Netwerkprinter werkt op een pc wel, de andere niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:13

WhySoSerious

Be the change.

Topicstarter
Uitdaginkje op de late avond.

We hebben een netwerksituatie waarin naast meerdere computers ook een netwerkprinter is aangesloten. Het gaat hierbij om een Xerox Phaser 6125N. De pc's die van belang zijn draaien beide op hetzelfde moederbord, Asus H67-M Pro Rev. 3. DHCP wordt afgehandeld door een TP-Link WR1403D Router. Daarnaast bevinden zich nog enkele switches in het netwerk.

Het probleem is als volgt. Vanaf pc 1 is een printopdracht geen probleem, deze wordt gelijk geprint. Vanaf pc 2 gaat dit niet zo vlekkeloos. Pc 2 geeft wel een melding dat de afdruktaak voltooid is, dit wordt ook bevestigd bij het inloggen op de printer zelf. Echter bij aantal pagina's blijft dan steevast 0 staan, terwijl hier wel een 1 staat als een document vanaf pc 1 afgedrukt is. Ik neig hier dus naar een of ander probleem met pc 2, maar weet niet in welke richting ik moet denken.

Ik heb al geprobeerd drivers opnieuw te installeren, hele zaakje aan en uit te zetten, netwerkinstellingen op half-duplex gezet. Zelfs het delen van de printer vanaf pc 1 zorgt er niet voor dat er pagina's uit de printer komen rollen. Deze geeft ook geen foutmelding oid. Lijkt er gewoon op alsof pc 2 een bestandje stuurt met 1 bit erin ipv de complete binaire code.

Als laatste waard te vermelden: Het heeft gewerkt...

Bvd,

Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 13:56

ötzi

eclecticus

Welk OS draai je?
Als je Windows draait zou ik hier eens naar kijken;
printer >> eigenschappen >> poorten >> poort configureren >> RAW ipv LPR en SNMP uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:13

WhySoSerious

Be the change.

Topicstarter
Hey,

bedankt voor je antwoord. OS ben ik vergeten te vermelden, beide W7 64-bits.

Probleem is echter al opgelost. Nogmaals alle drivers verwijderen en opnieuw installeren op pc2 heeft het probleem verholpen.

Bedankt voor je moeite!