Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Mijn moeder is serieus aan het overwegen om een webshop te starten. Ik ben bezig met haar te helpen om dit allemaal op te zetten.

Om haar orders correct in te pakken, hebben we het plan om voor elk nieuw product dat op de shop wordt gezet een barcode te genereren (het product id). Aangezien alles wat ze maakt uniek is (met soms subtiele verschillen) , lijkt ons dit het beste systeem.

Het plan is om een app te maken voor android waarbij de orders kunnen worden opgehaald en dan samen met een barcode scanner (Opticon OPR-3301) kan ter plekke gecontroleerd worden dat het juiste artikel wordt opgehaald.

Op deze manier worden menselijke fouten uitgesloten. De app maken vormt geen probleem, dit kan ik zelf. Waar mijn echte probleem licht is het vinden van een budget tablet (moet enkel de app kunnen draaien), welke ook nog bluetooth heeft. De barcodescanner verbind met bluetooth.

Alle ideeën zijn welkom!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 19:32

Rmg

Je kan ook QR-Codes gebruiken dan kan je scannen met de camera van je tablet, die elke goedkope tablet wel heeft. en hoef je ook geen barcode scanner te gebruiken.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:37
Elke Android tablet kan toch ook gewone barcodes scannen? Kan ik in ieder geval wel met mijn telefoon (van de Hero tot aan de S2). Dan hoef je ook geen QR codes te gebruiken. Mag natuurlijk wel, maar is niet gebruikelijk voor producten.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 11:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://tweakers.net/price...Bioaos4e4z_OgqxJMrRH6lNIH

Alle tablets uit de PW met BT 2.0 t/m 4.0 :)
Rmg schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:00:
Je kan ook QR-Codes gebruiken dan kan je scannen met de camera van je tablet, die elke goedkope tablet wel heeft. en hoef je ook geen barcode scanner te gebruiken.
Een barcode handscanner is een stuk handiger om mee te werken dan elke keer je tablet zien te richten op zo'n QR code.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

als je de barcode scanner app gebruikt kan de tablet ook gewoon de barcodes lezen emt de ingebouwde camera. Dan hoef je geen bluetooth te hebben op je tab en kan daar al niks aan mis gaan (een barcodescanner vergeet je op te laden, gaat stuk etc. etc.)

Verder wil ik je wel meegeven, ga niet te besparen op die tablet.
Als je er nu eentje van €100,- koopt die over 2 maanden kapot is heb je een groter probleem...

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 15:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De optie van Rmg lijkt mij ook handiger. Scheelt je een apparaat, en idd elke tablet die ik ken heeft zowel een camera als bluetooth.
Maar doe jezelf en zeker je moeder een lol, en geeft rond de € 200-250 uit voor een fatsoenlijke tablet ipv een bart smit unit van € 100. daar ga je je gegarandeerd ergeren aan de traagheid, niet reagerend scherm, slecht afleesbaar scherm enz.
Als ze nog even kan wachten zou ik voor de Samsung Galaxy tab 2 7'" gaan (makkelijk mee te slepen door de winkel), of met nog iets meer geduld de nexus 7" die nog uit gaat komen eind juni.
Hier een hele lijst met 7" Android tablets die in principe voldoen

[ Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 31-05-2012 10:07 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:37
Misschien een handige tip als je voor de tablet gaat ipv barcodescanner: kijk of er ook een degelijke frontcamera op zit. Dan kan je moeder het artikel voor het scherm houden en kan ze gelijk op het scherm zien of het goed wordt ingescand :)

Verder is een handscanner bij veelvuldig scannen natuurlijk altijd handiger!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-11 09:52

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Waarom neem je niet een terminal die speciaal voor het scannen bedoeld is? Motorola Symbol of Datalogic hebben hier speciale oplossingen voor. Ik noem bijvoorbeeld de Datalogic Memor of de Motorola MC2100.

Deze zijn hier speciaal voor bedoeld en kunnen ook tegen een stootje! :)
Pagina: 1