[Virtual PC] slechte kwaliteit audio opnames binnen VM*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03-2021
Ik moet een aantal tutorials gaan opnemen, en daarvoor is op mijn werk een virtuele machine aangemaakt.
Sound is enabled, werkt ook, maar als ik iets opneem dan krijg ik een enorm slecht geluid als resultaat.

Het ligt niet aan de microfoon. Als ik direct op mn laptop opneem dan is het geluid prima, als ik dat op de Virtuele Machine doe, hoor ik mezelf met een computerstem plus allemaal gekraak. Echt slechte kwaliteit dus.

Dus ik moet blijkbaar de configuratie van de Virtuele Machine beter inrichten?
Kan iemand me vertellen wat mijn mogelijkheden zijn? Ik heb hier zelf namelijk weinig verstand van, en googlen helpt me ook niet echt, te moeilijke informatie voor me.
Is het uberhaupt mogelijk om dit op te lossen? Of gaat geluid opnemen gewoon nooit goed op een virtuele omgeving?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat als je het spul opneemt in de VM en dan buiten de VM afspeelt? VM's zijn nou niet de meest handige manier voor het werken met audio namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggle
Dat was ook mijn hoop inderdaad, maar ik heb de geluids-file van de VM naar mijn eigen laptop gehaald en daar was de kwaliteit nog steeds ruk.
Ligt dus echt aan de opname, niet het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarmee is die virtuele machine aangemaakt? Hyper-V, Sphere, Xenserver, virtualbox, etc. Wat zijn de specs van de VM en de host.

Oftewel vertel eens iets meer... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggle
De virtuele machine is aangemaakt met Microsoft Virtual PC volgens mij.
Zowel host als VM zijn Windows 7.

Ik geef graag meer specs, maar ik heb geen idee welke nodig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Aangezien het om Windows 7 machines blijkt te gaan (voor zowel guest als host), even een kleine move naar: Windows Clients

plus een titelfix:

Audio Recording geeft slecht resultaat op Virtuele Machine -> [Virtual PC] Slechte kwaliteit audio opnames binnen VM.

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 01-06-2012 10:51 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:33
Je gebruikt Windows 7. Heb je de mogelijkheid om de xp mode te gaan gebruiken? Of ander Vmware Player 3 of hoger als persé Windows 7 nodig is?

Denk dat het ligt in een combinatie van de intergration services (VPC) en dat de gebruikte Virtuele hardware drivers wat ouder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zou kunnen proberen om de VHD in VirtualBox te draaien, maar ik geef je geen garantie dat het beter gaat. Toen ik nog moderater was op het VirtualBox forum waren er ook al berichten dat het geluid in een VM slecht was. En dat was alleen al met afspelen. Opnemen vereist een bepaalde latency en hoger geeft een slecht resultaat. VMs staan er niet om bekend om goede latency te geven, dus ik ben bang dat je 't niet in een VM voor elkaar krijgt. Misschien dat een type-1 hypervisor dit beter doet, maar VPC en VB zijn type-2.

Waarom is er eigenlijk gekozen voor VPC? Ik heb niets meer dan slechte dingen gehoord er over, als in performance.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1