Sinds het sitechecks-forum weg is op GoT zijn er heel wat mensen komen klagen, misschien wel terecht natuurlijk
.
Ik heb verschillende keren uitgelegt dat de oude manier gewoon niet werkt. Helaas geloofden veel mensen dat nog niet, maar elke geplaatste site moest door ons nagekeken worden en het was erg moeilijk om vervolgens te bepalen of iets spam of juist serieus was. Veel mensen kwamen er alleen maar even hun URL neerzetten voor de grap, terwijl achteraf bleek dat ze totaal niets aan de reacties en tips deden. Dat is niet de bedoeling van een sitecheck, je moet er juist van leren en de kritiek serieus nemen.
Daarnaast kregen wij elke keer weer problemen met de lui waarbij de topic was dichtgegooit (vanwege 24-uurs-sitejes of spam). Er gaan vervolgens een hoop e-mailtjes op-en-neer om uit te leggen waarom die thread dicht is, niet echt de leukste hobby en bovendien maak je er geen vrienden mee.
Er is daarom naar een andere oplossing gezocht en dat is waar ik nu mee bezig ben. Sinds vandaag heeft Nederland er namelijk weer een domeinnaampje bij: Sitechecks.nl
. Een speciale site voor alle sitechecks 
Een beetje de bedoeling ervan en wat andere dingen die je moet (of mag
) weten:
), maar het is wel een nuttige indicatie lijkt mij.
<li> Omdat ik scores ga bijhouden kun je ook andere leuke statistieken bouwen, bijvoorbeeld:

</ul>
Verder zal het niet zo heel erg veel anders zijn dan eerst, behalve dat je hier een hoop leuke features kunt inbouwen die speciaal toegepast zijn op Sitechecks en het (veel) minder spam-gevoelig is.
Momenteel ben ik dus nog druk bezig de boel in elkaar te gooien, maar helaas is er nog net iets te weinig af om al iets te laten zien. Het is nu het belangrijkste dat een beetje werkt (de hoofdfunctionaliteit), de fancy koele shit features komen daarna pas.
Ik verwacht binnen 2 weken genoeg PHP-geknutsel te hebben om online te gaan (maarja ik zit heel de dag al te Photoshoppen, HTMLen en ASPen en heb daarom s'avonds weinig zin om nog eens te gaan PHPen). Zodra er iets online staat takel ik deze topic wel even omhoog, tot die tijd zullen jullie het helaas nog even moeten doen met de 'Plaats hier je sitechecks'-topics.
Ik heb verschillende keren uitgelegt dat de oude manier gewoon niet werkt. Helaas geloofden veel mensen dat nog niet, maar elke geplaatste site moest door ons nagekeken worden en het was erg moeilijk om vervolgens te bepalen of iets spam of juist serieus was. Veel mensen kwamen er alleen maar even hun URL neerzetten voor de grap, terwijl achteraf bleek dat ze totaal niets aan de reacties en tips deden. Dat is niet de bedoeling van een sitecheck, je moet er juist van leren en de kritiek serieus nemen.
Daarnaast kregen wij elke keer weer problemen met de lui waarbij de topic was dichtgegooit (vanwege 24-uurs-sitejes of spam). Er gaan vervolgens een hoop e-mailtjes op-en-neer om uit te leggen waarom die thread dicht is, niet echt de leukste hobby en bovendien maak je er geen vrienden mee.
Er is daarom naar een andere oplossing gezocht en dat is waar ik nu mee bezig ben. Sinds vandaag heeft Nederland er namelijk weer een domeinnaampje bij: Sitechecks.nl Een beetje de bedoeling ervan en wat andere dingen die je moet (of mag
- <li> Sitechecks.nl staat los van GoT, maar aangezien we vanaf GoT voortaan iedereen doorsturen zul je er (in ieder geval op het begin, ik kan nog niet in de toekomst kijken :P) haast alleen mensen van GoT zien. Maar het gaat dus wel een aparte site worden met eigen layout en database. <li> De belangrijkste regel: je moet zelf eerst 3 sites checken voordat je zelf een sitecheck mag plaatsen, waarom die regel (waar hoogstwaarschijnlijk niet iedereen het mee eens is): <ul> <li> Op die manier is het niet echt aantrekkelijk om te spammen. <li> Alles blijft een beetje in leven. Zonder die regel zou je 30 open sitechecks kunnen krijgen zonder beoordelingen. En je krijgt zelf ook een beetje zekerheid dat je site een beoordeling krijgt (in principe zou je dus minimaal 3 beoordelingen op je site moeten krijgen).
<li> Omdat ik scores ga bijhouden kun je ook andere leuke statistieken bouwen, bijvoorbeeld:
- <li> De beste site (hoogste overall-score) <li> Slechtste site voor de mensen die op Doxa's klaarkomen >:) (laagste overall-score) <li> De mooiste site (met de hoogste score voor graphics) <li> Beste webdesigner (diegene die de hoogste overall-score heeft over al zijn geplaatste sitechecks)
</ul>
Verder zal het niet zo heel erg veel anders zijn dan eerst, behalve dat je hier een hoop leuke features kunt inbouwen die speciaal toegepast zijn op Sitechecks en het (veel) minder spam-gevoelig is.
Momenteel ben ik dus nog druk bezig de boel in elkaar te gooien, maar helaas is er nog net iets te weinig af om al iets te laten zien. Het is nu het belangrijkste dat een beetje werkt (de hoofdfunctionaliteit), de fancy koele shit features komen daarna pas.
Ik verwacht binnen 2 weken genoeg PHP-geknutsel te hebben om online te gaan (maarja ik zit heel de dag al te Photoshoppen, HTMLen en ASPen en heb daarom s'avonds weinig zin om nog eens te gaan PHPen). Zodra er iets online staat takel ik deze topic wel even omhoog, tot die tijd zullen jullie het helaas nog even moeten doen met de 'Plaats hier je sitechecks'-topics.