Videoreviews: waar wil T.net heen met ze?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:54

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
In de reacties bij de videoreview van de Sony Personal 3D Viewer (video: Videoreview: Sony Personal 3D Viewer) is een discussie ontstaan over de videoreviews en de voor- en nadelen ervan. Voornamelijk reacties over het ontbreken van enige vorm van tekst waardoor het niet mogelijk is om snel de content te checken en/of om puur even die gedeeltes te lezen die je interessant vindt; sowieso is er ook een grote groep die simpelweg liever een tekstreview leest dan een videoreview kijkt. Verder is het met een videoreview vaak moeilijk om het elders dan in de privé-situatie te kijken (want laten we eerlijk wezen, T.net wordt ook veel vanaf de werkplek bezocht en een videoreview kijken is dan echt niet praktisch wegens het geluid).

De vraag rijst dus, is er een soort toekomstvisie van T.net betreffende de videoreviews? Is het de bedoeling dat er steeds meer videoreviews gaan komen, wellicht ten nadele van de tekstreviews? Komt er wellicht ook tekst bij de videoreviews zodat je ook nog gewoon kunt lezen?

Uit de diverse reacties blijkt al wel dat er toch zeker een groep tweakers is die Tweakers.net adieu zal zeggen als videoreviews een steeds belangrijkere plek gaan innemen. Dat lijkt me toch ook weer niet de bedoeling.

Kortom: is een toekomstvisie betreffende videoreviews; wat kunnen we verwachten?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Uit de diverse reacties blijkt al wel dat er toch zeker een groep tweakers is die Tweakers.net adieu zal zeggen als videoreviews een steeds belangrijkere plek gaan innemen. Dat lijkt me toch ook weer niet de bedoeling.
Waar heb ik dat eerder gehoord :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Wouser schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:43:

[...]

Waar heb ik dat eerder gehoord :')
Vergis je niet, iets als dit kan echt een dealbreaker zijn. Ikzelf O+ T.net maar als videoreviews echt een groot gedeelte van de reviews gaan beslaan dan zal ik toch echt elders gaan. Ik wil alles op m'n gemak kunnen nalezen en op een rijtje zetten en met een videoreview gaat dat simpelweg niet. Zoiets simpels als even snel iets teruglezen kan met een review al niet, moet je elke keer weer het juiste stukje video opzoeken - niet echt praktisch.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 30-05-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:17
Wildfire schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:42:

Lijkt me nogal overdreven.

Ben het verder wel eens met de nadelige punten. Ik bezoek tweakers.net grotendeels op m'n werk, waardoor ik 80% van de videoreviews mis omdat ik ze thuis niet kijk. Verder ben ik gewend om in een heel hoog tempo te lezen, de videoreviews zijn voor mij dan ook vaak net even te langzaam. (Al is dit natuurlijk persoonlijk)

Ik ben in ieder geval ook wel benieuwd waar Tweakers naartoe wilt met de videoreviews. Heb er zelf totaal geen problemen mee, maar hoop in ieder geval niet dat de text-based artikels gaan verdwijnen. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

als je iets wilt lezen over het item in de video review dan kan je daar andere bronnen dan t.net voor gebruiken.
je stelt wel hoge eisen aan een gratis service vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
MrJayMan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:48:
als je iets wilt lezen over het item in de video review dan kan je daar andere bronnen dan t.net voor gebruiken.
Hoezo "eisen"? En omdat iets gratis is (wat het eigenlijk stiekem niet is wegens de reclame, het geld komt echt wel ergens vandaan hoor) betekent het niet dat je geen vragen mag stellen over het beleid e.d. Je doet nu net of T.net wordt aangevallen en we ze voor idioten ofzo uitmaken omdat ze videoreviews doen.

Daarnaast komen velen naar T.net om goede reviews te lezen (en sommigen dus ook kijken). En dan zeg jij, nou ga dan maar elders kijken voor een review. Het lijkt me sterk dat dat de bedoeling is van T.net met de videoreviews, ze zullen toch heus niet de tekstueel ingestelde tweakers willen wegjagen?

Niet dat dat nu zo is, want videoreviews zijn nog iets recents en niet massaal ingezet, maar door de discussie bij de reacties op de FP rees bij mij simpelweg de vraag wat de toekomstvisie van T.net hieromtrent is. Het kan toch zeker geen kwaam om dit te vragen en een potentieel probleem van een groep tweakers met videoreviews aan te stippen?

[ Voor 35% gewijzigd door Wildfire op 30-05-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:17
Wildfire schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:50:
[...]

Hoezo "eisen"? En omdat iets gratis is (wat het eigenlijk stiekem niet is wegens de reclame, het geld komt echt wel ergens vandaan hoor) betekent het niet dat je geen vragen mag stellen over het beleid e.d. Je doet nu net of T.net wordt aangevallen en we ze voor idioten ofzo uitmaken omdat ze videoreviews doen.
Wildfire schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:50:
maar als videoreviews echt een groot gedeelte van de reviews gaan beslaan dan zal ik toch echt elders gaan.
Zo komt het wel over.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Wie kijkt er nou voor reviews alleen op 1 site?
Gelukkig is tweakers.net niet de enige aangezien het aantal (en de diepgang) van technische reviews van hardware nogal te wensen over laat.
Maargoed, een tekstuele versie bij de videoreview zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

bedenk me net dat je met karma een custom frontpage indeling kan maken. knikker je die video reviews er toch uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:44

Fiber

Beaches are for storming.

Ik sla ze gewoon over. Maar blijkbaar vinden anderen ze wel interessant, als dat zo is moet Tweakers het gewoon blijven doen, maar ik heb er niets mee. Soms klik ik er per ongeluk even op, maar dan ben ik binnen één seconde al weg als het begint met zo'n agressieve game trailer ofzo...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Is niet bedoeld als "eis" dus als het zo overkwam, dat was niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het nadeel is dan dat de inhoud op zich wel interessant kan zijn, alleen niet in de geboden vorm. Met het niet kijken van de video mis je dan dus die review.
Ik moet ook zeggen dat ik een videoreview ook niet altijd informatiever vindt dan een geschreven review.

Ik ben net als Wildfire wel benieuwd hoe de Tweakers.net crew hier tegenover staat en hoe de toekomst eruit komt te zien.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
MrJayMan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:48:
Tja, basis cursusje hoe jaag je gebruikers weg :
- Je richt je 10 (of 12) jaar lang voornamelijk op text-review gebruikers en daar win je ook je gebruikersaantallen mee.
- Je richt je pijlen op videoreviews en zegt dat iedereen die gekomen is voor de vorm van de afgelopen 10/12 jaar maar ergens anders heen moet gaan.

Uit gebruikersbehoud oogpunt zou het toch wel prettig zijn als er enige tussenvormen zouden zijn (of als de pijlen simpelweg niet vol op videoreviews worden gericht)

Daarom vind ik de vraag van de TS ook wel terecht, zijn die videoreviews slechts sporadische beta-tests waar nog van alles aan geschaafd kan en moet worden dan is het best. Is het echt het plan om daar vol de pijlen op te richten en de tekst-reviews meer naar de achtergrond te drukken dan zijn er wel enige kanttekeningen te maken in de huidige vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:04

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat de video-reviews de tekstuele in-depth reviews gaan vervangen. Wel hoop ik dat de redactie nadenkt hoe ze de video-reviews meer toegankelijk kunnen maken, bijvoorbeeld door het toevoegen van ondertitels en/of het aanbieden van een annotated versie in tekst. Dat zou niet alleen degenen helpen die vanwege praktische redenen het geluid niet aan kunnen zetten, maar ook degenen die simpelweg niet kunnen horen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:53
Ik zal een duit in het zakje doen: Het is zeker niet toegankelijk voor iedereen, zeker mensen met een auditieve handicap (zoals ik als dove). Ik skip de video reviews per definitie om die reden, omdat ik het toch niet kan volgen. Zonde want er zijn soms best interessante producten waar ik wel een review van wil lezen.

@Crisp: Ondertitels zou al een hoop schelen! En niet om veeleisend over te komen, maar kom dan aub niet met de geautomatiseerde ondertitelingen zoals op youtube, die zijn gewoon prut (ze snappen context niet, daardoor worden vaak woorden/zinsdelen verkeerd 'vertaald', waardoor je heel rare zinnen krijgt die je meer verwarren dan duidelijk maken).
Laat het even weten als ze standaard worden toegevoegd aan videoreviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me sterk dat de structuur en content van een video-review niet vooraf al in tekst is uitgewerkt; daarmee zou het beschikbaar stellen van die vorm wellicht niet heel veel extra tijd vragen?

Zelfs als het enkel in hoofdpunten is, is het een kwestie van de gesproken tekst uittikken en structureren naar leesbare vorm. De eisen daarvan zouden imho wat lager kunnen liggen dan voor tekst-only reviews - maar dat is aan de redactie uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Leuk om te zien dat er zoveel discussie over iets als dit kan ontstaan :) Ik kan in mijn reactie nooit volledig genoeg zijn, dus ik hoop dat dit volstaat.

We hebben de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in de redactie en zijn aanzienlijk meer content gaan produceren. Daar waar we in de beginjaren wat nieuws vertaalden en linkten naar reviews, zijn we vijf jaar terug begonnen maar ons eigen nieuws te schrijven en maken. Niet zijn we ondertussen nieuws over meer onderwerpen gaan schrijven, ook zijn eigen reviews gaan doen (compleet met eigen testlab) en ook nog video (inmiddels ondersteund door een kickass studio). In tegenstelling tot wat de reacties hier doen vermoeden, zien we dat er bijzonder veel mensen zijn die video juist wel van toegevoegde waarde vinden - ook in de gevallen waar er niet of nauwelijks tekst is.

Als ik bijvoorbeeld naar de geschreven reviews kijk die zijn voorzien van een videoreview die we in de nieuwslijst publiceren, dan zien we dat de geschreven reviews niet minder goed worden gelezen, maar dat er wel een substantieel aantal mensen is dat de video kijkt. Dit onderschrijft onze mening dat video een aanvulling is op een geschreven review. Mensen die de video kijken zullen mogelijk deels tot de groep behoren die anders de eerste pagina hadden gelezen en waren doorgeskipt naar de conclusie, zonder terug te lezen. Daarnaast horen we van veel mensen dat ze het juist wel fijn vinden om onderweg in de bus of trein in alle rust even een video te kunnen kijken/luisteren.

Ons doel is zeker niet de geschreven reviews uit te faseren, maar net zoals we steeds meer reviews zijn gaan doen proberen we ook steeds meer video's te maken. In aanvulling op dus en niet ter vervanging. Hoe komt het dan dat we hier geen geschreven review van hadden? Goede vraag, maar ook dat is een bewuste keuze. Al het werk dat we in onze reviews steken kost tijd. Zo kost het tijd om spullen te testen, maar kost het ook tijd om teksten te schrijven, foto's te maken, het artikel op te maken en te redigeren.

In dit geval was het zo duidelijk dat een product als dit in ieder geval met video in beeld moest worden gebracht, dat we om wille van de tijd besloten hebben geen geschreven review erbij te maken. Dit zal ongetwijfeld vaker gaan gebeuren. Dat is voor ons de enige manier om naast alle geschreven reviews die we maken méér te kunnen doen. We doen dus hetzelfde als voorheen met hetzelfde niveau én iets extra. Om even een indruk te schetsen van de hoeveelheid werk voor enkel het schrijven van een review: dit kost ten minste twee mandagen arbeid, zowel redactie als eindredactie. Dat zijn uren die een (eind)redacteur niet aan andere zaken kan besteden. We maken dus altijd een afweging, en daarbij kunnen we het onmogelijk altijd iedereen naar de zin maken - helaas.

Ik denk dat we de afgelopen periode hebben laten zien dat video uitsteken als aanvulling op geschreven reviews kan worden gebruikt (zie alle productreviews), maar ook uitermate geschikt is om een kant te belichten die in geschreven vorm minder goed uit de verf zou komen (denk aan de series Vrouwen in de ICT en Polderpioniers of de demonstratie over malware).

We zijn voor ons gevoel nog maar net begonnen met video, maar zeker is wel dat de geschreven reviews niet zullen verdwijnen of doelbewust zullen worden verdrongen. Alle suggesties ter verbetering worden ter harte genomen, maar niet alles is haalbaar of realistisch (probeer maar eens van de bewuste video een ondertitelbestand te maken met tijdcodes en al, wetende dat de tekst niet vooraf uitgeschreven was). In de gevallen waarbij we de tekst wel hadden uitgeschreven, is het uiteraard een kleine moeite om deze toe te voegen, dat zal ik op de redactie bespreken.

[ Voor 7% gewijzigd door Wilbert de Vries op 31-05-2012 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Om ook maar even een duit in het zakje te doen: de videoreportages (zoals recentelijk Polderpioniers) vind ik echt een aanvulling, chapeau!

Videoreviews zonder tekstuele review erbij...hmmm, niet altijd even handig zoals eerder opgemerkt, bijv. wanneer je producten of reviews op andere sites aan het vergelijken bent.

Ik kan me voorstellen dat een complete geschreven review erbij maken veel werk is, maar is het niet mogelijk om in tekst aan te geven wanneer men wat behandelt in de video? Een beetje zoals de pagina-indeling bij geschreven reviews.
Dus bijv.:
@ 1m10: bouwkwaliteit
@ 3m30: vergelijking met product X
@ 4m40: prestaties
@ 5m50: conclusie

Of zoals Gametrailers doet wanneer ze een complete aflevering van SpikeTV online zetten, de tijdbalk onder de video in stukjes opdelen, en als je daar dan met je muis over hovert, er een tekst-popup verschijnt met wat er in dat gedeelte behandeld wordt.

Natuurlijk zal het geen 100% dekking geven (je kunt tussendoor eens een opmerking over vergelijkbaar product X maken, terwijl je pas later echt op ingaat op verschillen/overeenkomsten), maar zo is het voor de "gehaaste" ;) toeschouwer al wat makkelijker scannen en skippen naar voor hem/haar interessante gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398412

Ik heb gisteren voor de eerste keer een video review gekeken op Tweakers. Omdat hij niet volledig streamde heb ik hem niet uitgekeken, maar dat technische probleem is niet de issue voor mij. Technologie gaat steeds vooruit en in de toekomst zal zoiets amper nog voorkomen.

Toch bezoek ik al jaren sites die al langer met video reviews werken en ook daar kijk ik nooit naar de video's ik lees enkel de tekst versies. Meestal gaan die sites over games dus zou je verwachten dat video daar meer info zou geven maar toch blijf ik tekst boven video verkiezen. Bij mij heeft het zelfs niet te maken met situaties als werk maar meer met het feit dat je in tekst snel kan terug grijpen naar iets, met video is dit gewoon veel moeilijker. Ben ik echt heel geïnteresseerd bij games dan zal ik wel eens naar gametrailers gaan om de video review te bekijken maar enkel en alleen als tekst reviews me overtuigen dat het de moeite is.

Niks zo gemakkelijk om naar iets terug te grijpen naar wat je echt belangrijk vond als met tekst. Zoals hier boven vermeld staat kan je ook die video opdelen in stukjes maar nog steeds moet je dan een heel stuk video kijken voor net dat belangrijke puntje dat je toch nog wel wou weten.

Video, vind ik, moet begeleidend werken, het mag niet het hoofdbestanddeel zijn van de review. Een video bekijk je één keer maar een tekst lees je meestal meerder keren.

Voor mij is een goede review één waar de reviewer zich zelf wegcijfert en het product de ster is. Bij video is dat moeilijk. Je wil dat professioneel brengen en daar slaagt Tweakers ook in maar het product deelt daar de show met de reviewer en het decor. Over de review van de Sony 3D HUD heb ik eigenlijk weinig onthouden, ik kan me wel nog herinneren hoe het decor er uitzag, dat één reviewer een grijze baard had en de andere mooi afgeborsteld was. Ik herinner me ook nog dat ze dat heel goed deden maar de inhoud van de review is me al weer ontgaan. Dat betekend wel dat die video goed gemaakt is, het meest positieve dat ik onthoud is de kwaliteit van de video. Wel zonde voor het product dat werd besproken natuurlijk.

Ik pleit dus echt voor tekstreviews begeleid van een video review. Is het product de moeite dan zal ik de video ook zien maar als het enkel video wordt dan is de kans groot dat ik geen enkele review op tweakers nog zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 11:42
kutagh schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:19:
Ik zal een duit in het zakje doen: Het is zeker niet toegankelijk voor iedereen, zeker mensen met een auditieve handicap (zoals ik als dove). Ik skip de video reviews per definitie om die reden, omdat ik het toch niet kan volgen. Zonde want er zijn soms best interessante producten waar ik wel een review van wil lezen.
Op dit moment wordt er een nieuwe videoplayer ontwikkeld waar ondertitelingsondersteuning in zit.

Ik zal eerlijk bekennen dat ik nog niet weet hoe we het überhaupt gaan aanpakken met de ondertiteling (iemand moet het ook weer gaan tikken etc...) maar het is in ieder geval iets dat op mijn verlanglijstje staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 398412 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:21:

Ik pleit dus echt voor tekstreviews begeleid van een video review. Is het product de moeite dan zal ik de video ook zien maar als het enkel video wordt dan is de kans groot dat ik geen enkele review op tweakers nog zal zien.
De uitleg van Wilbert lijkt me duidelijk. Ik vond zelf de video van dat Sony-ding erg verhelderend. Het is typisch een apparaat dat zich goed laat demonstreren met bewegend beeld. Als het product dan niet voldoende prioriteit heeft om een videoreview én tekstreview te maken vind ik het logisch dat er gekozen wordt voor het format dat het product het beste tot zijn recht laat komen. Soms moet je nu eenmaal keuzes maken. Als beide was gedaan had een andere review helemaal niet gemaakt kunnen worden.

Dat gebruikers op bijvoorbeeld hun werk of in een bibliotheek het geluid niet kunnen aanzetten vind ik geen argument. Voor deze omstandigheden zijn de hoofdtelefoon en oordopjes bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:24
Femme schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:22:
[...]

De uitleg van Wilbert lijkt me duidelijk. Ik vond zelf de video van dat Sony-ding erg verhelderend. Het is typisch een apparaat dat zich goed laat demonstreren met bewegend beeld. Als het product dan niet voldoende prioriteit heeft om een videoreview én tekstreview te maken vind ik het logisch dat er gekozen wordt voor het format dat het product het beste tot zijn recht laat komen. Soms moet je nu eenmaal keuzes maken. Als beide was gedaan had een andere review helemaal niet gemaakt kunnen worden.

Dat gebruikers op bijvoorbeeld hun werk of in een bibliotheek het geluid niet kunnen aanzetten vind ik geen argument. Voor deze omstandigheden zijn de hoofdtelefoon en oordopjes bedacht.
Op het werk kan ik geen oordopjes dragen hoor, ik moet daar in principe productief zijn :).

Ik zelf kijk geen Videoreportages, aangezien ik daar niet het geduld voor heb, ik wil mijn tekst sneller consumeren. Maar dat maakt niet dat ik tweakers zou verlaten omdat er ineens video reviews opstaan.

Wel ben ik van het oordeel dat het niet veel bijbrengt voor een gebruiker zoals ik. Maar misschien ben ik niet de doelgroep meer :)

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 20:12

WoutF

Hoofdredacteur
Anoniem: 398412 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:21:
Ik pleit dus echt voor tekstreviews begeleid van een video review.
Dat is gelukkig ook hoe we het bijna altijd doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Kennelijk wijzen de statistieken uit dat de videoreviews goed worden bekeken. Daarbij kan ik me ook voorstellen dat de mensen die de videoreviews kijken minder met tekst bezig zijn, en dus minder positieve feedback geven ;)

Los van tweakers.net op werk of onderweg bekijken en de nadelen van audio daar zit ik er thuis meestal ook niet op te wachten. Als ik wat zit te surfen met bv muziek op de achtergrond zit ik niet te wachten op extra herrie :-). Bij dat verhaal over dat sony ding snap ik dat video meerwaarde heeft, maar ik heb die video dus niet bekeken, ik vind het jammer dat ik niets van de informatie daaruit in tekst terug kan vinden.

Video only items zullen volgens mij niet leiden tot vertrekkende tweakers, maar je verkleint je doelgroep er wel mee. Met hoeveel kunnen jullie statistieken vast uitwijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:04

crisp

Devver

Pixelated

[...]
Wat natuurlijk wel een argument is is het feit dat sommige mensen simpelweg niet *kunnen* horen ;)

We hebben altijd al aandacht besteed aan toegankelijkheid door te letten op goede semantische markup, het gebruik van alt-attributen of onderschriften bij plaatjes, testen van nieuwe designs bij kleurenblindheid etcetera. Idealiter zou dat ook moeten gelden bij het gebruik van audio-visuele media. Je sluit nu mensen uit die geen keuze hebben.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
crisp schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:07:
[...]

Wat natuurlijk wel een argument is is het feit dat sommige mensen simpelweg niet *kunnen* horen ;)

We hebben altijd al aandacht besteed aan toegankelijkheid door te letten op goede semantische markup, het gebruik van alt-attributen of onderschriften bij plaatjes, testen van nieuwe designs bij kleurenblindheid etcetera. Idealiter zou dat ook moeten gelden bij het gebruik van audio-visuele media. Je sluit nu mensen uit die geen keuze hebben.
Ik kijk alvast uit naar de volledig ondertitelde nederlandstalige review van een koptelefoon :Y
Maargoed, wat Femme ook al aangeeft: pak het medium wat het meest zinvol is.. hoewel dat in het filmpje over het 'hacken' nou niet helemaal toegepast is.
Toegankelijk? Ja.
Ten kostte van de inhoud? Zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398412

[...]
Dat vind ik dus dikke onzin, niet iedereen heeft altijd oordopjes bij. En velen kunnen op hun werk gewoon niet met oordopjes achter de computer zitten.

Bij mij is juist het probleem dat wanneer ik reviews lees ik ook met andere dingen bezig ben, TV, radio, muziek maken. Tweakers is echt niet zo belangrijk dat ik er andere dingen voor ga onderbreken. We leven nu eenmaal in een multitask wereld. Video reviews zijn dan ook niet gemaakt om bij te multitasken vermits ze oren en ogen in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Ik ben - blijkbaar een van de enige - users die WEL enorm blij is met de video-reviews. Ik heb enorm genoten van de reviews van de Samsung Galaxy SIII en de video over Hoe cybercriminelen te werk gaan. De video-review was deel van een gewone review (maar die heb ik uiteindelijk niet gelezen).

Het leuke aan die video-reviews is dat je ze gemakkelijk thuis in de luie zetel kan bekijken. Gewoon als ontspanning.

Ik wil MOOOAAAAR video-reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Misschien teveel vanuit de community gedacht:

Momenteel denk ik ongeveer 50% nuttige en interessante informatie uit nieuwsartikelen en reviews te halen, de overige 50% weet ik te vinden in informatieve en nuttige reacties.

Misschien is het mogelijk de community ondertiteling voor de video's te laten creëren. Het kost wat tijd voor de devvers om zo'n systeem op te zetten, maar op basis van modding/waardering/karma zullen er vast wat mensen moeite in willen steken. Om onzin ondertiteling te voorkomen kun je een paar mensen de ondertiteling laten schrijven en controleren of deze overeenkomen? (à la reCAPTCHA)

Nouja, misschien heb ik (te) hoge verwachtingen. Ik zou het ook jammer vinden steeds vaker het gevoel te hebben dat ik iets mis, omdat ik niet in de gelegenheid ben een videoreview te bekijken en te beluisteren.
Pagina: 1