nieuwe videokaart is niet compatibel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb zojuist een nieuwe videokaart in mijn computer gezet.
nu wil ik de drivers installeren maar het systeem zegt " dit grafisch stuurprogramma kan geen compatibele grafische hardware vinden. ik heb de GTX 560 ti zojuist in mijn pc gezet. mijn moederbord is een MA785GMT-UD2H. ligt het aan de aansluiting in de pc zelf of kunnen de hardware componenten zoals het moederbord en de grafische kaart niet met elkaar communiceren?

jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je hebt toch beeld? Dan "communiceren" ze wel degelijk. Zeker dat je de juiste drivers hebt genomen?
Makkelijkske is die automatische versiedetector op de site van Nvidia: http://www.nvidia.com/Download/Scan.aspx?lang=en-us

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn beeld aangesloten op mijn videokaart op die standaart in mijn moederbord zit.
de videokaart heeft iig wel stroom want de ventilator draait gewoon

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32

weebl

YARR!

Dan weet je natuurlijk niet of ie het doet he? Je hebt nu beeld via de onboard videokaart. Sluit je scherm eens aan op je nieuwe videokaart en kijk of je dan beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dan heb ik geen signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:16
Kan zijn omdat je een moederbord met een AMD chipset hebt. Vinden ze niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus moet ik een nieuw moederbord aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:16
Uh najah, je zou kunnen ff kunnen kijken of er toevallig iemand is met een ATI/AMD kaartje en die proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tuurlijk, scoort een 9 op de onzin schaal.

Waarom heb ik dan 2 jaar lang een Nvidia GTS250 gedraaid op een AMD 760 chipset? En AMD op een Nforce (jawel, van Nvidia) chipsetje?

Heeeeeeeeeeeel vroeger konden Nvidia en AMD niet met elkaar overweg, die dagen liggen al lang achter ons.

Wat iets minder hoog scoort op de onzin schaal, is dat je PCI-lane dood is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 17:44
Controleer eerst even in de BIOS of je de externe kaart eerst moet aanzetten.
http://forum.giga-byte.co.uk/index.php?topic=4804.0

[ Voor 25% gewijzigd door Wreckage1980 op 30-05-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Begin nou eerst eens met kijken of ie in Windows herkend wordt; via de Device Manager.
Als hij daar niet bij staat moet je even terug naar het BIOS om daar te kijken of ie hem ziet.
Zo ja, ga naar de Nvidia site, installeer de juiste drivers en probeer het nog eens.

Also, als er op het scherm meerdere aansluitingen zitten, moet je natuurlijk wel even kijken of ie niet toevallig op een andere moet :P (DVI/HDMI/VGA)

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij staat iig niet in mijn device manager dus nu maar even in de bios kijken. allemaal alvast bedankt voor jullie hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Pausie schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:03:
Kan zijn omdat je een moederbord met een AMD chipset hebt. Vinden ze niet leuk.
Bron? Want dit maakt namelijk geen verschil.

Kijk in je BIOS even of je niet toevallig de grafische voorkeur op Onboard hebt staan.
Heb je verder ook beide PCI-E power connectoren aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/V/S/279784/original/asus_engtx560-top_back.jpg

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was indedaad een ingang vergeten aan te sluiten. Nu is het volgende probleem er
Mijn kaart die standaartop mn moederbord zit geeft nu.ookgeen beeld.meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik die videokaart heb losgekoppeld doet de videokaart die op mijn moederbord zit het wel weer geoon. Ik denk dat ik dus een miskoop heb gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 21:50
Als jij er een nieuwe videokaart in prikt moet je je monitoren ook op die kaart aansluiten. Gaat dat wel goed >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dan de cmos op jet mobo een reset geven,kijken of je dan wel weer beeld hebt.Je hebt de kabels ook al gecrontroleerd of die aangesloten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:46:
Nu ik die videokaart heb losgekoppeld doet de videokaart die op mijn moederbord zit het wel weer geoon. Ik denk dat ik dus een miskoop heb gedaan
Nee, dat hoort zo. In eerste instantie was de videokaart niet goed aangesloten, het systeem detecteerde deze niet (goed) en daarom bleef de gpu op het moederbord werken. Op het moment dat je die 'vergeten aansluiting' wel aansloot, herkent de pc de videokaart en schakelt de gpu op het moederbord uit... je verwijderd de kaart en vervolgens doet de gpu op het moederbord het weer wel. Precies zoals het hoort te gaan bij de meeste moederborden... je bios heeft daarvoor meestal 3 standen: 'auto detect' - 'IGP' - 'PCI-E'... de benaming kunnen verschillen. Daar zit het probleem blijkbaar niet want uit je verhaal maak ik juist op dat het reageert zoals het hoort te reageren bij standaard bios-instelling (auto detect).

Je geeft aan dat je de videokaart nu wel goed had aangesloten maar dat de 'onboard' het daarna niet deed... maar deed de nieuwe videokaart het toen wel als je daar een monitor op aansluit? Zo ja... geen probleem, alles werkt zoals het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik mijn moederbord had aangesloten deden beide aansluitingen het niet, de onboard kaart en de nieuwe videokaart deden het beide niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dames en heren, heel erg bedankt voor al jullie tips. mijn videokaart doet het nu eindelijk. een laaste probleem die ik nog heb is dat mijn beeld buiten mijn monitor gaat dus ik moet nog een oplossing daar voor vinden maar dat is volgensmij iets minder moeilijk.
alsnog heel erg bedankt allemaal!!! jullie zijn top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:33:
dames en heren, heel erg bedankt voor al jullie tips. mijn videokaart doet het nu eindelijk. een laaste probleem die ik nog heb is dat mijn beeld buiten mijn monitor gaat dus ik moet nog een oplossing daar voor vinden maar dat is volgensmij iets minder moeilijk.
Staat de resolutie wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NVIDIA control panel heb ik gebruikt om hem handmatig in te stellen, andere resoluties die ik met 'beeldschermresolutie aanpassen' waren allemaal niet goed. maar nu werkt alles perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:33:
Wat heb je precies gedaan/wat was precies het probleem? Zo kan je mensen met (misschien) hetzelfde probleem helpen ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de 2 pci aansluitingen eruit gehaald en omgewisseld vervolgens er weer ingedaan en toen deed hij het opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben blij dat het opgelost is,
wat wel typisch en verwarrend is; iedereen geeft telkens een ander antwoord en door elkaar, hierdoor weet je bijna niet wat je moet doen. nu niet echt relevant maar misschien kan iemand er rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Iedereen geeft verwarrend antwoord omdat de TS een slechte topic start maakt. Doordat hij weinig informatie geeft gaat iedereen maar zitten gokken wat er aan de hand is.

Zulke dingen kan je heel makkelijk voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calyptus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 09:23
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:03:
Ben blij dat het opgelost is,
wat ik wel typisch en verwarrend is; iedereen geeft telkens een ander antwoord en door elkaar, hierdoor weet je bijna niet wat je moet doen. nu niet echt relevant maar misschien kan iemand er rekening mee houden.
Je typt in gebrekkig Nederlands met een klote zinsopbouw/structuur wat incoherente zaken, en je verwacht een kant&klare oplossing?

Ms zou het aan jou liggen?

De enige kutinfo hier gegeven is de troll die zeikt over een incompatibele amd-chipset.
Modbreak:hier krijg je zometeen nog even mail over.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 01-06-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even als reactie aan de persoon boven mij, (voor mijn eigen gevoel)
Ik verwacht niets maar ik kan het me voorstellen als je een probleem hebt en je krijgt verschillende antwoorden dat je dan de bomen niet meer door het bos ziet.

Jammer dat je reactie moet geven met zulke taal, helpt niet echt mee aan je geloofwaardigheid en aan de community.

Wat mijn zinsopbouw betreft; ik werk 64 uur per week dus oververmoeidheid slaat nog wel eens toe. Mijn excuses als je er last van hebt.
Pagina: 1