Sony banner blokkeert alles.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Die sony banner die je momenteel ziet in met name de pricewacht is echt verschrikkelijk irritant, omdat die ervoor zorgt dat ik niets meer op de pagina kan aanklikken, tot ik het ding echt sluit.

Dit ding dus:Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T1M9eVfgsBezFfNWNguTkKN4/medium.png

Dat die banner onderin staat boeit niet zo heel veel, wat raarder is dat ik enkel het menu helemaal bovenin kan gebruiken, en de rest kan ik gewoonweg niet meer aanklikken (ik krijg ook geen mouseovers meer op de linkjes die het ding onderstrepen etc).
Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling van het ding.

De gebruikte browser is Opera 11.64 onder WinVista 32b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:14

DataGhost

iPL dev

Same hier, de campagne draait nog steeds trouwens. Ook elke keer met een andere URL, dat is lekker irritant. Ik heb hem namelijk precies hierom geblokkeerd (doe ik alleen maar met irritante/blokkerende/cpuvretende advertenties) en op het moment dat je dat doet verandert het in een veel groter grijs vlak (totdat je het block content-dingetje afsluit). Het lijkt erop dat de daadwerkelijke ad iets van 5x de hoogte van hetgeen je ziet is maar dan transparant en niet-klikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

In Chrome en Firefox kan ik het niet reproduceren. IE heb ik niet kunnen testen (daar kreeg ik de uiting niet tevoorschijn), maar het lijkt er dus op dat dit alleen in Opera speelt? De vraag is dan dus waar dat precies aan ligt en of de 'fout' nu in de uiting zit of dat het een quirck van Opera triggert.

We zouden kunnen kijken of Opera uitgesloten kan worden van deze uiting.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Als ik in Dragonfly kijk dan zie ik dat wat die ad doet gewoon een flashobject over praktisch de hele pagina neerzet. Je klikt dus uiteindelijk altijd op een flashding, niet op de onderstaande links. Alleen aan de randjes kun je klikken. En zeker op de lage shitty resolutie waarmee ik werk zijn die randjes niet zo heel erg groot.

In Opera kaapt deze ad dus het hele scherm ter breedte van de hele advertenties.

Ik heb m'n flashplugin maar weer disabled, hopelijk helpt dat een beetje, dan kan ik in elk geval iets aanklikken op deze pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:11
Is er al enig nieuws omtrent een mogelijke oplossing voor dit probleem?
Ik begin namelijk (on)bewust negatieve gevoelens te krijgen tov van Sony en dat is toch niet de bedoeling van hun marketingcampagne? ;)

Dit is natuurlijk geen uniek geval. Hiermee bedoel ik niet specifiek hier op Tweakers.net, maar op heel het internet. Ik krijg dikwijls het gevoel dat alhoewel er al jaren webadvertenties bestaan, het correct toepassen ervan bij nog veel bedrijven in de kinderschoenen zit. Er gaat zoveel moeite en geld in het maken van efficiente en kritiekbestendige reclame op andere media, maar als het neerkomt op webadvertenties lijkt dit ineens niet meer op te gaan. Irritante popups behoren tot het verleden, maar met overlays e.d. is er duidelijk een comeback. Hebben bedrijven dan niets geleerd ondertussen? |:( Bij deze, aan alle verantwoordelijken in (grote) bedrijven, zorg ervoor dat webadvertenties niet aggresief overkomen op de meeste browsers (Firefox, IE, Chrome, Opera en Safari) of het nu door een technisch mankement is of inherent aan de advertentie. Het doel van een advertentie is toch geen irritatie bij de (potentiële) consument op te wekken? Alhoewel men soms doelt op het opwekken van irritatiegevoelens in reclame, het zal zeker geen irritatie tov het merk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Nou wordt het helemaal erg met dat onding, je kunt op sluitenrammen wat je wilt, maar nu sluit het ding niet meer af, en kun je dus niets meer aanklikken.

Moet ik dan echt een adblocker gaan installeren? Dat lijkt me niet de bedoeling toch (en daar heb ik ook helemaal geen zin in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:11
Idem hier. Sluiten lukt zelden nog.
Gelukkig dat de banners er niet zijn op het forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
Ik heb hier ook last van en sinds ik Opera heb geüpdatet naar versie 12, wordt m'n browser zo traag als de banner verschijnt, dat ik praktisch niets meer kan doen. Nieuwsberichten aanklikken gaat niet, de advertentie sluiten wil niet lukken; ik word zo'n beetje gedwongen de pagina te sluiten. De enige manier om tweakers.net/core te bereiken is Firefox met adblocker gebruiken. Of zou ik iets in de instellingen van Opera kunnen doen om het (tijdelijk) te fixen?
Ik ga door die advertentie ook al tegen Sony vloeken, terwijl ik altijd best een hoge pet van ze op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
Hmmm ik was in de veronderstelling dat we Opera hadden uitgesloten van deze uiting. Zal straks op kantoor ff er achter aan gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
TERW_DAN, kun je Opera even updaten naar versie 12?

Ik zie zelf de uiting niet meer. Ik zie wel dat op andere plekken witruimte ontstaat waar geen witruimte hoort. Ik denk dat ze bij Opera een brakke release hebben gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
Bij mij werkt Opera weer lekker soepel. Ik zie geen advertentie meer en kan zonder moeite 10 tabbladen openen. Voor mij lijkt het dus opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Misha schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:39:
TERW_DAN, kun je Opera even updaten naar versie 12?

Ik zie zelf de uiting niet meer. Ik zie wel dat op andere plekken witruimte ontstaat waar geen witruimte hoort. Ik denk dat ze bij Opera een brakke release hebben gedaan
Zodra ik die mogelijkheid heb ga ik dat doen. Helaas zit ik nu nog eventjes op een tropisch eiland vakantie te vieren >:) (en staat er op deze PC alleen Chrome en IE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:48
Ik weet niet in hoeverre 'mijn bug' gerelateerd is aan die van hier,
maar bij mij blokkeert de Sony banner alleen visueel de site:

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/8026/tweakerssonyad.jpg

En al scroll je, zie je dat de banner aan de pagina vast zit en uit beeld gescrollt kan worden:

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/1565/tweakerssonyad2.jpg

Dit heb ik op verschillende pc's meegemaakt, screenshot is van Chrome 19.0.1084.56 m.

Lijkt te maken te hebben met scrollen wanneer pagina nog niet helemaal klaar is met laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik heb vanochtend hetzelfde meegemaakt op OS X met Chrome. Hij scrolt niet mooi mee. Ik heb dat echter niet gehad met andere browsers. Ik zal het in ieder geval even melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

dj_dysaster

Stoom \o/

Heb dit zojuist ook gehad met firefox 13.01 op windows 7 zonder verdere addons geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik hoorde net ook van een collega dat hij het met Chrome had op Windows. Ik heb het gemeld bij de jongens die er over gaan

Ik kan het zelf overigens niet reproduceren in Firefox 13.0.1

- Update -

Zojuist vernomen dat het mediabureau er mee aan de slag gaat :)

- Update 2 -

Ze hebben wat aanpassingen gemaakt. In Firefox & Chrome op Windows loopt hij hier nu goed. Ik zal vanavond even het uitproberen op OS X. Mochten jullie nog problemen ondervinden, laat het even weten!

- Update 3 -

Getest op OS X. In zowel Chrome als Safari blijft 'ie niet langer hangen

[ Voor 75% gewijzigd door Misha op 28-06-2012 18:33 ]

Pagina: 1