Toon posts:

Squeezebox Logitech Media Server op WD Mybook Live

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben zowel nieuw op dit forum als een nieuwe gebruiker van een NAS en squeezebox.

Omdat ik mijn muziek ook wil kunnen streamen via de squeezebox duet zonder dat de Laptop aanstaat is mij geadviseerd om een NAS aan te schaffen en daar de squeezebox Logitech Media Server op de installeren. Volgens de verkoper was de WD Mybook Live 1T hier prima geschikt voor. Het installeren van de LMS zou een makkie zijn en kon zelfs gedaan worden door een n00b als dat ik ben. Nou....niet dus. Ben al twee dagen bezig!

Wat is nu mijn probleem? Overal online vind ik instructies van wat ik moet doen. Allereerst moet ik SSH aanzetten, dat is niet zo moeilijk en heb ik gedaan. Vervolgens moet ik Twonky uitzetten, ook dat is niet zo moeilijk omdat dit allemaal via het menu van de WDMBL zelf gaat. Maar dan. Ik lees op veel sites de volgende stappen:

Change to a public directory:
Code:
--------------------
cd /DataVolume/shares/Public
--------------------

Update debian packages:
Code:
--------------------
aptitude update
--------------------

Download LMS 7.7.2 (or an older or nightly build of your choice):
Code:
--------------------
wget
http://downloads.slimdevi...mediaserver_7.7.2_all.deb
--------------------

Install LMS:
Code:
--------------------
dpkg -i logitechmediaserver_7.7.2_all.deb
--------------------

Mijn grote vraag is: waar moet ik al die commandlines invoeren en hoe kom ik daar? Moet ik daar een speciaal programma voor downloaden en zo ja, welke?

Alle hulp is welkom, ik zit met m'n handen in het haar!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je al een SSH-client zoals Putty gedownload en via die manier verbinding proberen te maken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Perssonlijk zou ik die nas terug brengen,de sqeeuzebox server heeft nogal wat geheugen nodig en vraag best wat van een systeempje.

Ik zou deze dan omruilen voor een synology of een qnap,volgens mij heeft die laatste ook ondersteuning van sqeeuzebox server

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb een ssh programmaatje gedownload en ben al ingelogd. Maar ik heb werkelijk geen idee hoe of wat verder en online kom ik er niet uit. Thanks voor de snelle reactie!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01 13:59
Ik heb zelf geen wd mybook live, maar als je bent ingelogd kun je met het commando ls (dat is dus een kleine L) kijken welke bestanden en mappen zich in de huidige directory bevind. Wanneer in die lijst DataVolume staat kun je bovenstaande commando's gewoon intikken, één voor één (net zoals dos vroeger, weet niet of je dat wel eens gebruikt hebt). Dus eerst het commando 'cd /DataVolume/shares/Public' (zonder de aanhalingstekens) om naar de bepaalde map te gaan. Daarna 'aptitude update' om aptitude te updaten naar de nieuwste versie. Je moet dan waarschijnlijk even wachten tot hij klaar is. Daarna 'wget http://downloads.slimdevi...mediaserver_7.7.2_all.deb' om de logitech mediaserver te downloaden en als laatste 'dpkg -i logitechmediaserver_7.7.2_all.deb' om de gedownloade LMS te installeren. Daarna kun je waarschijnlijk via een internetpagina inloggen op een interface van de LMS. Meestal is dit iets als het ipadres van je nas met een specifieke poort erachter: x.x.x.x:poort. Hoop dat het nu iets duidelijker is, lastig uitleggen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Webbier, thanks voor je reactie! Dit is behoorlijk duidelijk. Een vraag: Waar kan ik die ls intypen?

• webbier
Ook gewoon op de commandline in het programma waarmee je via ssh bent ingelogd. Waarschijnlijk zie je een zwart scherm met je inlognaam en een > erachter. Dan kun je gewoon ls typen en krijg je een lijstje te zien. Krijg je niets te zien moet je even 'cd ..' typen (met een spatie ertussen) om een map omhoog te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt! Eigenlijk is het heel simppel, je moet alleen ff weten hoe. Thanks voor de hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Help! Nieuw probleem. Nadat ik alles had geinstalleerd en werkend had heb ik de wdmbl uit het stopcontact gehaald en de volgende ochtend opnieuw ingeplugd. Nu werkt niets meer en krijg ik het ook niet opnieuw geinstalleerd en werkend.Weet iemand wat ik kan doen?

• webbier
Je moet een start-up script maken waardoor je wdmbl weet dat het de mediaserver moet starten wanneer hij zelf opstart. Daar zou je even op moeten googlen hoe dat moet en waar het moet staan. Dit moet ook via de commandline gebeuren. In de tussentijd kun je ook even googlen hoe je het pakket handmatig via de commandline kunt opstarten. Verder kan ik je hier helaas niet mee helpen aangezien ik geen wdmbl en sqeeuzebox heb en mijn linux kennis te beperkt is om een script te schrijven. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Webbier! Ik ben wat aan het zoeken voor zo'n start up script maar dat wil nog niet echt lukken.....Als ik de wdmbl aan laat staan, dan is er geen probleem?

• webbier
Nee als hij eenmaal gestart is blijft hij gewoon runnen. Ik heb even voor je gezocht, met dit commando zou je hem moeten kunnen starten nadat je de nas gereboot hebt:

/etc/init.d/logitechmediaserver start

Dit moet je wel weer via ssh doen, maar zou je wel even zelf moeten proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Nu doet helemaal niets het meer!! Ik heb zelfs de logitechserver verwijderd, de fabrieksinstelling terug gezet op de WDMBL en alles opnieuw geinstalleerd. Hij doet het nu echter helemaal niet meer terwijl als ik alle stappen doorloop het wel lijkt te lukken alleen bij het invoeren van MYBOOK:9000 doet hij niks.....HELP!?

EDIT:

Ik kan dus alles installeren alleen op het moment dat ik naar <IPADRES>:9000 wil gaan om de logitech mediaserver te configureren, geeft hij een foutmelding (kan pagina niet laden).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2012 21:23 ]

• webbier
Ik ben bang dat mijn kennis verder niet toereikend genoeg gaat zijn om je hiermee te helpen. Misschien dat er nog een medetweaker is die hetzelfde apparaat heeft. Anders zou je eens op fora specifiek voor de my book live moeten rondvragen. Het lijkt me niet heel vreemd om de logitech media server op een nas te draaien. Succes!
Pagina: 1