Windows7 van schijf veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan.d.deken
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:30

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Topicstarter
Hoj,

Het probleem:
ongeveer een dik jaar terug heb ik voor het eerst een eigen pc ineen gestoken. Alles loopt heel vlot enzovoorts en ben heel tevreden van de built. Echter het was rond de periode dat SSD's nog nieuw waren en dus nog veel kostelijker dan nu. En mijn budget stond mij maar toe van een SSD te kopen van ong 60G (OCZ vertex 2).

Nu op die schijf staat mijn windows 7 geïnstalleerd en voor de rest probeer ik zoveel mogelijk applicaties etc op mijn twee andere interne HDD's (samsung 2x 1.5Tb) te zetten. Echter de laatste tijd loopt de SSD steeds weer vol, en ik vind zo direct geen dingen meer die ik er kan afgooien. Dus vroeg ik mij af of het mogenlijk is om Windows over te zetten op een andere schijf. Ben van plan om een SSD met meer opslagcapaciteit te kopen.

Het is een OEM versie die ik toen heb gekocht en waarvan ik de CD-rom nog steeds heb. Maar vind zo direct niet terug of dat wel degleijk mogelijk is :).

mvg,
John

To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Heb er zelf zo 123 geen goede ervaring mee, maar als de hardware hetzelfde blijft zou 't in principe moeten werken :)

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Je kan je harddisk met dd dupliceren via een Ubuntu Live CD (linux ervaring wenselijk) daarnaast kun je met een Intel SSD een tool downloaden welke je onder windows installeerd. Hiermee kopieer je je HDD naar SSD waarna je de twee kan omwisselen en je je harddisk vervangen hebt voor SSD

Wellicht heeft jouw SSD merk ook deze software ?

http://www.howtogeek.com/...-using-an-ubuntu-live-cd/

[ Voor 11% gewijzigd door raymonvdm op 30-05-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjtm
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:49
Met windows over zetten op een andere schijf doel je op één van je huidige harddisks of op een nieuwe SSD die de oude moet vervangen?

Het is sowieso mogelijk om de gehele huidige schijf te klonen naar een nieuwe ssd.
Bij mijn crucial m4 kreeg ik toevallig een duurdere uitvoering geleverd met een data transfer kit. Hier zit dan een kabel bij waarmee je je nieuwe ssd aansluit op een usb-poort van je pc. D.m.v. de meegeleverde software kon je dan een bepaalde harddisk klonen naar je nieuwe SSD.

Maar ik dacht dat het altijd raadzaam is om gewoon windows opnieuw te installeren op je nieuwe schijf (is met een ssd toch zo gebeurt ;) )

edit: owja tip: loop gewoon even je huidige SSD na naar overbodige meuk. In mijn pc kom ik met 64 gig voor windows, office en andere programma's gewoon toe. Ik heb altijd een 20 gig over. Aangezien je aangeeft programma's al te installeren op 1 van je harddisks ipv je ssd lijkt mij dat je ruimte genoeg moet hebben voor een windows installatie en nog wat andere zaken. Gewoon even nakijken of er niet in je documenten allemaal troep is geplaatst door games of andere applicaties, op je bureaublad grote bestanden staan, installatie bestanden van office of geheugen dumps van windows eventueel verwijderen.

[ Voor 32% gewijzigd door kjtm op 30-05-2012 18:43 ]

Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan.d.deken
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:30

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Topicstarter
Hoj,

Alvast bedankt voor de snelle en duidelijke respons, leuke comunity hier!

Ben in ieder geval al zeer blij te horen dat dit mogenlijk is, dacht eigenlijk dat het veel moeilijker zou zijn. Al zal het voor mij nu sowieso nog een uitdaging zijn, momenteel zit ik met examens, maar daarna ben ik van plan mijn computer onder handen te nemen, en het allemaal dus ook verder uit te zoeken.

Ben er nog niet helemaal uit of ik het gewoon op een HDD ga zetten of een grotere SSD te kopen. Gezien de nog steeds hoge prijzen van de SSD's ben ik nog niet helemaal overtuigd, maar we zien nog wel ^

Er komt ongetwijfeld nog een vervolg aangezien ik niet zo sterk ben in al die windows-software etc. Maar door de examens zal dat wss een week of twee op zich laten wachten :)

Thnx en tot later!

To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.