Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115536

Topicstarter
Hallo, ik heb een vraag.

Onlangs heb ik wat nieuwe hardware aangeschaft voor een upgrade van mijn oude systeem.
Het gaat om de volgende producten.

AMD Phenom II 965 x4
Gigabyte FXA990 ud5
4x Corsair vengeance 4gb 1600 c9

Nu heb ik alles ingebouwd en stuit ik op een probleem.
Als ik 1 geheugenmodule in ddr3_2 steek gaat het mobo piepen.
Als ik er twee insteek waarvan 1 in ddr3_2 werkt het wel alleen windows detecteerd maar 4gb (win 64bit)
Als ik er twee in elk willekeurig ander slot steek werkt het en detecteerd windows 8gb.
Als ik er 3 insteek behalve in ddr3_2 detecteerd windows 12gb en draait het als een zonnetje.
Verder heb ik het nog met 4 geheugenmodules geprobeerd maar ook dan gaat het piepen.

Ik heb de BIOS naar de laatste versie geflashed via @bios van gigabyte zelf maar ook dit hielp niet.

Het lijkt mij op een defect slot.
Nu ben ik al bij de winkel geweest en die wilde het hele systeem hebben om na te kijken.(waarschijnlijk om te kijken of alles goed aangesloten is)
Is dit handig om te doen want volgens mij moet ik het mobo gewoon teruggeven en een nieuwe vragen.

De voeding is trouwens 620w
Met het in elkaar zetten heb ik precies alles goed gedaan, niks geforceerd handleiding gebruikt etc..
Misschien heeft iemand nog een andere tip waar het aan kan liggen anders breng ik het wel terug en eis een nieuw.
Alvast bedankt, Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024

evolution536

besh besh

Heb je alle geheugenmodules in alle slots geprobeerd? Dit om uit te sluiten dat het om een defect slot kan gaan en niet om een defecte geheugenmodule. Wat je zou kunnen proberen is een memory test met een ubuntu live cd/usb, dit helpt in de regel wel om fouten in het geheugen te detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Wat is de rest van je systeeem???

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-07 22:42
Lijkt me inderdaad een kapot geheugenslot. Heb je gecontroleerd of het clipje van slot2 goed wil dichtklikken op je geheugenbank (is bij mij een keer kapot geweest)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Evolution.
Ja ik heb alle modules afzonderlijk in elk slot geprobeerd en alleen slot _2 geeft dit probleem.
]k heb ook andere modules geprobeerd namelijk de vengeance 4gb 2133 mhz c11 want het waren de enige ddr3 modules die ik voorhanden heb.
Ook dit helpt niet.

@sneeuwpop
Ja het klipje sluit goed aan en klikt netjes aan beide zijdes.
Even ter opsomming van het totale systeem,

620 watt voeding
amd phenom II 965 x4 BE
Gigabyte fxa990 ud5
4x vengeance 4gb 1600 c9
HDD samsung 1tb SATAII
Geforce 9800gtx+
Windows 7 home premium 64b.

Dit probleem heb ik niet meteen in de gaten gehad omdat ik met het inbouwen maar 1 module gebruikt heb en die zat in het slot _4 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem opgelost bleek inderdaad een defect geheugenslot. Nieuw Mobo gehad en werkt nu perfect.
Pagina: 1