Domeinnaam verkopen, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 22:50
Hallo allemaal,

Ik kreeg enkele weken geleden een mail waarvan ik niet zo heel goed wist wat ik er nu van moest denken, en wat ik nu moest doen.

De mail was van een klein grafisch eenmansbedrijfje (naam doet er even niet toe) die mijn domeinnaam over wilde kopen. Ik heb gemaild met de vraag wat ze er voor over zou hebben aangezien ik zelf totaal geen ervaring heb met het verkopen van domeinnamen.

Nu heb ik een mail terug gehad dat ze hier 100 euro voor over had, niet meer en niet minder. Nu vraag ik mij af of dit een normaal bedrag is voor een domeinnaam wanneer deze overgenomen word? Of is het puur de vraag wat ik mijn domein waard vind?

Na wat google werk kwam ik veel domeinnamen tegen die te koop staan of verkocht werden voor bedragen rond de 300-700 euro.

Op het domein staat al ongeveer een jaar niets zinnigs meer, maar de bedoeling was om hier wel weer wat op te gaan zetten deze zomer na het afronden van mijn huidige opleiding.

Ik hoop dat dit topic hier op de juiste plaats staat, zo niet kan deze verplaatst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 14:26
Wat jij het waard, en wat wil zij geven? Er tussenin ergens. Dat is de prijs, waarmee ik wil zeggen dat je zelf ook moet nadenken wat je wil ontvangen.

Ook zou ik willen weten wat ze ermee gaat doen. Dat kan kan ook de prijs bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Uiteraard is wat jij er voor wilt hebben volledig bepalend. Als je er voor 100 euro vanaf wilt: doen! Als je het niet wilt: niet doen :)
Vergelijking met andere domeinen lijkt me zinloos zonder de naam te weten. Domeinnamen zijn te koop vanaf nihil tot vele miljoenen euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 00:28
Wat ze er mee gaan doen is totaal niet relevant voor de prijs, want dit weet je niet. Zou ik je ook niet vertellen als ik de koper was.

Wat wel van invloed is op de prijs is het aantal inkomende links, de pagerank en de aantrekkelijkheid van de domeinnaam. Als er een belangrijk keyword in zit, of alleen bestaat uit dat keyword, dan kun je er meer voor vragen dan voor een normale generieke naam.

Om welk domein gaat het? .nl? .com?

100 euro voor een domein zonder bovenstaande zaken is een goede deal.

edit: Kijk ook eens op sitedeals.nl, hier worden veel .nl domeinen verhandeld.

[ Voor 7% gewijzigd door HenkEisDS op 30-05-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 22:50
Het is een .NL domein en het word door de koper doorgelinkt naar de website van haar grafisch bedrijf.

100 euro is wel een bedrag waar ik erg over twijfel. Het is makkelijk verdiend, maar voor mijn gevoel is het meer waard. Misschien dat ik een aanbod doe van 150 euro, dan haal ik er meteen kosten uit die ik vrij recent heb gemaakt aan hosting, email en domein (uit een paket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

franssie

Save the albatross

De economische variant: Wat het voor jou waard is, is de netto contacte waarde van wat jij denkt met dat domein te kunnen verdienen met opdrachten of andere omzet/winst die je zonder dat domein niet zou maken. Voor minder verkoop je het niet.

De emotionele variant: Wat de gek er voor vraagt gebaseerd op de te verwachten hoeveelheid spijt als de transactie doorgaat.

Dit geldt natuurlijk ook voor de kopende kant maar dan net andersom, maar die weet je niet - maar kan je wel proberen te beredeneren.

Tussen die vier bedragen ligt de verkoopprijs (als er wel overlap is), of niet (als er geen overlap is).

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 30-05-2012 19:31 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1