Toon posts:

Interactieve TV (van Telfort) kijken op mijn iMac

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 460918

Topicstarter
Hallo,
Omdat onze woonkamer niet heel groot is gebruiken wij onze iMac 27" ook als tv, dat wil zeggen we kijken programma's terug via o.a. uitzending gemist en rtl xl (vaak betaalde programma's). Onze favoriete tv series kijken we via xbmc.
Nu ben ik opzoek naar een oplossing voor het volgende:
Ik wil gebruik gaan maken van interactieve tv van Telfort. Deze zou ik graag aan willen sluiten op mijn iMac zodat ik hier ook live tv kan kijken.
- Kan ik de ontvanger van interactieve tv aansluiten op mijn mac?
- Zo ja, welke kabels en eventuele adapters heb ik daarvoor nodig?
- Hoe werkt dit, kan ik de mac gewoon als beeldscherm gebruiken en gaat de OS in slaapstand zodra de ontvanger aangaat en zodra deze ontvanger dan weer uit gaat kan ik dan de mac direct weer gebruiken of moet ik hem dan opnieuw opstarten?

Mocht bovenstaande niet lukken dan heb ik altijd nog de mogelijkheid om de ontvanger op de tv van de slaapkamer te gebruiken. Vervolgens zou ik dan gebruik kunnen maken van http://telfort.itvonline.nl/ maar dit wil ik liever niet omdat we dan niet een afstandsbediening kunnen gebruiken. Of is er misschien een mogelijkheid om deze site te benaderen via een plugin (liefst voor XBMC) net zoals deze ook zit in Plex voor uitzending gemist.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Gr. JJD

• RubenTheys
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-01 16:18
Ik kan enkel antwoorden op de vraag of je je iMac al dan niet als beeldscherm kan gebruiken (via HDMI), ben hier nl zelf lang op zoek naar geweest. Toen was er voor de Mini-DisplayPort iMac een adapter van HDMI naar mDP beschikbaar bij Kanex, dus voor PS3 of BluRay, XBox, .... aan te sluiten op je iMac en deze als beeldscherm te gebruiken.

Sinds de iMac thunderbolt poorten heeft is dit niet meer ondersteund.. Ze zeggen al maanden dat ze aan een update werken, maar tot nu toe nog niks...

Dus, voor iMacs van 2009 en 2010 ging het, daarna niet meer denk ik.

http://www.kanexlive.com/xd

Edit:
MAAR ik heb sinds kort een analoge TV-ontvanger aan mijn iMac hangen om TV op te kijken (duh), en hier zit warempel een S-Video, composiet video, en stereo geluid-verlengstuk aan. Dus als je tevreden bent met analoge tv, kan ik je de Elgato EyeTV met bijgeleverd software pakket aanbevelen. (Ik veronderstel dat je TV settop-box analoge signalen aanbiedt?)

Dit dus:

[Voor 37% gewijzigd door RubenTheys op 31-05-2012 18:11]

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-01 17:24
Ik heb Digitenne (kpn) gekocht.
Dit in combinatie met EyeTV. Nu kan ik alle zenders op mijn macbook kijken.

Misschien is Digitenne wat voor jou?

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 19:49
Je kunt met het verloop van Ruben overigens elke STB via composiet of s-video aansluiten, dus dat zou niet uit moeten maken. Wel blijf je steken op SD-kwaliteit.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

UnitedJunk schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:11:
Ik heb Digitenne (kpn) gekocht.
Dit in combinatie met EyeTV. Nu kan ik alle zenders op mijn macbook kijken.

Misschien is Digitenne wat voor jou?
Let wel dat je dan niet de Eye-TV hybrid kan gebruiken-- die doet alleen ongecodeerde signalen.

Deze kan het wel: http://www.elgato.com/elg...eTV-One-Digitenne.en.html

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee