[C#] Textbox.MaxLength alleen client-side?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:45
Hoi allen,

werkt de MaxLength property alleen ClientSide?

Ik heb namelijk een textbox met een max lengte van 21. Maar als ik de textbox vanuit de achtergrondcode vul, kan ik er veel meer in kwijt.

Dit zou dus betekenen dat ik in de achtergrond code altijd zal moeten checken of de lengte goed is, voordat ik het in het veld zet i.p.v. dat ik keurig een exception krijg. Zijn hier handigheidjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:28
MSDN: TextBoxBase.MaxLength Property (System.Windows.Forms)

in deze link staat een Note:
In code, you can set the value of the Text property to a value that has a length greater than the value specified by the MaxLength property. This property only affects text entered into the control at run time.
Je zult 't dus altijd moeten checken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 20:52
Textboxen worden over het algemeen gebruikt voor (gebruiker) input, niet voor output, tenzij deze te bewerken valt. Voor je netheid zal je dus sowieso nog eens op lengte moeten checken. ;)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:51
Je moet sowieso de length checken nog in code. Ik kan namelijk ook zelf een request bouwen en die sturen naar jouw asp.net pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:45
ja ok, logisch. Ik pas altijd validatie toe. Maar het ging me meer om het principe van het vullen van de textbox vanuit serverside code :)
Ik hoopte eigenlijk een soort van ArgumentTooLongException te krijgen of hoe het beestje ook mag gaan heten :+

[ Voor 29% gewijzigd door PdeBie op 31-05-2012 12:18 ]