[SEO]301 redirect voor de website, alias voor de mail

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:09
Ik heb een aantal domeinen die voor de website dezelfde content bevatten. Dit is SEO technisch niet echt handig, dus heb ik een 301 redirect ingesteld voor het domein. Alleen wil ik wel dat de e-mail van alias.nl en domein.nl hetzelfde is. Hier heb ik dus eigenlijk een alias voor nodig. Of kun je toch een domeinalias gebruiken, zoals ik toch ook tegenkom op internet. (al zegt het merendeel wel 301)

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Het gaat hier om een account met directadmin met meerdere domeinen. Een mail-forward zou een oplossing zijn denk ik, maar kun je deze ook aanmaken in directadmin, zonder dat de mail bewaard wordt?

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:45

samo

yo/wassup

Een 301 redirect werkt puur voor jouw http/web verkeer. Dus voor pagina's. Dit heeft geen impact op de mail.

Afhankelijk van de serverconfiguratie en mailinstellingen zou het mogelijk moeten zijn om alle mail op 1 centraal punt aan te laten komen. Misschien door een forward, misschien zelfs zonder. Maar wat de mogelijkheden zijn van jouw config kan ik weinig over zeggen.
Ik zou als eerste eens contact zoeken met jouw hoster en het verhaal voorleggen. Als het een beetje redelijke hoster is, dan kunnen ze vast wat voor je regelen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Dankjewel, dat had ik ook begrepen. Maar mijn punt is nu dat ik geen domain pointer aan kan maken als alias. Je krijgt dan nl. een loop tussen redirect en domain pointer... Misschien dat het op een andere manier kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me niet helemaal helder. Dus als mijn advies kant nog wal raakt.....risico :-)

Is het mogelijk dat jij en / of je hosting provider een catch all mail adres aanmaakt voor het alias domein en mails welke hierop binnenkomen automatisch geforward worden naar het correcte mailadres. Als alleen een catch all ingesteld kan worden op de alias heb je iets meer werk maar tenminste wel vijftig procent van je wens vervult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:08
domain pointer :S wth is dat.
DNS kent PTR,A,MX en wat allemaal nog meer maar van een domain pointer heb ik nog nooit gehoord en doe toch aardig wat met DNSsen enz.

Kun je op de console dus ssh komen want postfix wat directadmin volgens mij gebruikt ondersteund wel wat dingen als domain forwarding waar bij je mail van info@domeina.nl naar info@domeinb.nl kan doorsturen en dat dus voor elk adres onder een domein

@Bastiaan denk niet dat dat is wat hij wil dan gooi je alles op een hoop stuurt het dan door en dan moet je het weer gaan sorteren beetje dubbel werk imho.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Ik heb het nu ingesteld dat er een mailforward komt vanuit iedere account. Is alleen dubbel aanmaken dus :S
Direct Admin heeft hier niet de juiste tools voor. @ndeleeuw: een domain pointer is een verwijzing naar een ander domein. Standaard is dit hetzelfde effect als een 302, maar je kunt ook echt een alias maken. Dan blijf je dus wel dezelfde domeinnaam houden in het adresveld, i.t.t. een 301

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derdappie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-08 22:49
Ik weer niet of het in directadmin mogelijk is, maar in plesk zou ik de domeinen als alias van mijn hoofddomein aanmaken. Hierbij ook aangeven dat de mail als alias moet werken. In de httpdocs map zou ik dan via .htaccess de domeinaliassen 301-redirecten naar mijn hoofddomein.
Pagina: 1