Extra geheugen plaatsen, beste schaalbaarheid?

Pagina: 1
Acties:

• H0lyGra1l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-10-2025
Beste Lui,

Ik zit hier met een paar opties.

Ik heb 4GB van GeIL in mijn systeem hangen
(pricewatch: GeIL GV34GB1333C7DC)

Nu wil ik upgraden naar 8GB of 12GB.
Met Photoshop, Illustrator, After Effects, Bridge en Premiere open krijgt ze soms wat nukken.

Zou ik dan het beste uit zijn om een vergelijkende set als die van GeIL te halen (aangezien de orginele niet meer aan te schaffen zijn). Dus bijvoorbeeld: pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-10666CL7D-8GBRH
Wat ook op 1333 zit met CL7.

Of maakt het niet zoveel uit en kan ik net zo goed voor de Corsair Vengance gaan van de Best Buy?
pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile Maar op CL7 zit met 1600?

Als ik het me kan heugen zit op dit moment me geheugen op 1444 omdat me i5 wat opgeschroefd is.

Jaren terug had ik het er gewoon bij geprikt. Maar aangezien ik het wel stabiel wil houden.

Dank u!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

het is mogelijk maar ik weet niet of het wel lukt met je overclock.
meerdere sets draaien wel eens naast elkaar maar kan ook wat kleine probleempjes veroorzaken, maar vooral als je overklokt. dan klokt het ene geheugen wel goed, maar het andere iets minder en trekt de ene de andere weer mee. lekker duidelijk uitgelegd, maar snap je het principe?
je geheugen draait dan net zo hard als je slechtste module. en een overklok is niet aan te raden hiermee. (met 4 banken overklokken is sowieso moeilijker, laat staan met 2 verschillende types.)

maar vanwaar 4gb naar 8 gb? ik heb zelf ook 8 gb maar ik zie nooit mijn ram verder gaan dan 3,nogwat gb.

het beste wat je kunt doen is die set opzoeken als tweedehands.

[ Voor 12% gewijzigd door Fordox op 30-05-2012 20:39 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Als ik: GeIL GV34GB1333C7DC ingeef, kom ik uit op andere setjes beginnend met GD maar niet met GV.
Als je het geheugen gaat vervangen en je hebt een i5 of i7 2de generatie, dan zou ik 1 nemen met: DDR3-1600. Is net iets sneller en zeker met grote bestanden van plaatjes die je de hele tijd gaat lopen schuiven en knippen is dit zeker zijn geld waard. Kwa prijs hoef je het niet te laten.

• H0lyGra1l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-10-2025
Op Fordox,
Vanwege dat ik veel programma's tegelijk draai van het Adobe pakket, als ik snel wil wisselen wanneer ik van illustrator footage heb gewijzigd en terug ga naar After Effects dan heeft die nogal wat te laden als ik wat comps open heb staan. Het lijkt mij makkelijker dat die het in sn geheugen heeft staan inplaats dat ze het gaan cachen op me schijf.

Op Jacco011,
Ik zie geen setjes van GeIL staan met GD. Die Corsair Vengeance is inderdaad een 1600. Ik draai een i5 760 op 3,3

Ik snap het principe.. Een set nemen met 1600 zal niet lekker draaien naast een 1333.
Je zou ze wel apart kunnen klokken right? Dat ik de 1333 op 1600 laat draaien?

Het leek me leuk dat als ik een 8GB setje zou halen me ouwe er naast zou kunnen draaien maar dat zit er dan vast niet in.. wellicht dat ik er iemand anders dan blij mee kan maken.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:49

3DDude

I void warranty's

H0lyGra1l schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:37:
Op Fordox,
Vanwege dat ik veel programma's tegelijk draai van het Adobe pakket, als ik snel wil wisselen wanneer ik van illustrator footage heb gewijzigd en terug ga naar After Effects dan heeft die nogal wat te laden als ik wat comps open heb staan. Het lijkt mij makkelijker dat die het in sn geheugen heeft staan inplaats dat ze het gaan cachen op me schijf.

Op Jacco011,
Ik zie geen setjes van GeIL staan met GD. Die Corsair Vengeance is inderdaad een 1600. Ik draai een i5 760 op 3,3

Ik snap het principe.. Een set nemen met 1600 zal niet lekker draaien naast een 1333.
Je zou ze wel apart kunnen klokken right? Dat ik de 1333 op 1600 laat draaien?

Het leek me leuk dat als ik een 8GB setje zou halen me ouwe er naast zou kunnen draaien maar dat zit er dan vast niet in.. wellicht dat ik er iemand anders dan blij mee kan maken.
nee alles draait op de laagste snelheid dan.
Ik zou het oude ram verkopen. en nieuwe halen als ik jou was
2 *4 GB - 8GB kit kost niet zoveel. je kan zelfs kijken voor een 4 *4 als je je oude geheugen verkoopt?

Be nice, You Assholes :)