Soms wel beeld soms niet

Pagina: 1
Acties:

• amexxes
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik heb sinds gister een nieuwe videokaart gekocht voor een htpc, de geforce gt520.

Nadat ik hem had ingebouwd kreeg ik geen beeld(geen eens bios). Heb hem er meerdere keren eruit gehaald, maar geen resulataat. Na een tijd kreeg ik toch eindelijk beeld en drivers geinstalleerd en alles lukte.

Nu deed ik de pc vandaag weer aan en toen gaf hij weer geen beeld... na een paar keer proberen weer wel.
Bij windows restart heeft hij geen problemen alleen echt het uit zetten wel.

Voeding etc is voldoende en krijg ook geen piepen. Het onboard beeld doet het ten alle tijden wel gewoon.

Iemand enig idee anders breng ik hem vrijdag terug.

Bedankt!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:04

Nemesizz

Untouchable

Voeding etc is voldoende
Altijd een gevaarlijke uitspraak.
Voldoende wattage zegt niet alles. Een voeding slijt ook, een voeding kan ook kapot.

En een kapotte voeding is heel vaak niet het typische "PC doet helemaal niks meer", maar juist vaker "fans en HDD's spinnen wel up maar verder niks".
Van alle defecte voedingen die ik in de jaren heb moeten vervangen was het merendeel het "type 2", dus wel fans en hdd's maar verder geen leven.

Dat je PC na een tijdje wel start doet mij des te meer denken aan een defecte voeding.
Als het ding een beetje is warmgedraait willen ze vaak wel weer starten, maar cold-boots (echt na een tijdje uit te hebben gestaan) kunnen ze de piekspanning bij het inschakelen niet aan.

Dus zou toch eerst een andere voeding proberen.

• amexxes
Ik had opgezocht dat het de videokaart maximaal een voeding van 300 watt nodig heeft, en ik heb hier eentje van 420. Maar het zou inderdaad wel goed kunnen dat hij wat versleten is.Ik denk dat ik even terug ga met de voeding en bij de pc shop laat testen, en als hij het daar wel goed doet, denk ik dat het ook aan de voeding ligt(helaas).

Bedankt voor je reactie

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:14
Alleen een getalletje zegt natuurlijk helemaal niks.
Een Sweex 420Watt kan met een beetje geluk 200Watt leveren.
Dus wat is het merk van je psu en hoe weet je zeker dat ie niet stuk is?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sja, en de rest werkt ook zeker zonder stroom ? want de voeding is er kennelijk alleen voor de video kaart :P

Iperf

• amexxes
Hell-Slave schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:09:
Alleen een getalletje zegt natuurlijk helemaal niks.
Een Sweex 420Watt kan met een beetje geluk 200Watt leveren.
Dus wat is het merk van je psu en hoe weet je zeker dat ie niet stuk is?
Haha nee het is geen Sweex, het is een Be Quiet 420 watt voeding. Ik weet niet of hij stuk is? Volgens mij is hij ook niet stuk, de computer doet het altijd alleen nu met die videokaart heb ik een zwart scherm. Hij start overigens wel gewoon op. Ik heb hem eens op laten starten (zonder beeld) en toen de windows knop ingeduwd op mijn toetsenbord, pijltje naar rechts en dan enter, en toen werd de pc gewoon afgesloten dus dat betekend dat hij wel gewoon opgestart wordt in windows.
fish schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:11:
sja, en de rest werkt ook zeker zonder stroom ? want de voeding is er kennelijk alleen voor de video kaart :P
Haha nee, maar de rest van het systeem is niet zo spectaculair. 2 hdd's en een ssd en een bluray drive. en het moederbord etc natuurlijk.

• Hell-Slave
Hoe oud is die voeding?
Je weet dat het totale lever vermogen achteruit gaat hoe ouder ie wordt?
Misschien verbruikt je nieuwe video kaart net iets meer dan dat je voeding stabiel kan leveren.
Kan je uitsluiten door een andere voeding te gebruiken.

• amexxes
Hell-Slave schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:40:
Hoe oud is die voeding?
Je weet dat het totale lever vermogen achteruit gaat hoe ouder ie wordt?
Misschien verbruikt je nieuwe video kaart net iets meer dan dat je voeding stabiel kan leveren.
Kan je uitsluiten door een andere voeding te gebruiken.
Die voeding is ongeveer 2-3 jaar oud. Ja ik heb niet zo een voeding liggen hier, dus ik laat hem wel even testen in die winkel. Vind het toch wel raar dat hij het dan wel doet en dan weer niet. De voeding is nou ook weer niet zo oud en met weinig watt.

• Hell-Slave
amexxes schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:52:
[...]

Die voeding is ongeveer 2-3 jaar oud. Ja ik heb niet zo een voeding liggen hier, dus ik laat hem wel even testen in die winkel. Vind het toch wel raar dat hij het dan wel doet en dan weer niet. De voeding is nou ook weer niet zo oud en met weinig watt.
Dus wat jij zegt is dat een voeding niet stuk kan gaan na 3jaar?
Van welke video kaart heb je geüpdate?

• amexxes
Hell-Slave schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:46:
[...]

Dus wat jij zegt is dat een voeding niet stuk kan gaan na 3jaar?
Van welke video kaart heb je geüpdate?
Oh nee, dat zeg ik niet, maar zou het wel raar vinden, aangezien het systeem zonder een videokaart bijna niks verbruikt en alleen af en toe voor een film gebruikt wordt. Ik gebruikte eerst de onboard videokaart.

• Hell-Slave
Een voeding kan altijd stuk gaan, misschien was het gewoon toevallig dat het juist nu gebeurde.
Die GT520 is niet veel zwaarder dan een onboard video kaart.

• amexxes
Ik zal in ieder geval vrijdag even na laten kijken. Bedankt voor je reacties!

Verwijderd

Nemesizz schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:09:
[...]
Dat je PC na een tijdje wel start doet mij des te meer denken aan een defecte voeding.
Als het ding een beetje is warmgedraait willen ze vaak wel weer starten, maar cold-boots (echt na een tijdje uit te hebben gestaan) kunnen ze de piekspanning bij het inschakelen niet aan.

Dus zou toch eerst een andere voeding proberen.
Ik heb exact het zelfde, ging er zelf ook van uit dat het de videokaart was aangezien die echt gruwelijk heet werd, kan hem nog geen seconde aanraken.

na 10 x opnieuw opstarten kreeg ik uit eindelijk ook wel beeld. Zelf ook is testen of het nou de voeding is.

• amexxes
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:21:
[...]

Ik heb exact het zelfde, ging er zelf ook van uit dat het de videokaart was aangezien die echt gruwelijk heet werd, kan hem nog geen seconde aanraken.

na 10 x opnieuw opstarten kreeg ik uit eindelijk ook wel beeld. Zelf ook is testen of het nou de voeding is.
Ja bij mij werd hij ook erg heet, maar hij is ook passief gekoeld. Toch ligt het bij mij iig niet aan de warmte want na 5 uur aanstaan blijft hij het gewoon doen en na een nacht afkoelen en dan aanzetten niet.

Verwijderd

amexxes schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:18:
[...]

Ja bij mij werd hij ook erg heet, maar hij is ook passief gekoeld. Toch ligt het bij mij iig niet aan de warmte want na 5 uur aanstaan blijft hij het gewoon doen en na een nacht afkoelen en dan aanzetten niet.
Heb exact het zelfde probleem, Heb mijn voeding getest, spanning was prima. Videokaart daarentegen werd wel 100 Graden, Nieuwe videokaart besteld. Kijken of het probleem dan verholpen is!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 22:52 ]

• amexxes
Nou heb inmiddels gister de zelfde videokaart gekocht alleen deze is van asus en die andere was van palit, en de asus doet het tot nu toe elke keer gewoon goed. Altijd beeld bij het opstarten!
Pagina: 1