• vortex1606
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025
Beste Tweakers,

Ik wil binnenkort binnenkort van setup veranderen. Ik zou graag gebruik willen maken van de huidige nieuwe generatie Samsung Led tv's met een CI+ module. Nu heb ik op de lokatie van mijn TV alleen twee UTP kabels die naar de meterkast lopen. Navraag bij samsung leert dat het digitale TV signaal niet aangeleverd kan worden op de UTP poort van de TV maar alleen op de COAX.

Hoe kan ik op de mooiste manier de TV voorzien van een digitaal TV signaal over een UTP kabel. De bedoeling is dat er geen decoders of andere kastjes in de buurt van de TV komen.

Daarnaast is het de bedoeling dat de media direct vanaf een NAS bekeken gaat worden. Ik wil graag de NAS via DLNA benaderen om mijn media te kunnen bekijken. Daarvoor kan de UTP aansluiting wel gebruikt worden. Misschien is dit bruikbaar in het antwoord hoe het signaal naar de CI+ te krijgen?

Bedankt alvast!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:34

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan geen coax verbinding over utp laten lopen dat gaat niet.
Wat je wel eventueel kan doen is de decoder in de meterkast plaatsen en aan de utp kabels hdmi stekkers zetten, dan moet je nog wel iets bedenken hoe je het signaal van je afstandsbediening doorstuurd.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor dat laatste hebben ze ook weer mooie oplossingen, IR danwel via RF :)
Maar je betaalt wel de hoofdprijs :/

Wat ik zou doen: een flink eind coax in de meterkast aan de UTP vastmaken, en door de UTP er uit te trekken de coax er in trekken. Alleen wel zorgen dat dat niet via de zelfde buis gaat als de UTP; dan krijg je storingen. Of gewoon een extra coax kabel trekken.

Trust me: als jij een antennesignaal over een ander medium dan coax wilt jagen en er ook weer een coaxiaalplug uit wilt krijgen, kost je dat minimaal 10x meer dan een nieuwe kabel (laten) trekken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• vortex1606
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik heb juist het volledige huis van utp voorzien omdat coax verouderd is. Misschien moet ik anders maar gewoon een manier vinden om de decoder weg te bouwen achter een soort cinewall systeem waarbij ik de IR ontvanger verleg. CI+ is dan gewoon niet de oplossing voor mij.