• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05 23:41
Enige tijd geleden heb ik een Asus K53SV aangeschaft. Het was de bedoeling hier een SSD in te plaatsen als bootschijf en de originele HDD voor data opslag te gebruiken.

Om dit mogelijk te maken moet de 2de schijf op de plaats van de DVD recorder worden geplaatst.
Ik heb een tray gekocht en vandaag de SSD (samsung 830 128 GB) binnen gekregen.

Na enig zoeken werd duidelijk dat de dvd speler vast zit met een schroef onder het toetsenbord. Na wat gepruts heb ik het toetsenbord los gekregen en de borgschroef kunnen verwijderen.
Echter bij het verwijderen van de DVD brander zelf ondervond ik weerstand toen de brander er halverwege uit was. Heel voorzichtig de brander er uitgehaald. Helaas is er toch iets misgegaan.

Onder het toetsenbord zit een stalen plaat. Over de onderzijde van deze plaat (binnenzijde slede voor de dvd-brander) loopt een plat 'kabeltje'. Deze zat met geel tape vast.
Bij het verwijderen van de brander is het tape, en dus het kabeltje losgetrokken.

Nu reageert de laptop niet meer op de aan/ uit knop. Deze zit links boven de plek waar de kabel is losgeraakt.
En ik heb geen enkel idee hoe dit op te lossen. Ik kan er niet goed bij. En ik durf de laptop (nog) niet in zijn geheel open te schroeven.Ik kan ook niet goed zien waar de kabel vandaan komt.
Dus terug op zijn plaats drukken lijkt er niet in te zitten...

Welke opties heb ik?

Kan ik nog aanspraak maken op garantie? het lijkt mij dat de kabel niet goed vast zat.
Heeft iemand tips/ trucs hoe ik dit kan maken?

Kortom help!

[Voor 0% gewijzigd door Nukar op 31-05-2012 18:31. Reden: typo's]

"Today is the worst day since yesterday"

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05 23:41
Een nieuwe post omdat ik het heb weten op te lossen.

Ik heb inderdaad de connectie naar de aan/uit knop losgetrokken.
Om dit te herstellen heb ik de laptop toch verder open gemaakt.

nadat ik het printplaatje onder de knop los had kon ik zien waar de connector zat. het was nooit mogelijk geweest dit er gewoon in terug te proppen zonder de laptop uit elkaar te halen.

Zo zit de kabel weer vast.

Hierna ook geen problemen meer gehad met het terugplaatsen / verwijderen van de brander/SSD.
Mijn aanname is dan ook dat de tape/kabel niet goed hebben gezeten toen ik de brander er in eesret instantie uit haalde.

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:07
Top opgelost! Een echte tweaker ! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:35
Werkje van een paar minuten :), maar goed opgelost!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee