Printerkop van streek: printer of driver stuk?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:08
M'n printer doet erg vaag, de printerkop wordt namelijk alle kanten opgegooid. En als hij al zover mogelijk aan de linkerkant zit, draait het motortje gewoon door, met als gevolg dat de tanden over de transportband worden gerateld. Klinkt dus zwaar ongezond.
Nu heb ik laatst dus een crash van Windows 98 gehad, en er was iets beschadigd op de schijf. Kan het zo zijn dat de printerdrivers hierdoor beschadigd zijn geraakt waardoor de software verrotte data naar de printer stuurt, met als gevolg dat de printer gaaf flippen?

Is het dus mogelijk de printer zo aan te sturen door de software dat je kop alle kanten opvliegt, of is dit duidelijk het teken dat mijn printer aan het einde van zijn (korte) leven is?

Verwijderd

Wat voor printer? Klinkt namelijk als een EPSON verhaal.

Als dit inderdaad zo is zou ik de helpdesk maar eens bellen: 043-3515752 met je aankoopdatum en SN bij de hand...

• JeroenTheStig
ja, het is een Epson 740.

Het probleem is dat ik er geen garantie meer op heb, hij is van oktober 1999, en er zit 1 jaar garantie op

Verwijderd

Dacht ik al. Je hebt last van een zogenaamde "Carriage return Error" oftewel, een "wagen terugloop fout"...

Oplossing: Koop een nieuwe......

Je kunt een HW reset proberen, maar imho werkt dat niet echt naar behoren: printer uit, alle drie de knopjes induwen, loslaten en papierdoorvoer knop 10 sec. ingeduwd houden..

• JeroenTheStig
dat is mooi klote...
gebeurt dit wel vaker met epson-printers?

Ik weet nu iig dat ik NOOIT weer een Epson koop. De vorige had ook al problemen, maar daar was het de papierdoorvoer die fucked up was.

Maar nu weet ik het wel: nooit weer een epson :r :r :r

Verwijderd

Nou, ja gebeurd dit vaak...? Ik kom het zelf niet zo vaak tegen hoor. Denk dat je gewoon pech hebt en waarom zou je geen Epson kopen? Wanneer je weinig print is het inderdaad een overweging waard om een ander merk te kopen, maar als je minstens 1* per week print is en blijft Epson toch echt de beste keus!

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 17:26 schreef SittingDuck het volgende:
Denk dat je gewoon pech hebt en waarom zou je geen Epson kopen? Wanneer je weinig print is het inderdaad een overweging waard om een ander merk te kopen, maar als je minstens 1* per week print is en blijft Epson toch echt de beste keus!
Meen je dit nou echt of zit je me te stangen :?

Verwijderd

Echt gemeend hoor.....

Epson printers zijn ontwikkeld om veel gebruikt te worden vanwege de inkt op waterbasis.

• JeroenTheStig
ah kijk eens aan, dat wist ik dus niet.

Nu weet ik ook waarom mijn kleurpatroon toch langzamerhand leegraakt, terwijl ik haast niet print met kleurtjes.

Voor mij is dat NOG een reden om geen Epson meer te kopen |:(

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 22:11

Rico

Wie dit leest is gek....

Misschien heb ik een leuke tip voor je.
De printerkop loopt over een metalen buis.
Die moet je even olieen. Dat is een veel voorkomend probleem. Als die te droog is dan knalt je kop overal tegenaan.
Gewoon wat naaimachine olie ofzo erop doen.
Desnoods even met je hand het "bakje" waar de cartridges inzitten heen en weer bewegen zodat de olie goed verspreid wordt.
Probeer hem dan nog maar eens weer.
Succes

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
epson bepaald de wagenpositie door een stappenmotor te gebruiken, nu gaan alleen de stappenmotoren die epson gebruikt nogal snel/makkelijk stuk :(

Ik zou zeggen: koop een HP printer buiten garantie repareren is bijna altijd duurder dan een nieuwe printer

• JeroenTheStig
Yep... I know..

laatst op de TD ook een (net niewe) printer teruggekomen, omdat die motor eruit was gefikt.

Nieuwwaarde van het bakje was 300 piek, reparatiekosten 350 piek.
:? :? :?

Maar zal dat de oplossing zijn, dat invetten van die stang? Ik denk het niet, want die kop ging echt alle kanten op, en de motor draaide gewoon door, zodat de tandwielen bij elkaar langs schuurden. Ook lekker gezond trouwens...

• JeroenTheStig
oh ja, de garantie vervalt natuurlijk als je er een adapter van 15 volt eraan hangt ipv de originele adapter van 9 volt |:(

Verwijderd

de olie/ vet wat epson gebruikt word hard.
dit is heel makkelijk op te lossen.

wat je moet doen om dit op te lossen:

eerst de as waar het vet op zit schoon maken, dit kan je goed doen met een zakdoek / tisue ofzo :9

als je dit hebt gedaan ,dan gaat de kop al goed heen en weer. ( dit even testen )

dan nog een keer schoonmaken.
zorg dat all het zwarte van de as af is.

dan met naai machine olie de as insmeren
en klaar ben je.

dit lost bijna zeker het probleem op.

heb ik ook bij mijn printer toegepast en loop weer als een zonnetje >:)

heb ik van een vriend van mij die Epson printers repareerd, ( helaas komt deze klacht vaker voor doordat ze een verkeerd soort vet gebruiken )
maar is dus goedkoop op te lossen.

suc-6 en laat even weten of dit voor jouw geholpen heeft.

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Waarom instaleer je de drivers niet gewoon opnieuw... weet je gelijk of het aan de drivers ligt

Succes :7

• JeroenTheStig
Elmo22 >> Ik zal dat zeker even proberen, maar het probleem is dat hij nu weer helemaal goed is. En vorige week heeft hij die grap ook al één keer uitgehaald dat die kop haast door de zijkant wordt gerost, maar daarna ging het ook weer goed.
Als de boel smerig is, dan lijkt mij dat dit probleem blijft. En bij mij ging hij vorige week al een keer flippen, daarna heb ik nog 20 a4-tjes uitgeprint, en gisteren begon hij weer raar te doen, de hele morgen lang. 's Middags weer niks aan de hand.

Maar ik zal het iig eens proberen.

Jodel >> Ik heb de drivers al opnieuw geinstalleerd, en nu lijkt het goed. Maar ik ben bang dat het elk moment weer kan gebeuren. Vandaar mijn vraag.

Verwijderd

het probleem is dat het motertje eigenlijk net te licht is om de inktbakken voort te trekken, als er dan wat uitgehard vet licht dan stopt hij daar. :(

hierdoor kan hij geen plaats meer bepalen, en dankt de printer al dat hij aan het eind is. :(

dan gaat hij natuurlij weer naar recht, met een noot vaart, maar omdat hij net 5 cm van de kant is ramt hij met een klap de rechterkant :r( meestal meer dan eens :+) )

ik heb dit met diverse Epson printer gerepareerd en ze werken nu allemaal perfect, omdat er nu wel het juiste oil voor de as is gebruikt.

en goede(kope) oplossing

• JeroenTheStig
aha, nou dan lijkt mij dat wel duidelijk ;)

Dan is dat inderdaad het probleem. Hardstikke bedankt voor de tip!! Dat scheelt me weer 500 piek 8-)

• JeroenTheStig
Ik heb 'm gisteren ff ingevet, hij lijkt nu goed te gaan...
Pagina: 1