je SSD moeten zetten als je veel speelt.
En in de toekomst bne je dan klaar met Max Payne 3 en verschuif je die naar je HDD.
En heb je weer 30 gig over voor andere dingen.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:55
Een i7 heeft over een i5 weinig voordeel bij gaming, hij is alleen beter als je multi threathed dingen gaat doen zoals renderen/virtualisatie/film of video bewerking.

Verwijderd

Zoals de meesten hier al aangehaald hebben is jouw systeem zware overkill.

Wachen op prijsdalingen zou ik niet doen. De prijs van de huide componenten zal wel wat dalen maar niet zo gigantisch veel als dat je hoopt.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:03

D4NG3R

kiwi

:)

Om antwoord te geven op de vraag "Wachten voor Afgeprijsde Componenten of niet?":

Ikzelf ben hier redelijk simpel in, heb je het nu nodig? Nee.
Kan het wachten? Ja.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ok als de prijs dalingen marginaal zijn hoef ik niet persee te wachten thnx!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De trend op dit moment is dat alles een beetje duurder wordt omdat de euro aan het zakken is.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:43:
De trend op dit moment is dat alles een beetje duurder wordt omdat de euro aan het zakken is.
Oja? dus het beste zou zijn dat ik het gelijk ga kopen?

Als straks alles duurder word....

Ben toch ook wel meer een amd fan vanwege het budget gedoe

Zou ik dan nog beter ff moeten wachten voor de piledriver?

Of gewoon de fx 8150 kopen....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 21:46 ]

• Reepje
  • Niet online
Je moet kopen als je het hebben wil, en er het geld voor hebt. Of de prijs nu zakt of stijgt,
volgend jaar is het spul alweer verouderd, en veel minder waard.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:21
Er komt altijd weer wat nieuws en beter... erop wachten is mijn inziens een beetje onzinnig, er is genoeg hardware beschikbaar voor een gunstige prijs als je niet naar het allernieuwste of allerbeste kijkt... wat je voor een beetje gaming ook echt niet nodig hebt zoals al door meerdere opgemerkt.

Als je nu het geld hebt en je wilt een leuke game-bak in elkaar zetten, dan is het nu zelfs een aardig goed moment. Voor rond de €250,- heb je al een cpu+mobo+ram waarmee je flink kan gamen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital AV-GP WD10EURX, 1TB€ 86,-€ 86,-
1Sapphire HD7850 2GB GDDR5€ 210,-€ 210,-
1AMD FX-4170 Black Edition€ 117,80€ 117,80
1XFX Pro 550W€ 56,90€ 56,90
2Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 39,-€ 78,-
1Asrock 970 Extreme4€ 77,-€ 77,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 625,70

Dit lijstje ben ik toevallig van de week voor iemand anders bezig geweest en is al een hele leuke basis voor een game systeem. Je zou de cpu nog kunnen inruilen voor die 8-core als je dat zou willen, alhoewel dat ook weer een hoop geld is voor een cpu... die FX4170 presteert best als je er wat sneller geheugen naast plaatst en is stukken voordeliger. Doe hier die 256GB Crucial m4 bij en je hebt een leuk voordelig systeem, een flink stukje voordeliger dan wat je zelf op het oog hebt. Je houdt dan volgens mij zelfs zoveel meer over dat je er nog een 2e HD7850 bij zou kunnen zetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:51:
Er komt altijd weer wat nieuws en beter... erop wachten is mijn inziens een beetje onzinnig, er is genoeg hardware beschikbaar voor een gunstige prijs als je niet naar het allernieuwste of allerbeste kijkt... wat je voor een beetje gaming ook echt niet nodig hebt zoals al door meerdere opgemerkt.

Als je nu het geld hebt en je wilt een leuke game-bak in elkaar zetten, dan is het nu zelfs een aardig goed moment. Voor rond de €250,- heb je al een cpu+mobo+ram waarmee je flink kan gamen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital AV-GP WD10EURX, 1TB€ 86,-€ 86,-
1XFX Pro 550W€ 56,90€ 56,90
2Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 39,-€ 78,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 625,70

Dit lijstje ben ik toevallig van de week voor iemand anders bezig geweest en is al een hele leuke basis voor een game systeem. Je zou de cpu nog kunnen inruilen voor die 8-core als je dat zou willen, alhoewel dat ook weer een hoop geld is voor een cpu... die FX4170 presteert best als je er wat sneller geheugen naast plaatst en is stukken voordeliger. Doe hier die 256GB Crucial m4 bij en je hebt een leuk voordelig systeem, een flink stukje voordeliger dan wat je zelf op het oog hebt. Je houdt dan volgens mij zelfs zoveel meer over dat je er nog een 2e HD7850 bij zou kunnen zetten ;)
#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB€ 201,90€ 201,90
1Kingston HyperX KHX1600C9D3T1K2/8GX€ 53,90€ 53,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 660,60

Dan zou ik hier opkomen ben al in het bezit van een 700 wat voeding en ik heb zoiets aan 4tb opslag aan hdd's dus dat gaat helemaal goed komen.

Nouw zou ik als een behuizing Of een Antec 1200 V3 nemen of een Antec Dark fleet DF-85 welke kan ik het beste nemen?

Kwa design vind ik de antec 1200 er mooier uitzien maar what about the other 1?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2012 02:11 ]

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Wachten op prijs dalingen zou ik niet doen. Ik ben sinds november 2011 het wachten op het bouwen van mijn nieuwe pc, hoofdzakelijk voor Ivy bridge en de nieuwe Nvidia kaarten. De overige componenten zijn in die tijd niet in prijs gedaald en sommige zelfs in prijs gestegen (monitor met 30 euro bijv.).

De nieuwe CPU's en GPU's zijn er nu en is er dus voorlopig niks waardig om op te wachten vind ik.

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-02 13:33
Behuizing is grotendeels smaak.

Boven de 100 euro, zoals die twee die jij linkte, hebben ze allemaal wel decent mogelijkheden voor bekabeling.

Zelf vind ik die twee kasten ontzettend lelijk, maar zoals ik al zei, kwestie van smaak ;)
Mijn voorkeur gaat toch uit naar bijv. CM 690 Advanced , Corsair 500R of de Corsair 600T

In mijn opzicht hebben Coolermaster, Corsair en Silverstone erg mooie behuizingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me toch alleen wel af ben ik met de FX 4170 wel future ready?

Dat vind ik persoonlijk ook erg belangrijk

Zo niet leg ik liever wat meer bij voor bijvoorbeeld een 3550 i5 zodat ik later niet hoef te upgraden wat vinden jullie?

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 21:59
Ik zou niet wachten tot oktober. Per 1 oktober gaat namelijk het BTW tarief omhoog van 19% naar 21% waardoor een systeem van ~500 euro je een tientje extra zal kosten. ;)

Mijn eigen ervaring is dat de prijs van componenten over het algemeen niet zo snel dalen. Tenzij het om redelijk nieuwe componenten gaat. De meeste grafieken in de pw laten dit volgens mij ook wel zien.

[ Voor 37% gewijzigd door Donderwolk op 01-06-2012 16:39 ]

Pwnd

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-02 13:33
En CPU's verouderen niet zo snel als andere onderdelen in mijn ervaring.

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:31:
Ik vraag me toch alleen wel af ben ik met de FX 4170 wel future ready?

Dat vind ik persoonlijk ook erg belangrijk

Zo niet leg ik liever wat meer bij voor bijvoorbeeld een 3550 i5 zodat ik later niet hoef te upgraden wat vinden jullie?
Volgens mij moet je je hele gedachtengang omgooien. Van futureproof kopen tot prijsdalingen.

Futureproof kopen is een waanidee. Zelfs al koop je de duurste grafische kaart, zal je zien wordt een weekje later dx12 geintroduceerd, en net dat kan je kaart niet..enz.

Het enige futureproof concept is geen pc kopen.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 15:43
Willen = nu kopen. Niet wachten, scheelt hooguit een paar euro en mis je al het speelplezier.
Wat is je budget en wat voor spellen ga je spelen? Stel op basis variabelen een goed systeem samen.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:58:
[...]

Volgens mij moet je je hele gedachtengang omgooien. Van futureproof kopen tot prijsdalingen.

Futureproof kopen is een waanidee. Zelfs al koop je de duurste grafische kaart, zal je zien wordt een weekje later dx12 geintroduceerd, en net dat kan je kaart niet..enz.

Het enige futureproof concept is geen pc kopen.
Ik verw8 niet dat ik alles soepel op hoge settings zal kunnen draaien over 3/4 jaar
Maar wat ik wel ver8 is een pc die gewoon prima kan mee kan draaien.

Zo heb ik het eigenlijk ook voor ogen per 4 á 5 jaar een nieuwe pc

Drom vroeg ik mij dat af met de i5 3550 alles erop en eraan ben ik natuurlijk wel iets meer kwijt.

Kwa prijs en performance verschil is dat het waard?

Budget zit ik niet aan vast maar wat ik max wil uitgeven is rond de 800 - 1000 700 watt voeding heb ik al dus dat hoeven we er niet bij te kopen.

Games wat ik speel vooral black ops 1 nu

Uiteraard november Bo 2

En aangezien er nog spellen eraan komen o.a. resident evil 6 etc
Buiten het gamen om download ik ontzettend veel 720 p 1080 p films dat moet natuurlijk ook allemaal uitgepakt worden zou fijn zijn als dat redelijk snel ging.
Alloewel ik weet dat je nog restricted bent aan je hdds .....
Pagina: 1