Toon posts:

Router - Router, poorten forwarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn opstelling is als volgt:

Internet --- Experiabox --- Cisco E4200 --- PC1, PC2, enz.

Ik wil nu poorten forwarden zodat beide routers via deze poorten toegang geven tot PC1. Volgens mij heb ik alles goed gedaan, maar alle checks via het internet geven aan dat de betreffende poorten nog steeds dichtzitten.

De Experiabox heeft IP 192.168.2.254
Het IP van de Cisco E4200 router bij de Experiabox is: 192.168.2.1

De Cisco E4200 heeft IP 192.168.1.1 en gateway 192.168.2.254

Vervolgens heb ik PC1 een statisch IP gegeven en de betreffende poorten opengezet in de Cisco E4200 voor het IP van PC1. Dit het ik ook gedaan met de Experiabox, maar dan voor IP 192.168.2.1.

Toch geven meerdere checks via het internet aan dat de poorten nog steeds gesloten zijn.
Ziet iemand wat ik verkeerd doe? Ik wel gewoon internetverbinding op PC1, PC2, enz.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat is de toegevoegde waarde van de 2e router ?

accespoint gok ik,
zo ja stekker uit da wan poort halen en in de lan proppen . zorg vantevoren dat je de cisco een ip geeft wat in het subnet van de experiadoos past en niet in de dhcp scope zit. en dhcp uit staat

voor de rest laat eens zien wat je hebt gedaan. we kunnen toch niet ruiken wat jij hebt geprobeert/verandert.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Nja, laten we die Cisco even vergeten. Ik heb nu PC1 gewoon draadloos aangesloten op de Experiabox, dus: Internet --- Experiabox -) -) -) PC1. De poorten van het IP van PC1 in de Experiabox heb ik opengezet, maar de internetchecks beweren nog steeds dat m'n poorten dichtzitten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wederom je zegt dat je het het gedaan. maat dta het niet werkt. hoe weten wij precieswat jij hebt gedaan ?

Anders het het wel gewerkt als je hebt gedaan wat je hebt gescheven. (btw op een router zet je niet depoorten van een andere device open. je kunt ze hooguit forwarden naar een ander device enzo.)

Firewall op de pc aan, en vergeten te configureren ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:33:
wederom je zegt dat je het het gedaan. maat dta het niet werkt. hoe weten wij precieswat jij hebt gedaan?
PC1 heeft IP 192.168.2.3 gekregen van de Experiabox. Bij de Port Mapping tab van de router heb ik poort 53, zowel voor Protocol Type UDP als TCP aan dit IP toegekend.
Anders het het wel gewerkt als je hebt gedaan wat je hebt gescheven. (btw op een router zet je niet depoorten van een andere device open. je kunt ze hooguit forwarden naar een ander device enzo.)

Firewall op de pc aan, en vergeten te configureren ?
Firewall heb ik volledig uitgeschakeld.

Het gaat mij er dus om dat ik graag een poort wil forwarden voor 1 specifieke computer, alleen de Experiabox werkt niet mee. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 22:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:39:
[...]

PC1 heeft IP 192.168.2.3 gekregen van de Experiabox. Bij de Port Mapping tab van de router heb ik poort 53, zowel voor Protocol Type UDP als TCP aan dit IP toegekend.
Ik zou sowieso vaste ip's gebruiken op de pc die je van buiten af wil bereiken. Als je op een dag "opeens" een ader ip krijgt van de Experia werkt het dus niet meer.

Op welke site test je de poort(en)? Je kan beter real-time testen van buiten af met de applicatie waar je de poort daadwerkelijk voor open hebt gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:00:
[...]

Ik zou sowieso vaste ip's gebruiken op de pc die je van buiten af wil bereiken. Als je op een dag "opeens" een ader ip krijgt van de Experia werkt het dus niet meer.
Als ik je goed begrijp, moet ik dus PC1 een statisch IP geven? Dat heb ik namelijk al gedaan door de Experiabox te vertellen wat het MAC-adres is van PC1. Aan dat MAC-adres heb ik in de Experiabox een vast IP toegekend, dus PC1 krijgt altijd 192.168.2.3.
Op welke site test je de poort(en)? Je kan beter real-time testen van buiten af met de applicatie waar je de poort daadwerkelijk voor open hebt gezet.
Op deze site check ik de poort die ik heb opengezet, maar ik blijf de melding krijgen: Port xx is closed on *IP*.

Klopt het wat ik gedaan heb en klopt het dat die poort nog steeds dichtzit als die internetcheck dat aangeeft?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 23:10 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Draait er ook daadwerkelijk een applicatie op de PC die luistert op de genoemde poort?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Nvidiot schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:11:
Draait er ook daadwerkelijk een applicatie op de PC die luistert op de genoemde poort?
Is dat dan nodig om die check te laten slagen?

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 01:03
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:22:
[...]

Is dat dan nodig om die check te laten slagen?
Kort gezegt ja. Ik gebruik canyouseeme.org .
Gisteren nog gebruikt om te kijken of mijn poort 80 wel te bereiken was.
Pas nadat ik de Apache httpd.conf goed had staan werkte het wel.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Heb je die Experiabox perse nodig?

Als je geen VOIP of TV gebruikt (en m dus alleen kaal voor internet hebt) zou ik m wegschoppen en je eigen router gebruiken. Bespaart je een hoop ellende (en is imho stabieler)

Verwijderd

Topicstarter
Burner NL schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:28:
[...]

Kort gezegt ja. Ik gebruik canyouseeme.org .
Gisteren nog gebruikt om te kijken of mijn poort 80 wel te bereiken was.
Pas nadat ik de Apache httpd.conf goed had staan werkte het wel.
Ik krijg 'Connection Refused' te zien bij de poort ik wil openen . Bij de overige poorten geeft ie 'Connection timed out' aan.
DJSmiley schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:30:
Heb je die Experiabox perse nodig?

Als je geen VOIP of TV gebruikt (en m dus alleen kaal voor internet hebt) zou ik m wegschoppen en je eigen router gebruiken. Bespaart je een hoop ellende (en is imho stabieler)
Helaas maak ik gebruik van iTV, anders had ik 'm allang de deur uitgeflikkerd. :)

Kan ik niet die Experiabox achter de Cisco router hangen in plaats van andersom? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 23:36 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:35:
[...]

Ik krijg 'Connection Refused' te zien bij de poort ik wil openen . Bij de overige poorten geeft ie 'Connection timed out' aan.

[...]

Helaas maak ik gebruik van iTV, anders had ik 'm allang de deur uitgeflikkerd. :)

Kan ik niet die Experiabox achter de Cisco router hangen in plaats van andersom? :P
Bij dsl: geen idee
Bij glasvezel kan het geloof ik wel, je kan met een l2 switch de betreffende vlans 'eruit' slopen en zo je eb voor voip-only gebruiken en je internet via je eigen router (of een router die vlans ondersteund of ddwrt oid kan)

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:14
Heb je er een reden voor om de dns poort open te zetten? Een eigen dns server heb je 2 ipaddressen voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:54:
[...]

Bij dsl: geen idee
Bij glasvezel kan het geloof ik wel, je kan met een l2 switch de betreffende vlans 'eruit' slopen en zo je eb voor voip-only gebruiken en je internet via je eigen router (of een router die vlans ondersteund of ddwrt oid kan)
Ik ga het morgen eens proberen. :)

Ik vind het trouwens echt schandalig hoe de consument eigenlijk wordt opgelicht. Ik had voorheen een >10Mbit abo (volgens mij 20Mbit, of iets in die richting). KPN heeft mij extreem slecht geïnformeerd en gewoon dat abonnement afgesloten, terwijl de mode/router/bekabeling/weet-ik-veel-wat, niet sneller kon dan 9Mbit. Na veel gedoe heb ik uiteindelijk m'n abo te weten terug te schroeven naar 8Mbit, maar nu zie ik dat de download van de Experiabox van ~9000Kbps naar ~12500Kbps is gegaan. Het hele verhaal van "dit is de maximale snelheid die u kunt halen door de afstand naar de centrale" is dus gewoon gelul.

En ja, overstappen? Waar naar toe? Ziggo is in mijn woonplaats de meest voor de hand liggend alternatief, maar die hebben meer storingen in een maand dan dat ik op 2 handen kan tellen. KPN heeft op zich een heel stabiel netwerk, heb ik ervaren, alleen word je ongelofelijk hard getild.

Verwijderd

Topicstarter
jimmy87 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:03:
Heb je er een reden voor om de dns poort open te zetten? Een eigen dns server heb je 2 ipaddressen voor nodig.
Ik wil gewoon de poorten voor m'n Xbox forwarden, maar ik heb in plaats van m'n Xbox m'n computer gebruikt om te testen of de juiste poorten nou daadwerkelijk open staan. Die test van de Xbox is namelijk nogal onbetrouwbaar.

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-02 13:45
Heb je de public en private dezelfde poort gegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Littledevil9 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:17:
Heb je de public en private dezelfde poort gegeven?
Yes sir!
Pagina: 1