Koelpasta, waar plaatsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Ik lees vaak dingen over koolpasta, ik weet ook wel wat het inhoud, maar ik zal niet weten waar ik het moet stoppen, het lijkt mij het logischt om het tussen de heatsink en de cpu te stoppen??
Ik heb net een Alpha P7125 besteld, en als het goed is krijg ik daar een tube koelpasta bij.. :)

Bedankt alvast..
MzZl

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Dus ik zal t op de core van mn Athlon en op de Alpha heatsink moeten plaatsen?
Is da nie gevaarlijk om pasta op de core van mn Athlon te stoppen?

Verwijderd

zou niet weten waarom integendeel, meest veilige is wel pasta wat niet electrisch geleidend is.

Greetinz

Newt

Verwijderd

ow fork.. NEWT...

ik dacht dat geen enkele pasta geleidend was ? sjit ik ben nog al ruim bezig geweest met die pasta op mijn celerons... zouden daar die spontane vastlopers door kunnen komen ?? (beetje pasta tussen 2 pinnetjes ?)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:15

BrZ

Het is eigenlijk alleen die metaalpasta die geleid (koper, zilver of goud) Heb je waarschijnlijk ook niet... Normale pasta geleid niet

Verwijderd

Wel een beetje tegenstrijdig, want alles wat warmte goed geleidt, geleidt ook meestal electriciteit; een geleider geleidt meestal energie in het algemeen.

En in die andere thread las ik dat iemand zei dat in dure thermals paste vaak goud- of diamantstof zit. Bij goed kan ik me wat voorstellen (prima geleider) maar diamand is een isolerende stof (koolstof, in feite), dus volgens mij klopt daar geen hout van.

O ja, breng die thermal paste aub. nooit met de blote pootjes aan, maar met rubber/latex handschoenen, of een spatel. Die rotzooi is zeer giftig, en onze huid is nogal poreus.

Het heet trouwens "hittegeleidende pasta" of "thermal paste", en niet "koelpasta"; het spul koelt niet, maar geleidt slechts warmte (of kou :) ). Men pleegt het goedje ook wel 's liefkozend "koelprut" te noemen...

En waar slaat dat op, dat "pasta" in het algemeen niet geleidt?! Ok, siliconen-kit e.d. geleiden niet. Maar ik denk dat zelfs hazelnootpasta geleidt, omdat er water in zit.

Verwijderd

Valcon: water geleidt ook niet. het zijn de zouten die geleiden, mits opgelost. Zilveren paste geleidt wel, gewone witte/grijzen koelprut niet. Als je bij je lokale PCboer koelprut gaat halen kun je er vanuit gaan dat het niet geleidt, zilveren paste bijvoorbeeld heb ik 40 piek voor 6,5 gram voor betaald. (duur, ik weet het, maar het helpt) OC-shop kan het voor een stuk minder leveren heb ik begrepen. komt in een handig tubetje, en is makkeling aan te brengen. maar geleidt dus wel stroom.

Ow ja, zo DUN mogelijk aanbrengen, tenzij de oppervlakken niet helemaal vlak zijn. beter teveel koelpasta als lucht ertussen natuurlijk.

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:31

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Valcon: als aanvulling, tegenwoordig bevat siliconenpasta het niet giftige zinkoxide als warmtegeleidend materiaal. Je mag dus gewoon met je vingers eten. :)
In de prehistorie werd vaak loodoxide gebruikt en dat is wat minder cool spul.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Pagina: 1