USB 2.0 werkt niet in 3.0

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NassayA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01-2023
Beste mede tweakers,

Ik had een vraag ik krijg mijn Corsair Survivor 8GB (USB 2.0) niet aan de praat in een 3.0 aansluiting.
Lampje brand een second en dan valt hij uit, de USB stick is niet kapot hij werk in alle andere 2.0 aansluitingen.
Ik heb dit zelfde probleem op de USB 3.0 van mijn laptop.
Ik heb een USB 3.0 stickie die werkt wel op de 3.0 en op de 2.0
Plus ik ga binnenkort een nieuwe muis kopen is ook USB 2.0 maar straks werkt die ook niet op 3.0
Ik meende dat het wel moest werken.

mvg,

Nassaya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

In principe zou het moeten werken. USB 3.0 is specifiek ontworpen om backwards compatible te zijn met USB 2.0 (uiteraard werkt je 2.0 apparaat nog steeds op 2.0 snelheden, dus je hebt er niets aan, behalve als je USB 2.0 poorten vol zitten / moeilijker bereikbaar zijn).

Aangezien jouw stick niet werkt in 2 verschillende computers, vermoed ik dat het probleem bij de stick ligt.

USB sticks willen nog wel eens wat afwijkende vormgeving hebben: de behuizing van de USB stick is bijvoorbeeld te breed om bij het USB slot te komen, of te dicht op de connector geplaatst om de connector volledig in de USB aansluiting te duwen. Of de metalen rand van de connector is eigenlijk iets te lang en sluit de USB 3.0 pennetjes achterin de USB 3.0 aansluiting kort, waardoor de poort zichzelf uitschakelt.
Verder kunnen beschadigingen aan de connector ook een rol spelen (veelvuldig proberen op de tast een stick in een USB aansluiting te duwen, al dan niet met de USB stick verkeerd om bijvoorbeeld).

[ Voor 9% gewijzigd door real[B]art op 30-05-2012 23:55 ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NassayA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01-2023
Ik heb net ff gekeken een hele berg configraties geprobeert maar de usb van mijn stick doet het niet plus mijn iPhone 4 muis toetsenbord en webcam.
Maar de usb 3.0 stick doet het wel in de 3.0 poort.