Nieuw high-end computer.

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views

• Blazeddto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-12-2025
Topic kan gesloten worden, weet mijn antwoord al.

[ Voor 89% gewijzigd door Blazeddto op 31-05-2012 12:20 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Waarom zou je dat willen? Als het om prestatie gaat: Zoek benchmarks op google en bepaal welke kaart(en) sneller is. Gaat het om budget? Zoek de prijs op en bepaal welke kaart het goedkoopst is.

Ze passen allebei in een PCI-E slot dus daar kan je vraag niet over gaan.

Met andere woorden: onderbouw je vraag en/of keuze.

[ Voor 9% gewijzigd door Pixeltje op 31-05-2012 11:34 ]

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Blazeddto
GeForce GTX 580 3,967 € 513,00
Radeon HD 7850 3,220 € 226,10

De GTX 580 heeft meer power maar kost ook gelijk 300 euro duurder
Oke dus de Radeon is dus verstandiger.. dat word hem dus.
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo beter is aan 2 videokaarten in je pc in de plaats van 1?
Want ik had begrepen dat de 2 de videokaart niet eens de 50% kracht haalt.

Verwijderd

Blazeddto schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:51:
Want ik had begrepen dat de 2 de videokaart niet eens de 50% kracht haalt.
En wat is hier je onderbouwing van? Welke bron?

• Blazeddto
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:53:
[...]
En wat is hier je onderbouwing van? Welke bron?
Nou het was niet echt een betrouwbare bron, het was een random forum die ik had gevonden via google.
Dus vandaar dat ik het hier vraag. Een antwoord zou fijn zijn.

• Blazeddto

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nee, jij moet even lezen. We kunnen je niet helpen met de keuze voor een videokaart als we niet weten wat je ermee wilt. Het is dus aan jou om te bepalen wat je met de computer gaat doen en welke configuratiemogelijkheden je hebt.

Ik zal meteen even een voorbeeld geven wat ik bedoel;
Als jij een PC in elkaar zet om te gamen weet je voor het overgrote deel ook wel welke spellen je graag speelt. Zoek op benchmarks tussen de Nvidia en AMD kaarten in de spellen die jij wilt spelen, op die manier krijg je een beeld welke kaart beter is voor jou situatie. Daarbij; je kunt de GTX 580 natuurlijk niet vergelijken met één 7850, want de GTX veegt daar de vloer mee aan. Het kan wél zo zijn dat een Crossfire setup van twee 7850's heel goed schaalt en daarmee hogere gemiddelde framerates oplevert dan één GTX580.

Ook dat laatste is vaak afhankelijk van de spellen die je speelt; er zijn helaas nog steeds games die niet echt gebruik (kunnen) maken van een SLI of Crossfire setup. Als jij veel games gaat spelen die dat wél ondersteunen en daar dus voordeel uit kunnen halen, kun je daar je keuze op baseren.

Daarom was mijn eerste post ook: Wat wil je: Prestaties, of budget? Maargoed, dat was meer om aan te geven dat je meer informatie moet verstrekken als je van ons een gedegen advies wilt.

• Blazeddto
Pixeltje schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:15:
Ik zal meteen even een voorbeeld geven wat ik bedoel;
Als jij een PC in elkaar zet om te gamen weet je voor het overgrote deel ook wel welke spellen je graag speelt. Zoek op benchmarks tussen de Nvidia en AMD kaarten in de spellen die jij wilt spelen, op die manier krijg je een beeld welke kaart beter is voor jou situatie. Daarbij; je kunt de GTX 580 natuurlijk niet vergelijken met één 7850, want de GTX veegt daar de vloer mee aan. Het kan wél zo zijn dat een Crossfire setup van twee 7850's heel goed schaalt en daarmee hogere gemiddelde framerates oplevert dan één GTX580.

Ook dat laatste is vaak afhankelijk van de spellen die je speelt; er zijn helaas nog steeds games die niet echt gebruik (kunnen) maken van een SLI of Crossfire setup. Als jij veel games gaat spelen die dat wél ondersteunen en daar dus voordeel uit kunnen halen, kun je daar je keuze op baseren.

Daarom was mijn eerste post ook: Wat wil je: Prestaties, of budget? Maargoed, dat was meer om aan te geven dat je meer informatie moet verstrekken als je van ons een gedegen advies wilt.
Kijk nou weet ik wat ik ga nemen. Ga liever voor prestatie, en nou weet ik ook wat de nadelen zijn van crossfire. Danku pixel. Mijn keuze word de GTX 580. (aangezien die baas is op Diablo3)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

- nvm

[ Voor 154% gewijzigd door Pixeltje op 31-05-2012 12:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.