alarm installatie uitlezen - creston protocol

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik heb ontlangs een alarm installatie laten plaatsen in onze woning (texecom).
Nu wil ik graag de sensoren uitlezen (voornamelijk de raamcontacten) om zo ev. de verwarming te sturen (raam open = verwarming uit).

De installateur stelt voor om een kabeltje bij te plaatsen die ervoor zorgt dat de centrale communiceert over serieel (of usb) dmv het crestron protocol.

Via google kom ik echter niet zo heel veel verder: blijkbaar is crestron een super domotica systeem (zowel qua mogelijkheden als qua prijs) en is het eerder gesloten.

Heeft er toevallig iemand ervaring met het uitlezen van een alarminstallatie via het crestron protocol?
Het zou eveneens in 2 richtingen werken (dus ook alarm activeren / desactiveren vanop afstand zou tot de mogelijkheden behoren volgens de installateur) Zelf heeft hij het reeds geplaatst bij installaties van bits & bytes.

ik zou graag het geheel uitlezen dmv een avr-io printje van pollin.de (heeft seriele poort en een atmega) of via raspberry Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:12
Er bestaat niet zoiets als "het Crestron protocol".

Zoals je zelf al gevonden hebt is het inderdaad een merk wat apparatuur maakt voor AV-distributie en domotica.

Voor de zogeheten Crestron processoren kun je dan een programma schrijven en hierin kun je zelf modules aanmaken die in bijna elk denkbaar protocol kunnen communiceren.

Waarschijnlijk heeft je alarm-boer een keer een link gemaakt naar een Crestron systeem. Afhankelijk van het merk/type alarm-systeem zijn hier al kant-en-klare modules voor, of zul je er zelf een moeten schrijven.

Het zal in ieder geval niet zo heel veel verschillen met het programmeren van het protocol in een ander apparaatje (atmega of raspberry Pi).

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vaak zijn de aux in/uitgangen "gewoon" serieel uit te lezen
Stand high/open als de contacten verbroken zijn, en low/closed wanneer gesloten

Het nadeel is vaak dat de pulsen continu gestuurd worden, wat bij draadloze contacten funest is voor de batterijen.
Daarom staat die auxdetectie bijna altijd inactief.

Ik raad aan om de service / install manual van de fabrikant op te zoeken, naar de mogelijkheden, en uitbreidingen.
Aan de hand van die modules kan je dan je keuze maken (ontwikkelen)