• Fudgem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ik ben al een tijd bezig met te zoeken naar een nieuwe TV. Omdat ik nu bijna vakantiegeld krijg, ga ik hem nu dan echt kopen. Ik wil niet meer dan 400-500 euro uitgeven. Ik wil dan de volgende specs:

LCD met LED verlichting
40" (groter past niet op de plek waar die komt te staan).
Full HD
DLNA (met de mogelijkheid van REW/FFWD in streaming films, bij niet alle tv's kan dit blijkbaar).
3D, Smart TV etc. zijn leuke extra's, maar geen vereisten
Niet te brede omlijsting (wegens beperkte plek).

Met deze eisen ben ik zelf tot de Toshiba 40TL838 gekomen. Die is nog net geen 500 euro, is 40", LED, 3D, DLNA, en Smart TV (het toshiba equivalent daarvan, Toshiba Places). Ook het feit dat Toshiba 3 jaar garantie biedt, ipv de standaard 2 jaar, is een goed teken.

Maar voordat ik deze TV echt koop, heb ik nog aan paar vraagjes:

1. Ik heb een aantal reviews gevonden van deze TV, en die zijn heel positief. Maar ik wil de TV natuurlijk wel in het echt zien voordat ik hem (via internet) koop. Nu het probleem, ik kan geen winkel vinden die deze tv (of een andere in de TL838-serie) heeft. Sowieso lijkt Toshiba geen populair merk in winkels te zijn. Weet iemand toevallig een winkel (liefts in de regio Utrecht) die deze TV of een andere in de TL838-serie heeft?

2. En als dat nu niet zo is, heeft het zin om tv's (van een ander merk) met hetzelfde panel te bekijken? Weet iemand welk panel er in deze TV gebruikt is, en in welke TV's die nog meer worden gebruikt? En kan je dat dan enigzins vergelijken?

3. Mijn Digitale TV ontvanger van Humax (5100c) heeft DNLA, maar daarbij doet REW/FWD het niet, en dat is best wel onhandig. Dus weet iemand of de DNLA in deze TV zo is dat ik kan terugspoelen en vooruitspoelen in een stream (van mijn PC via het netwerk)?

[ Voor 9% gewijzigd door Fudgem op 31-05-2012 16:44 ]

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ik heb nog eens nagedacht, en ik heb de Toshiba toch afgeschreven. Omdat ik al de extra functies (3D, DLNA, Smart TV etc.) niet nodig heb, of al via mijn Humax HD ontvanger heb. En eigenlijk vind ik de kwaliteit van het beeld veruit het belangrijkste.

Dus ik heb mijn eisen behoorlijk aangepast:
40 inch
LED
Full HD

Met dit lijstje ben ik tot twee kandidaten gekomen:
Samsung UE40EH5000
Grundig 40 VLE 6120 BF

Ik vind het lastig om tussen deze twee te kiezen. Ik heb het idee dat Grundig een degelijker merk is dan Samsung, klopt dat? Maar over de Samsung zijn weer veel meer reviews en informatie over te vinden. Heeft iemand ervaringen met deze TV's?

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb de laatste tijd ook redelijk wat op het internet rondgekeken naar deze tv, maar er is helaas niet zoveel over te vinden. Wel wat reviews op kieskeurig, maar omdat het al een wat oudere tv is, en Toshiba volgens mij een merk is wat vooral in Duitsland groter is, is het lastig om er veel over te vinden. Ik vind het ook zeker een interessante tv voor die prijs, en de reviews die te vinden zijn, zijn over het algemeen ook positief over de beeldkwaliteit. Ben het alleen wel met je eens dat je een tv in het echt moet hebben gezien en daarom ben ik ook naar andere tv's gaan kijken. Vind het erg jammer dat deze nergens in de winkels te zien is en dat er verder bijna geen informatie over te vinden is.
Zelf zit ik nu te denken aan de Philips 37PFL4007 of de Samsung 40ES5500.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Het is uiteindelijk de Panasonic TX-P42ST30 geworden, bij de mediamarkt voor 555,- in de aanbieding.
42 inch, Full HD Plasma, Active 3D, Smart TV, Infinite Black Pro. Hij is gisteren bezorgd. Echt een supertv, helemaal in vergelijking met mijn oude CRT-bakbeest...