Kwaliteit DVI kabel

Pagina: 1
Acties:

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik kon geen plaats vinden voor deze korte vraag dus stel ik hem maar hier.

Voor de nieuwe monitor die ik wil kopen moet ik een DVI kabel aanschaffen. Deze zijn in een grote prijs range beschikbaar; vanaf 5 euro tot aanzienlijk meer.
Weet iemand of er merkbaar verschil is in de (beeld) kwaliteit tussen deze kabels of is een kabel van 5 euro voldoende?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

zoek het topic "zilveren hifikabels gesmeed door elven bij maanlicht" [ofzoiets] maar eens op, pagina's veel leesplezier over het onderwerp.

Sommige mensen zullen zeggen dat een kabel van 50 euro beter beeld geeft dan die van 2,50 bij de Action. Wetenschappelijke bewijzen zeggen weer dat zolang elektronen ongehinderd door het koper kunnen, er geen verschil is.

Ik zou die van 5 euro kopen: het hoort geen enkel verschil te maken. Digitaal is digitaal en een elektron is een elektron.

People as things, that’s where it starts.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Zolang de kabel voldoende degelijk is (lees kwaltieit connectoren en buitenmantel) dan maakt de prijs geen hol uit.

Canon Digital Ixus V3

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Je merkt het verschil tussen een dure (40+ euro) en goedkope kabel direct, vooral het geluid is vele malen beter!!

Hier komt iets hips te staan

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

HyperMan schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:03:
Je merkt het verschil tussen een dure (40+ euro) en goedkope kabel direct, vooral het geluid is vele malen beter!!
Not sure if trolling or serious.

Enfin, wie laat er nou geluid door zijn DVI kabel stromen? Daar heeft mijn doorgaans boxen voor bij een pc.

People as things, that’s where it starts.

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-02 08:40
DVI = digitaal... 0 en 1-tjes...
als het nou een misvormde 1 of een halve 1. Het blijft 1.

Wat wel zo is... dat heb ik met HDMI kabeltjes... de aansluiting kan wel is breken of iets anders...

kijk ff door de tutorials en wikipedia :)

• Meessen
Ok bedankt iedereen, dan ga ik voor een acceptabel geprijsd kabeltje :)

(http://www.bol.com/nl/p/h...6446473/#product_overview)

Verwijderd

VasZaitsev schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:07:
[...]

Not sure if trolling or serious.

Enfin, wie laat er nou geluid door zijn DVI kabel stromen? Daar heeft mijn doorgaans boxen voor bij een pc.
DVI kan dan ook helemaal geen geluid doorgeven.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:02
Veel monitoren komen met kabels, zit er geen bij?

• Meessen
mitsumark schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:04:
Veel monitoren komen met kabels, zit er geen bij?
pricewatch: Samsung Syncmaster LS24A450BWU

Volgens de tweakers.net info zit er een DVI bij, maar alle winkels zeggen VGA. Ik zie het wel als hij binnen komt, maar dan weet ik nu in ieder geval over die DVI kabel.

• TTTNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-02 01:24
DVI kan ook analoog zijn, ik heb op mijn HD4890 2 verschillend gekleurde DVI poorten, bij de ene hoort een witte DVI-VGA adapter en bij de andere een gele DVI naar HDMI adapter.

• Meessen
Dit betreft DVI-D, wat digitaal is.

[ Voor 15% gewijzigd door Meessen op 31-05-2012 23:51 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:21
TTTNL schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:12:
DVI kan ook analoog zijn, ik heb op mijn HD4890 2 verschillend gekleurde DVI poorten, bij de ene hoort een witte DVI-VGA adapter en bij de andere een gele DVI naar HDMI adapter.
Het verschil in kleur heeft meestal te maken met DVI duallink ;) Die adapters zijn vaak vrij willekeurig, alhoewel het wel heel goed zou kunnen zijn dat idd de duallink geen DVI-I is... maar dat heeft meestal niets met de kleur te maken.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De laatste paar Samsung TFT's uit de 450 serie die ik heb afgeleverd bij klanten kwamen met alleen een VGA kabel. Heb hier nog een doos vol DVI kabels die ik ooit bij allerlei schermen gekregen heb die met VGA werden aangesloten, die voldoen altijd prima.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:55
De enige hdmi (hdmi = dvi met geluid en andere connector) die bij mij dienst weigert is die meegeleverd zat met de UPC decoder... Kennelijk te goedkope chinese rotzooi. Maar dan heb je dus geen beeld of uit /aan / uit. Alles wat ook maar enigszins degelijk is gemaakt, doet het gewoon. Al vanaf een paar euro.

[ Voor 5% gewijzigd door __fred__ op 01-06-2012 16:11 ]

Pagina: 1