Toon posts:

Welke videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een eigen game computer samen te stellen. Geen idee welk spel ik erop wil spelen maar het moet in ieder geval een goede grafische kaart bevatten. Ik verder kom er niet uit aangezien er zoveel aanbod is en ik er niet veel verstand van heb.

Prijs tot 150 euro, als dit niet mogelijk is duurdere opties zijn mogelijk.

Ik heb tot nu toe het volgende:

Behuizing: Cooler Master Silencio 550
Voeding: Cooler Master GX Lite 600W
Moederbord: ASRock Z68M-ITX/HT iZ68, SATA600 RAID
Processor: Core i5 3570K 3.40GHz 6MB Box
Geheugenmodule: (nog niet)
Videokaart: (nog niet)
Geluidskaart: (nog niet)
Harde Schijf: 3.5" 500GB, SATA600, 7200rpm, WD5000AZRX (64,90)
DvD Speler:

Ik ben van plan om op een LED beeldscherm te gaan spelen van 23 inch.
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-102949 link naar het beeldscherm, ik weet niet precies welke informatie over het beeldscherm nodig is.

Wat kunnen jullie mij voor grafische kaart aanraden? en eventueel ook nog de rest van de spullen die ik nog niet heb? Of eventueel een verandering in wat ik op het moment heb.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:08:
Behuizing: Cooler Master Silencio 550
Moederbord: ASRock Z68M-ITX/HT iZ68, SATA600 RAID
Hoezo in een mini-ITX bord in een ATX kast? Niet dat het niet kan, maar benieuwd naar de gedachte erachter.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn dingen die ik misschien zou willen, als het niet goed kan zou ik graag weten wat er niet kan en wat er veranderd zou moeten worden, heb er niet veel verstand van.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:53

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Zo op 't ook, als je een ITX mobo neemt kan je beter een ITX kast nemen (of anders een atx kast met atx mobo)
Verder bij een 3570k zou ik een Z77 chipset nemen zodat je gelijk alles gebruikt van de ivy bridge en ook makkelijk de 'k' (unlocked) functies van de cpu kan gebruiken.

Check mijn eigen pc die ik laatst heb samengesteld, die is toevallik 3570k en mini-itx ;)
inventaris: GamePC
De videokaart heb ik 2e hands gescoord, ik zou dan voor een 460 of 560 gaan, lekker cheap, dan wel even op de clocksnelheid letten ( > 800mhz dan heb je een nieuwere 460 te pakken practisch zo snel als de 560).

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zou een ATX moederbord moeten nemen, welke kunnen jullie me dan aanraden?
Of een ITX kast, wat zijn goede kasten?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:02
dubbel.

[ Voor 96% gewijzigd door mitsumark op 30-05-2012 22:44 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:02
Het moet niet, maar itx moederborden zijn vaak onnodig duur. Waarschijnlijk kun je een atx of micro atx moederbord vinden met dezelfde functies maar toch wat goedkoper.

Die voeding zou ik niet nemen, er is beter beschikbaar voor hetzelfde geld (seasonic, xfx, corsair).

Kwa kaart kun je dan misschien wat meer uitgeven, bv de 7850.
Pagina: 1