Topic kan gesloten worden, weet mijn antwoord al.
[ Voor 89% gewijzigd door Blazeddto op 31-05-2012 12:20 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Blazeddto op 31-05-2012 12:20 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Pixeltje op 31-05-2012 11:34 ]
And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.
Verwijderd
En wat is hier je onderbouwing van? Welke bron?Blazeddto schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:51:
Want ik had begrepen dat de 2 de videokaart niet eens de 50% kracht haalt.
Nou het was niet echt een betrouwbare bron, het was een random forum die ik had gevonden via google.Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:53:
[...]
En wat is hier je onderbouwing van? Welke bron?
Kijk nou weet ik wat ik ga nemen. Ga liever voor prestatie, en nou weet ik ook wat de nadelen zijn van crossfire. Danku pixel. Mijn keuze word de GTX 580. (aangezien die baas is op Diablo3)Pixeltje schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:15:
Ik zal meteen even een voorbeeld geven wat ik bedoel;
Als jij een PC in elkaar zet om te gamen weet je voor het overgrote deel ook wel welke spellen je graag speelt. Zoek op benchmarks tussen de Nvidia en AMD kaarten in de spellen die jij wilt spelen, op die manier krijg je een beeld welke kaart beter is voor jou situatie. Daarbij; je kunt de GTX 580 natuurlijk niet vergelijken met één 7850, want de GTX veegt daar de vloer mee aan. Het kan wél zo zijn dat een Crossfire setup van twee 7850's heel goed schaalt en daarmee hogere gemiddelde framerates oplevert dan één GTX580.
Ook dat laatste is vaak afhankelijk van de spellen die je speelt; er zijn helaas nog steeds games die niet echt gebruik (kunnen) maken van een SLI of Crossfire setup. Als jij veel games gaat spelen die dat wél ondersteunen en daar dus voordeel uit kunnen halen, kun je daar je keuze op baseren.
Daarom was mijn eerste post ook: Wat wil je: Prestaties, of budget? Maargoed, dat was meer om aan te geven dat je meer informatie moet verstrekken als je van ons een gedegen advies wilt.
[ Voor 154% gewijzigd door Pixeltje op 31-05-2012 12:27 ]
Dit topic is gesloten.
![]()