Toon posts:

Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb net een nieuw beeldscherm aangeschaft een http://tweakers.net/price...e2273hds-b1.html#tab:info en wou mijn oude scherm ook nog gebruiken als 2e scherm dat is een 19 inch Belinea Display en op dat 2e scherm kijk ik vooral livestreams, interactieve tv en films en ik merk dat tijdens het gamen mijn videokaart dat niet red, Ik heb een NVIDIA GeForce GT 240. Ook het browsen gaat wat slomer en het wisselen van programma's ik ben bereid rond de 100-130 euro uit te geven voor een videokaart of een andere oplossing en als er andere dingen nog vervangen moeten worden ben ik daar ook bereid toe.

Ik hoop graag een antwoord te krijgen, ook voor meer informatie kan je het altijd vragen in de reacties

GR
Mees

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:21
Zonder te weten wat de rest van je systeem inhoud kan daar weinig over gezegd worden... Je zou bijvoorbeeld in die prijsrange kunnen kijken, maar als je cpu of werkgeheugen juist hetgeen is wat tekort schiet... wat in een dergelijke situatie goed mogelijk is... dan zal het plaatsen van een andere videokaart weinig uitmaken. Ook een goede mogelijkheid is een overbelaste hardeschijf, als je al die taken vanaf dezelfde schijf draait dan is de kans groot dat je ook tegen de limiet aan gaat zitten. Het kan al enorm schelen als de filmpjes worden gedraaid vanaf een andere hardeschijf dan waar je op games op speelt en windows op draait (met al het andere nodige op de achtergrond).

Dus wat zijn de specificaties van je systeem en welke windows versie draai je?

[ Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 30-05-2012 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dit het is wat je wilt weten en ik draai Windows 7 ultimate 64 bit wat hier onder staat...

Time of this report: 5/30/2012, 20:02:57
Machine name: GEBRUIK-OLMKJNV
Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.120330-1504)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Dell Inc.
System Model: Vostro 220 Series
BIOS: Default System BIOS
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7500 @ 2.93GHz (2 CPUs), ~2.9GHz
Memory: 3072MB RAM
Available OS Memory: 3070MB RAM
Page File: 3591MB used, 2548MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als harde schijf een 222gb hard drive

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:02
Het wisselen van programma's en browsen gaat (waarschijnlijk) niet sneller met een snellere videokaart.
Ik zou eens beginnen met een verse windows installatie en als dat niet voldoende helpt toch een SSD overwegen.
Kun je ook eens kijken hoeveel geheugen je gebruikt op het moment dat het langzaam gaat?
(ctrl+alt+del -> task manager -> performance) Kijk dan ook gelijk of er processen zijn die je niet herkent maar toch veel geheugen/processor gebruik innemen.

Kwa games kun je met een snellere videokaart wel wat winnen, maar we missen nog wat informatie:
- welke games speel je en welke settings wil je daarbij.
- wat is het exacte type van je voeding (volgens internet een vrij matige 300W, maar een foto van de sticker op de zijkant van de voeding zou helpen) ? http://www.txcesssurplus....l-N383F-Vostro-220/Detail ?

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 01-06-2012 12:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel vooral de games League of legends, Call of duty en minecraft en heel klein beetje wow. Die speel ik op 1980 x 1080 en bij effects gewoon high en good. De voeding heb ik vroeger al eens vervangen door een 400w voeding.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:02
Welke 400W voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee hij was rond de 30 euro bij mycom 1,5 jaar geleden, zou ook kunnen dat het 420 was

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2012 18:22 ]

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:11
het is handig om te weten welk merk het is, bij sommige merken (de hele goedkope) wordt het piek vermogen opgegeven.
Pagina: 1