Toon posts:

cpu word te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb sinds kort een nieuw systeempje draaien omdat de oude erg aan vervanging was heb het volgende erin zitten:

Asrock Xtreme 3 mb
AMd FX8120
8gb werkgeheugen
750watt voeding
Asus 7870 2gb
Auras GTO-990 (gesloten waterkoeling)
De cpu geeft aans soms te warm te worden alles is door een zaak ingebouwd maar ik word nu een beetje afgescheept met de warmte van de cpu er is een xtra fan bij gezet maar dit heeft gewoon geen nut. Wat zou een goeie koeling zijn die ik erin kan laten zetten? Ik zie door de bomen het bos niet meer en de eigenaar wil allemaal meer fans erbij douwen geloof ik en dat ben ik een beetje beu heeft er iemand suggesties?
Ik zelf zat aan de scythe mugen rev 3 pcgh te denken maar mogelijk zijn er nog andere goede alternatieven.\

mvg
Delano

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Heb je een foto van het systeem? Liefst bij vermeld hoe iedere fan staat. In welke case zit het?

Als die Auras GTO-990 ook maar een beetje vergelijkbaar is met de Corsair Hydro series en er zit een fan op, is die ofwel verkeerd aangesloten óf defect. Er kan verder maar weinig verkeerd worden gedaan. Kan de verkoper die niet gewoon even omwisselen met een ander?

[ Voor 7% gewijzigd door noes op 30-05-2012 21:42 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-01 11:21
En wat zijn je temperaturen dan? Controleer het ook even met verschillende tooltjes, soms zit er een verschil tussen!

(speedfan, realtemp, ....)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Verwijderd

Topicstarter
hey,

het zit in een sharkoon behuizing : Afbeeldingslocatie: http://www.sharkoon.com/?q=de/node/1901#

een 12cm fan zit op de zijkant die zuigt lucht aan. De gene aan de voorkant zuigt ook lucht.
De radiateur zit aan de achterkant gemonteerd met de fan en die blaast naar buiten.

Speedfan geeft aan :
Idle: 39graden
load: 72+

coretemp :
idle:20graden
load :68

Foto zal ik vanmiddag even posten.

mvg
Delano

Verwijderd

Topicstarter
foto doet het blijkbaar niet dus hier een linkje naar de kast : http://www.sharkoon.com/?q=de/node/1901

Verwijderd

Topicstarter
tevens net te horen gekregen dat de mugen lijn van scythe niet gaat passen komt een 4 a 5 mm te kort..

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-01 11:21
Die koeler moet goed zijn als de fan ook echt draait :)

Zit er wel koelpasta op je CPU?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ja zit erop fan werkt wel zit nu te kijken om misschien een grotere kast te nemen en een ander koelsysteem.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

kast is prima hoor.

De zalman performa is volgens mij ietsje kleiner dan een Mugen, je kan kijken of die past.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
zou moeten gaan hou dan 3 mm ruimte over..

Verwijderd

Topicstarter
Nou er gaat een andere kast komen en dan ken alsnog de mugen 2 erin dit in overleg met de winkel eigenaar. Aangezien ik zelf nooit aangegeven heb en nooit gevraagd is watvoor kast ik wou en hij maar willekeurig wat genomen had net als de koeling. (en met name de koeling hoefde niet bespaard te worden)

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Ik zou de koelpasta eens laten vervangen voor goede (mx3/mx4 of as5) en de koeler dus ook reseaten.. wie wet heeft ie hem niet helemaal lekker gemonteerd ?

Ryzen cloud9

Pagina: 1