Toon posts:

HP 720 C delen op netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht en verschillende Topics hierover gevonden, maar nu mijn probleem..
Als ik alles doe zoals er staat.. Dus instellen als standaard printer en dan die netwerk verwijzing, dan kan ik alleen een test pagina afdrukken.. Meer doet die printer niet.. Iemand id'tje???

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Zugt, geef nou eens wat meer info :

- OS'en gebruikt?
- Wat heb je allemaal gedaan?
- driver op andere PC geinstalleerd?
- heb je de printer gedeeld?

more info pls!

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Excuse me
komtie:

- Beide PC's Windows 98
- printer is gedeeld
- drivers op beide geinstalleerd en op client pc de printpoort via netwerk laten lopen..
alles loopt perfect, internet delen bestand verzenden alles lukt, behalve die printer.. Nou las ik al dat het niet makkelijk scheen te zijn, maar he tmoet mogelijk zijn

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

netbeui geinstalleerd?
printer gedeeld??
anders dan doet ie het niet.

* D2k heeft het ook nog steeds niet werkend met w2k

mijn situatie
pc1 : w98se met aan lpt1 de hp720
pc2 : w2k prof.
nu kan ik vanaf de w2k de printer niet aan de praat krijgen. Heb wel de drivers maar als ik de eigenschappen van printer probeer te veranderen van lpt1 naar \\pcnaam\printer krijg ik een error....
iemand een id??

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
De HP drivers van de 720 zijn brak (met deling in een netwerk)

Dit probleem is al langer bekend
Andere printers van HP werken beter in een netwerk.

Gewoon ff doorproberen, tot toevallig instellingen goed staan. (en dan goed onthouden, voor het geval alles weer eruit vliegt)

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Huh...

ik heb thuis alles win2k, 1 daarvan is een 166 met een 610c en zo'n 720... Alles ok hierow, maar dan heb ik alleen tcp/ip als protocol!

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Ik zeg toch niet dat het niet kan?

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem met de 720, dat is dus echt een vage brakke zooi idd.
Ik ben er een dag mee bezig geweest en het werkt gewoon [u] niet.

• ramonp
  • Laatst online: 20-08 15:28
de hp710 en hp720, zijn heel slecht aan de praat te krijgen in een netwerk.
Ik heb die problemen thuis ook gehad, bij hp erkennen ze het maar doen er nix aan ;(

Hoe ik hem aan de praat krijg:

Eerst op de pc de printer installeren en dan delen, dan op de andere pc ook de printer lokaal installeren (niet aansluiten) en daarna pas als netwerk printer installeren.
Na een foutmelding of wat werkte ie bij mij wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Printer werkt nu
op beide pc's drivers geinstalleerd op de server gedeeld.
op de client printer gewoon met behulp van cd'tje geinstalleerd en dan via capture printer port het netwerkadres ingeven van de printer (\\computernaam\printernaam\)
zo werkt die nu nog wel maar strax of morgen.. ik weet het niet...

• D2k
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Op maandag 26 maart 2001 15:15 schreef D2k het volgende:
netbeui geinstalleerd?
printer gedeeld??
anders dan doet ie het niet.

* D2k heeft het ook nog steeds niet werkend met w2k

mijn situatie
pc1 : w98se met aan lpt1 de hp720
pc2 : w2k prof.
nu kan ik vanaf de w2k de printer niet aan de praat krijgen. Heb wel de drivers maar als ik de eigenschappen van printer probeer te veranderen van lpt1 naar \\pcnaam\printer krijg ik een error....
iemand een id??
nee nog steeds niet
ondanks de tips op deze page

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het misschien beter is als je de HP 720 aan de Win 2000 pc gooit??
Is makkelijker in te stellen.. vind ik

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

het is mij gelukt door het volgende te doen:

1.op de server gewoon de printer lokaal installeren

2. op de client de printer wel installeren, laat hem maar naar lptX verwijzen, verander je later wel...

3. Na reboot blabla (op je client) , ga je naar netwerkomgeving, en dan rechtermuisknop je (jajaj) op de printer en dan printerpoort toewijzen... Gebruik een niet bestaande LPT poort (waarschijnlijk 3 of hoger) ..

4. Wijzig op je client je poort instellingen van de printer. Laat hem dan dus verwijzen naar lpt? , waar ? het nummer van de door jou gekozen poort is

SUC6

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het heeft bij mij ooit gewerkt, win '95 (alleen als client), win '98 en win2k(alleen als client) door elkaar. Het ligt alleen aan de driver. Als je de orginele driver gebruikt die bij de printer geleverd is, is het wel te doen.

Maar je hebt dus de versie 10.1 voor windows '98 (versie met 4 disks) nodig. Met versie 10.3 die je van hp.com kunt downloaden is het gewoon niet te doen. Er is ook nog een oude versie van de driver op hp.com voor win '95, met 2 diskettes, daar kan je ook niet echt mee delen.

Mijn probleem is alleen dat de cd kwijt gemaakt is door mijn broertjes, en dat ik op het moment de enige ben die normaal kan printen, dus als iemand de cd online zou willen zetten, zou ik diegene heel erg dankbaar zijn.

Verwijderd

Bij mij werkt ie wel
Ik de Gebruiker van de printer is bij mij XP of win 98
En de printer server is dan 98
Dat werkt perfect!

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Ik heb ook nog ff iets toe te voegen.. kweenie of het nuttig is, maar ik heb de laatste tijd heel erg lopen kklooien met het delen van een epson stylus color 440 printer... de PC waarop de printer zat aangesloten had w2k Pro en de netwerk-pc had win98.... Het probleem was dus dat de win98 bak de printer helemaal niet zag ook al had ik hem geshared staan. Uiteindelijk kwam ik er achter dat de naam die de printer had op de w2k bak, Epson Stylus Color 440 niet door win98 werd begrepen omdat er saties tussen stonden. Alles wat nodig was om de printer te laten werken is hem dus ff renamen op de w2k-bak naar gewoon "Epson" en de hele boel werkte weer perfect!!! Vaag maar waar!!!! >:)

edit: Ik zag het wat laat maar het lijkt erop dat dit een mega-oud topic is.. ach ja wat maakt het ook allemaal uit....

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 19 februari 2002 22:16 schreef clownmasson het volgende:
het is mij gelukt door het volgende te doen:

1.op de server gewoon de printer lokaal installeren

2. op de client de printer wel installeren, laat hem maar naar lptX verwijzen, verander je later wel...

3. Na reboot blabla (op je client) , ga je naar netwerkomgeving, en dan rechtermuisknop je (jajaj) op de printer en dan printerpoort toewijzen... Gebruik een niet bestaande LPT poort (waarschijnlijk 3 of hoger) ..

4. Wijzig op je client je poort instellingen van de printer. Laat hem dan dus verwijzen naar lpt? , waar ? het nummer van de door jou gekozen poort is

SUC6
Tja heel leuk en aardig,maar waarom zo'n oud topic schoppen. Terwijl dit antwoord al vaker is gegeven?

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Dont ask me waarom sommige dingen 5000 keer gezegd moeten worden. Zoeken is soms moeilijk

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Oude koe, kan gewoon dicht ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.