Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Marcjeno1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 10:07
Goedenavond mede tweakers!

Ik weet niet goed waar ik dit topic moet posten dus daarom doe ik het maar hier.

Even mijn pc opstelling voor de duidelijkheid:
-MSI P55G65 Mobo
-CPU i7 970
-Geheugen 4GB PC3-10660 van GEIL
-GPU Palit GTX580
-PSU Zallman 600hp van 3,5 jaar geleden
Windows 7 64 bit

Sinds 9 dagen heeft mijn pc kuren gekregen, en ik denk dat het aan de PSU ligt. Zo viel mijn pc steeds uit tijdens het spelen van Diablo 3, ik had in windows aangezet dat ik een blue screen wou zien maar mijn pc viel gewoon abrupt uit en ging daarna weer aan.

Dit was eerst alleen tijdens het gamen, maar nu begon het ook al in windows voor te komen.
Nu gaat mijn hele pc niet eens meer naar zijn bootsequence toe, ik krijg niet eens het bios scherm te zien. De harde schijven starten niet, de videokaart maakt een raar piepje (zou dit kunnen komen doordat er te weinig stroom geleverd wordt?) de ledjes op mn moederbord knipperen heel lichtjes, ze gaan niet aan en uit maar faden meer een beetje constant.

Ik heb het geheugen al een keer van mn moederbord afgehaald en er ook een videokaart ingestopt die al het stroom uit het moederbord zou moeten kunnen halen en toen gingen de hardeschijven weer wel draaien, maar als ik het nu nog een keer probeer met 1 harddisk aangesloten heeft deze echt heel veel moeite met aan te gaan, hij gaat steeds een stukje sneller draaien zeg maar. Alsof hij de hele tijd wel/niet stroom krijgt.

Komt dat vaker voor dat een voeding ineens zo afbouwt? Dat het langzaam begint met eerst om de 2 uur je pc uitgooien en dan binnen 9 dagen naar dit dat de pc niet eens meer normaal op kan starten?

Dit moet toch haast wel de PSU zijn?

Alvast bedankt

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:33
Dat kan je psu zijn, maar hoe zijn je temperaturen?
Je pc in die 3,5jaar wel eens schoon gemaakt? (stof)
Even je psu wisselen en je weet het zeker.

• Marcjeno1
Temperaturen waren normaal, kan het nu niet meer zien om dat de pc in zijn geheel niet meer aangaat.
Ik heb de PSU hergebruikt uit een oude pc die ik toen der tijd gebouwd had. De onderdelen van deze computer zijn nu 1,5 jaar.

Ik heb ook even dichtbij de PSU geluisterd en die maakt toch wat rare geluidjes als alle ledjes op mn mobo een beetje knipperachtig doen. Ze knipperen op het geluidje van de PSU zeg maar.

Iemand misschien een advies voor een niet al te dure vervanging van mijn huidige PSU? Ik heb niet zo'n zin om er veel geld aan uit te geven namenlijk!:P

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-11 09:58
Kijk eens bij "vraag en aanbod" ;)

• Hell-Slave
Misschien een tweaker in de buurt of een vriend met een reserve voeding?

• Marcjeno1
Maar is het uberhaupt mogelijk dat een PSU zo afbouwt zeg maar?

Ik ga morgen denk ik even een PSU kopen en vragen of ik hem terug mag brengen als het daar niet aan ligt.

• Hell-Slave
Marcjeno1 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:15:
Maar is het uberhaupt mogelijk dat een PSU zo afbouwt zeg maar?

Ik ga morgen denk ik even een PSU kopen en vragen of ik hem terug mag brengen als het daar niet aan ligt.
Waarom zou dat niet kunnen?
Het is en blijft elektronica en dat verouderd bij gebruik, sommige gaan iets langer mee dan andere.
Koop geen goedkoop barrel zoals een Sweex 1000Watt van 12,99 die dingen zijn levens gevaarlijk voor je pc uiteindelijk.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:10

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Loop in ieder geval de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door, er is maar één manier om er achter te komen waar het aan ligt, en dat is zelf meten en testen a.d.h.v. de Troubleshooter.

Rail Away!

• Marcjeno1
Zo vanochtend even een nieuwe PSU gekocht en alles draait weer gelukkig!:D

Ben echt blij dat het de PSU was anders had je nog zoveel ander gekloot gehad:)

• Hell-Slave
Oke dan, mooi om te horen dat het opgelost is.
Welk Sweex model heb je nu gekocht? :D :+

• Marcjeno1
haha nee t is een OCZ 600 watt geworden, maar kijken hoe lang deze het vol gaat houden!:P

• Hell-Slave
Is OCZ niet dat merk waar alles spontaan van uitvalt? :D :+
Pagina: 1