Hoi,
Ik ben zowel nieuw op dit forum als een nieuwe gebruiker van een NAS en squeezebox.
Omdat ik mijn muziek ook wil kunnen streamen via de squeezebox duet zonder dat de Laptop aanstaat is mij geadviseerd om een NAS aan te schaffen en daar de squeezebox Logitech Media Server op de installeren. Volgens de verkoper was de WD Mybook Live 1T hier prima geschikt voor. Het installeren van de LMS zou een makkie zijn en kon zelfs gedaan worden door een n00b als dat ik ben. Nou....niet dus. Ben al twee dagen bezig!
Wat is nu mijn probleem? Overal online vind ik instructies van wat ik moet doen. Allereerst moet ik SSH aanzetten, dat is niet zo moeilijk en heb ik gedaan. Vervolgens moet ik Twonky uitzetten, ook dat is niet zo moeilijk omdat dit allemaal via het menu van de WDMBL zelf gaat. Maar dan. Ik lees op veel sites de volgende stappen:
Change to a public directory:
Code:
--------------------
cd /DataVolume/shares/Public
--------------------
Update debian packages:
Code:
--------------------
aptitude update
--------------------
Download LMS 7.7.2 (or an older or nightly build of your choice):
Code:
--------------------
wget
http://downloads.slimdevi...mediaserver_7.7.2_all.deb
--------------------
Install LMS:
Code:
--------------------
dpkg -i logitechmediaserver_7.7.2_all.deb
--------------------
Mijn grote vraag is: waar moet ik al die commandlines invoeren en hoe kom ik daar? Moet ik daar een speciaal programma voor downloaden en zo ja, welke?
Alle hulp is welkom, ik zit met m'n handen in het haar!
Ik ben zowel nieuw op dit forum als een nieuwe gebruiker van een NAS en squeezebox.
Omdat ik mijn muziek ook wil kunnen streamen via de squeezebox duet zonder dat de Laptop aanstaat is mij geadviseerd om een NAS aan te schaffen en daar de squeezebox Logitech Media Server op de installeren. Volgens de verkoper was de WD Mybook Live 1T hier prima geschikt voor. Het installeren van de LMS zou een makkie zijn en kon zelfs gedaan worden door een n00b als dat ik ben. Nou....niet dus. Ben al twee dagen bezig!
Wat is nu mijn probleem? Overal online vind ik instructies van wat ik moet doen. Allereerst moet ik SSH aanzetten, dat is niet zo moeilijk en heb ik gedaan. Vervolgens moet ik Twonky uitzetten, ook dat is niet zo moeilijk omdat dit allemaal via het menu van de WDMBL zelf gaat. Maar dan. Ik lees op veel sites de volgende stappen:
Change to a public directory:
Code:
--------------------
cd /DataVolume/shares/Public
--------------------
Update debian packages:
Code:
--------------------
aptitude update
--------------------
Download LMS 7.7.2 (or an older or nightly build of your choice):
Code:
--------------------
wget
http://downloads.slimdevi...mediaserver_7.7.2_all.deb
--------------------
Install LMS:
Code:
--------------------
dpkg -i logitechmediaserver_7.7.2_all.deb
--------------------
Mijn grote vraag is: waar moet ik al die commandlines invoeren en hoe kom ik daar? Moet ik daar een speciaal programma voor downloaden en zo ja, welke?
Alle hulp is welkom, ik zit met m'n handen in het haar!