Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de Samsung Galaxy s3
Huidige Provider: TMobile
Huidig tariefplan Relax 800 Sim Only

Problem: Mijn abbo loopt 23 juni af, dus ik mag verlengen. Ik heb echter 4700 minuten over (!!!!). Als ik verleng dan verlies ik deze minuten. En dat zijn er een hoop.

Ik bel ongeveer 500 minuten per maand. Nu dus veel te hoog tariefplan

Optie1: Abbo verlengen (570 min), toestel gratis. Minuten kwijt. Kost me de eerste 12 maanden € 32,47 per maand ; daarna betaal ik € 64,95 per maand

Optie2: Abbo laten verlopen, niet verlengen met behoud van minuten, abbo loopt dan stilzwijgend door en ik kan dan verlagen naar laagste simonly. Kost me ongeveer 17,50 per maand. Ik heb dan 50 minuten (+ Dus nog 4700 m waar ik dus meer dan 10 maanden mee kan doen) Maar.... Ik moet dan mijn toestel los kopen €600.
Maaar....als mijn minuten op zijn kan ik wel weer simonly nemen voor het andere jaar...

Wat zou jij doen :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:27:
Ik wil de Samsung Galaxy s3
Huidige Provider: TMobile

Problem: Mijn abbo loopt 23 juni af, dus ik mag verlengen. Ik heb echter 4700 minuten over (!!!!). Als ik verleng dan verlies ik deze minuten. En dat zijn er een hoop.

Ik bel ongeveer 500 minuten per maand. Nu dus veel te hoog tariefplan

Optie1: Abbo verlengen (570 min), toestel gratis. Minuten kwijt. Kost me de eerste 12 maanden € 32,47 per maand ; daarna betaal ik € 64,95 per maand

Optie2: Abbo laten verlopen, niet verlengen met behoud van minuten, abbo loopt dan stilzwijgend door en ik kan dan verlagen naar laagste simonly. Kost me ongeveer 17,50 per maand. Ik heb dan 50 minuten (+ Dus nog 4700 m waar ik dus meer dan 10 maanden mee kan doen) Maar.... Ik moet dan mijn toestel los kopen €600.
Maaar....als mijn minuten op zijn kan ik wel weer simonly nemen voor het andere jaar...

Wat zou jij doen :?
De rekenmachine pakken en zelf uitrekenen wat uiteindelijk het goedkoopst is.

Als je de topicstarter niet wilt helpen, blijf dan weg uit dit soort topics. :/

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 30-05-2012 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet ik mijn vraag hier neer omdat ik advies wil. Niet omdat ik te lui ben om te rekenen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 07:35

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:44:
Ik zet ik mijn vraag hier neer omdat ik advies wil. Niet omdat ik te lui ben om te rekenen.
Wat begreep je niet aan de bovenstaande blauwe tekst? Post inhoudelijk of post niet.

[ Voor 20% gewijzigd door janvanduschoten op 31-05-2012 08:13 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-11 13:14
Abbo verlagen naar laagste sim only, kan dat wel met behoud van belminuten? Vaak wordt je daarmee overgezet naar de nieuwste voorwaarden. Aangezien providers de afgelopen tijd veel minder makkelijk zijn geworden met onbeperkt meenemen van belminuten zou ik even goed de kleine lettertjes lezen.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:38

Sabbi

je denkt aan mij.

Kan je niet je minuten opbellen bij een beltegoed naar cash/micropayment site? Daar dan gedeeltelijk je tel. van betalen.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Sabbi schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:01:
Kan je niet je minuten opbellen bij een beltegoed naar cash/micropayment site? Daar dan gedeeltelijk je tel. van betalen.
Zeker bij T-mobile kan dit al een tijd niet meer. Gisteren toevallig nog 40 euro gebeld met een Relax abo (heb daar 180 euro op staan), maar heb nu 40 euro bij overige kosten staan :(

Daarnaast is het toch helemaal niet zo als je abo wordt verlengd dat de minuten vervallen? Ik heb ook gehoord van het truukje, abo verlengen, dan na 2 dagen bellen dat je het toch niet wilt (wel online doen heb je recht op wet koop op afstand), ze kunnen je oude belminuten niet terugzetten en krijg je een credit nota.

Als je beetje zeurt op het T-Mobile forum kan je opeens gebeld worden met een aanbieding, kan je vaak je belminuten meenemen naar een lager abonnement.

[ Voor 36% gewijzigd door Megamind op 30-05-2012 22:05 ]

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 22:55

Silasje

www.Entjes.eu

Is het niet het verstandigst om toch een nieuw abbonement af te sluiten met nieuw toestel, dus optie 1?
dit omdat als je ooit problemen krijgt met je toestel, t-mobile je een leentoestel aan kan bieden.

Die zekerheid heb je niet als je je toestel los koopt!

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:55

Jrz

––––––––––––

Af laten lopen en dan een iphone5 nemen in oktober?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-11 13:52
Jrz schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:06:
Af laten lopen en dan een iphone5 nemen in oktober?
nee daar word je vrolijk van...

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

die belminuten is een fictief krediet. wie belt er nou nog? compenseer het met whatsapp en skype oid en geniet van een nieuw toestel.

d:)b :henk d:)b

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:55

Jrz

––––––––––––

Nieuw abonnement kost je 1169.04 in 2 jaar
+ je hebt het risico over je minuten te gaan.

Als je het door laat lopen kost het je 420 in 2 jaar.
Je hebt dan nog 749.04 over om een toestel te kopen OF op een andere (betere) aanbieding later in te gaan.

Vroegah gingen 0900 nummer van je beltegoed af.
en vroegah kon je je belminuten omzetten in een prepaid

[ Voor 17% gewijzigd door Jrz op 30-05-2012 22:10 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

optie 2, en je oude toestel blijven gebruiken ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Nijn schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:01:
Abbo verlagen naar laagste sim only, kan dat wel met behoud van belminuten? Vaak wordt je daarmee overgezet naar de nieuwste voorwaarden. Aangezien providers de afgelopen tijd veel minder makkelijk zijn geworden met onbeperkt meenemen van belminuten zou ik even goed de kleine lettertjes lezen.
Schijnt dat dit wel kan, als je abbo dus is verlopen. En dan zonder verlengen. Zal er idd nog even goed naar kijken

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:03:
[...]

Zeker bij T-mobile kan dit al een tijd niet meer. Gisteren toevallig nog 40 euro gebeld met een Relax abo (heb daar 180 euro op staan), maar heb nu 40 euro bij overige kosten staan :(

Daarnaast is het toch helemaal niet zo als je abo wordt verlengd dat de minuten vervallen? Ik heb ook gehoord van het truukje, abo verlengen, dan na 2 dagen bellen dat je het toch niet wilt (wel online doen heb je recht op wet koop op afstand), ze kunnen je oude belminuten niet terugzetten en krijg je een credit nota.

Als je beetje zeurt op het T-Mobile forum kan je opeens gebeld worden met een aanbieding, kan je vaak je belminuten meenemen naar een lager abonnement.
Eerste zeur al gedaan ;-)
Maar dat truukje klinkt ook wel interessant. Kan ik natuurlijk altijd proberen als ik sowieso voor optie 1 ga >:)

Verwijderd

Topicstarter
furian88 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:06:
[...]

nee daar word je vrolijk van...
Uuuhm zonnesteekje?

Verwijderd

Topicstarter
Jrz schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:08:
Nieuw abonnement kost je 1169.04 in 2 jaar
+ je hebt het risico over je minuten te gaan.

Als je het door laat lopen kost het je 420 in 2 jaar.
Je hebt dan nog 749.04 over om een toestel te kopen OF op een andere (betere) aanbieding later in te gaan.

Vroegah gingen 0900 nummer van je beltegoed af.
en vroegah kon je je belminuten omzetten in een prepaid
Thanks! Jij bent goed met cijfers.... Vroegah bestond er nog geen dyscalculie. Nu wel :X
Modbreak:Volgende keer graag je laatste post editten, 4 x achter elkaar posten is niet de bedoeling.

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 31-05-2012 08:17 ]

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:45

iChaos

It's Lupus.

En dit dan: als je stilzwijgend laat doorlopen, hou je die 4700 minuten right? If so > het lijkt me dat je ieder moment de verlenging kan doen in de periode van stilzwijgend doorlopen. Iets onzuiniger zijn met je belgedrag komende tijd om je belminuten te laten zakken naar een waarde waarvan je het niet zo erg vindt als je het kwijtraakt, en dan verlengen om dat nieuwe toestel te krijgen.

Overigens heb ik volgens mij gelezen dat toestellen los kopen vrijwel altijd voordeliger uitkomt. Mijn advies is dus ook: laat het gewoon doorlopen, kijk even hoe de prijs van het toestel zich gedraagt, de GNex lag al vrij snel 120 euro lager, en dan betaal je ook niet een prijs gedurende 2 jaar die uit is gegaan van die volle waarde van het toestel bij de release.

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:55

Wvr

en wat kost het om naar een andere provider te gaan?(KPN .....)

Verwijderd

Topicstarter
iChaos schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:27:
En dit dan: als je stilzwijgend laat doorlopen, hou je die 4700 minuten right? If so > het lijkt me dat je ieder moment de verlenging kan doen in de periode van stilzwijgend doorlopen. Iets onzuiniger zijn met je belgedrag komende tijd om je belminuten te laten zakken naar een waarde waarvan je het niet zo erg vindt als je het kwijtraakt, en dan verlengen om dat nieuwe toestel te krijgen.

Overigens heb ik volgens mij gelezen dat toestellen los kopen vrijwel altijd voordeliger uitkomt. Mijn advies is dus ook: laat het gewoon doorlopen, kijk even hoe de prijs van het toestel zich gedraagt, de GNex lag al vrij snel 120 euro lager, en dan betaal je ook niet een prijs gedurende 2 jaar die uit is gegaan van die volle waarde van het toestel bij de release.
Heb ik ook al aan zitten denken maar is geen optie. Mijn huidige phone hangt nonstop aan de oplader. Is echt terminaal. Moet dus gewoon spoedig een nieuwe phone.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Die belminuten zijn toch maar 2 maanden geldig? Abbo 2 of 3 maandjes laten doorlopen en dan verlengen lijkt me het voordeligst.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11 13:05
Even compleet ongerelateerd aan je belminuten vraag, maar vaak kun je voor een tientje tot een paar tientjes een nieuwe accu voor je oude toestel halen. Hiermee zou je in ieder geval nog even met dit toestel doorkunnen totdat je bijv. op een interessante aanbieding in kunt gaan. Lukt dat niet, dan kun je altijd nog besluiten om het toestel los te kopen.

Persoonlijk heb ik een tijdje terug ook met dit probleem gezeten, maar ik had niet zoveel minuten over. Bij mij was het een euro of 40 wat ik nog aan tegoed had staan bij T-Mobile, na lang zeuren "mocht" ik deze op bellen voor het buiten-de-bundel tarief in plaats van dat ze vervielen. Niet geweldig, maar toch. Ik zou zelf kijken om het abbonement gewoon door te laten lopen en te verlagen naar het laagste SIM only dat je kunt krijgen bij T-Mobile.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MrJayMan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:07:
die belminuten is een fictief krediet. wie belt er nou nog? compenseer het met whatsapp en skype oid en geniet van een nieuw toestel.
Punt is dat er al wél betaald is voor die 4700 minuten. Dan maakt je Hi-reclame imitatie toch niet uit? ;) Nou weet ik niet wat effectief het bedrag is die ervoor betaald is. Maar dat geld mag je mij anders wel geven hoor, als je dat toch liever weggooit... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2012 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xudonax schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:31:
Even compleet ongerelateerd aan je belminuten vraag, maar vaak kun je voor een tientje tot een paar tientjes een nieuwe accu voor je oude toestel halen. Hiermee zou je in ieder geval nog even met dit toestel doorkunnen totdat je bijv. op een interessante aanbieding in kunt gaan. Lukt dat niet, dan kun je altijd nog besluiten om het toestel los te kopen.

Persoonlijk heb ik een tijdje terug ook met dit probleem gezeten, maar ik had niet zoveel minuten over. Bij mij was het een euro of 40 wat ik nog aan tegoed had staan bij T-Mobile, na lang zeuren "mocht" ik deze op bellen voor het buiten-de-bundel tarief in plaats van dat ze vervielen. Niet geweldig, maar toch. Ik zou zelf kijken om het abbonement gewoon door te laten lopen en te verlagen naar het laagste SIM only dat je kunt krijgen bij T-Mobile.
Ook de nieuwe accutruc geprobeerd. Helaas werkt dat niet. Ik gok iets met de laadaansluiting ??? Hij laad gewoon heel traag op en loopt ook snel leeg.. Vreemd maar toch.
Thanks voor je reactie iig. Buiten de bundel tarief is idd beter dan niks. En misschien ook nog een optie.

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:38:
[...]
Punt is dat er al wél betaald is voor die 4700 minuten. Dan maakt je Hi-reclame imitatie toch niet uit? ;) Nou weet ik niet wat effectief het bedrag is die ervoor betaald is. Maar dat geld mag je mij anders wel geven hoor, als je dat toch liever weggooit... ;)
Psies! :*)
Modbreak:Volgende keer graag je laatste post editten, 2 x achter elkaar posten is niet de bedoeling. Zie ook Verwijderd in "Laat ik mijn 4700 minuten vervallen of niet".

[ Voor 20% gewijzigd door janvanduschoten op 31-05-2012 08:19 ]

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-11 14:08
Ik zou inderdaad verlagen na laagste sim-only, en dan als je minuten op zijn verlengen..

Verwijderd

Silasje schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:05:
Is het niet het verstandigst om toch een nieuw abbonement af te sluiten met nieuw toestel, dus optie 1?
dit omdat als je ooit problemen krijgt met je toestel, t-mobile je een leentoestel aan kan bieden.

Die zekerheid heb je niet als je je toestel los koopt!
nou ik heb bij t-mobile geen leentoestel gekregen, zij doen hier niet meer aan.. enkel als je er een pro assist verzekering bij neemt doen ze dat..

beste kan je het product bij de fabrikant zelf kopen (al weet ik niet of dat bij samsung gaat, bij apple wel), alle telecomproviders werken tegenwoordig namelijk met dynafix en uit de ervaringen op google kan je zien dat er een hoop mensen ontevreden daarover zijn..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken aan de optie : verlengen via webshop na contractsperiode -> annuleren en ontvangen van creditnota. Ik zoek alleen mensen bij wie dit ook echt gelukt is :-)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:27:

Niet verlengen!

Bij T-Mobile kun je binnen de voorwaarden die bij het afsluiten van het contract hebt getekend nog veranderen van tariefplan. Aangezien je sim only hebt ben je dus veel goedkoper uit als je gewoon je tariefplan aanpast. De nieuwe tarieven zijn namelijk hoog. Wellicht kun je zelfs wijzigen met behoud van tegoed, maar dat zul je even moeten navragen. Dan zet je hem gewoon 3 maanden op de allerlaagste variant, en als je minuten op zijn zet je hem weer omhoog.

En wat ook leuk is: Mocht je nog echt onbeperkt internet en echt onbeperkt bellen hebben, dan blijft dit ook gelden na het wijzigen van tariefplan. Er wordt dan geen limiet van 1000 minuten op gezet en geen limiet van 1024 MB.

Als je een toestel los koopt en deze sim only behoudt dan ben je waarschijnlijk veel goedkoper uit, ook al zou je een iPhone 4S/5 los kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Trommelrem op 02-06-2012 11:22 ]

Pagina: 1