Toon posts:

Eminent HDD docking niet te vinden in computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag wat hulp.

Heb een eminent HDD docking station(EM 7010) met daarin HD (WD10EADS-1TB) die ik niet op computer kan vinden als schijfletter.
HD zit normaal in Popcorn Hour C-200 mediaplayer en heb deze al een tijd in gebruik.
Download met mediaplayer,alleen pakt deze de bestanden heel erg langzaam uit.
Daarom gekozen voor docking station om via laptop sneller te kunnen uitpakken.
Via USB aangesloten en automatisch geinstalleerd(Vista home premium).
Zie in apparaatbeheer de HD schijf wel,maar kan er helemaal niets mee.
Word in COMPUTER ook niet herkend als schijfletter,hoe kan ik dit veranderen of iets anders?
Ben geen mega deskundige en vraag me dan ook af wat te doen,heeft iemand suggestie's in duidelijke en begrijpbare taal.

Alvast bedankt.

Greetz Joepiesat

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-01 20:28
Hoe (waar) heb je die schijf geformatteerd?
Als je hem met de popcorn heb geformatteerd zal ie in windows niet te zien zijn, omdat je popcorn linux gebruikt en dus een ander format heeft.

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024

evolution536

besh besh

Hell-Slave schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:14:
Hoe (waar) heb je die schijf geformatteerd?
Als je hem met de popcorn heb geformatteerd zal ie in windows niet te zien zijn, omdat je popcorn linux gebruikt en dus een ander format heeft.
Dit lijkt mij ook het probleem te zijn. Probeer het is met een live cd'tje van een linuxdistributie om te kijken of de schijf wordt herkent.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Idd, in apparaatbeheer kun je vaak al zien wat voor bestandsindeling het is. Er zijn volgens mij ook progjes waarmee je in Windows je disk kunt lezen en schrijven als het geen fat of ntfs is.

Verwijderd

Topicstarter
Is waarschijnlijk idd in Linux geformateerd heb 'm nooit met windows in contact gehad.
Alles via popcorn gedaan.
Welke tips hebben jullie om toch deze schijf te kunnen uitpakken in windows via dock.station?
Ik zie tekst als probeer met live cd linuxdistrbutie,zoals gemeld heb er wel wat verstand van maar ben als ik alles hier zo lees toch behoorlijke leek op dit gebied.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-01 20:28
Ubuntu live cdje maken en daar mee opstarten.
Je schijf aansluiten en een andere schijf aansluiten met een NTFS indeling.
Data over pompen.

Verwijderd

Topicstarter
ok,ga ff knutselen en proberen en laat het nog weten.
Pagina: 1