Toon posts:

Game/ Werk PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel lezen op dit forum, de vorige versie, en diverse expert sites ben ik al een heel eind met het samenstellen van mijn nieuwe PC. Hoogste tijd om jullie mening te vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Qua werk een paar virtual machines, een IDE (Netbeans) en Photoshop, verder niet veel spannends. Qua gaming wil ik BF3, Max Payne 3, wat oudere RTS spellen en ook de nieuwe Crysis 3 graag op ultra kunnen spelen op 1900 x 1200.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2.000 euro lijkt me een aardig bedrag, ik hoef niet overal the best bang for the buck en hecht ook erg aan stabiliteit (beetje klooien met PC's is leuk, maar niet op het moment dat het niet uitkomt).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Tobo en muis, verder niets.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag 2 schermen, en wel de Dell Ultrasharp U2412M. Eventueel later nog een derde, maar gamen op 3 schermen zal ik niet of nauwelijks gaan doen (ook niet op 2 uiteraard). De hoeveelheid pixels zijn puur bedoeld voor comfort tijdens het werk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De monitoren (Dell Ultrasharp U2412M), een Intel processor (duh), en ook van de videokaart ben ik redelijk zeker dat die het moet worden. Een 256 MB SSD lijkt me zeer prettig om niet aan het kopieren te moeten slaan om of de ene of de andere game erop zetten vanwege plaatsgebrek. En 16GB is een must vanwege de Virtual Machines (en de enorme ergernis die ik nu heb vanwege het regelmatig hebben van te weinig geheugen).

De punten waar ik nog over twijfel
Ik heb net voor het posten de 3570K ingeruild voor een 3770K in mijn wenslijst. Hij is mischien niet heel erg nodig voor hetgeen ik met de PC ga doen, maar de rest bestaat ook uit goede componenten en het verschil van €100 op het totaal leek me niet enorm. Bij beiden maak ik me het meeste zorgen om de slechte warmtegeleiding ivm OC, aan de andere kant, IB heeft ook wel weer z'n (kleine) voordelen tov SB.
Over koeling gesproken, ik twijfel nog of het zin heeft om een Corsair H100 te nemen (met stille fans) ipv de Mugen 2b. Het overclocken zal zich beperken tot het gebruik van de Genie2 knop denk ik, en ik ga dus zeker niet de grenzen opzoeken.
Dan is er nog de voeding, is deze voldoende? Modulair of niet maakt me niet zoveel uit.
En als laatste, kan de videokaart het aan als ik er een derde Dell Ultrasharp U2412M aan hang (niet om te gamen op drie schermen, maar om te werken, video te kijken, etc.)

Tot dit lijstje ben ik nu gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 99,50€ 99,50
2Dell Ultrasharp U2412M€ 244,95€ 489,90
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 16,95€ 16,95
1Corsair Carbide 500R White€ 93,-€ 93,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 398,98€ 398,98
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 301,-€ 301,-
1Corsair Enthusiast TX650 V2€ 76,-€ 76,-
1Samsung 830 series 256GB€ 204,95€ 204,95
1Corsair Vengeance Low Profile Blue CML16GX3M4A1600C9B€ 92,65€ 92,65
1MSI Z77A-GD65€ 164,05€ 164,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.968,53

Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening.

• joordy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 12:15
neem een 2600k of 2500k, daar bespaar je lekker veel mee, goedkoer moederbord, 7870 in CFx en tenslotte een iets kleinere ssd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar ik wil geen CF vanwege micro stuttering en andere problemen die een single videocard niet heeft. Ook blijft er nog de optie over om er een keer een 670 bij te zetten, maar ik geloof niet dat dat snel zal gebeuren aangezien tegen die tijd er betere single cards te krijgen zijn. Die 256 MB SSD ga ik toch wel nodig hebben, ik speel dezelfde games als een vriend van mij en die krijgt het niet meer op zijn 128 MB versie gepropt. Tja, SB vs IB, lastig.... Zou er nog een keer een update komen van de IB waarbij de koelproblemen verholpen zijn? (Bijv. als de laatste SB's verkocht zijn)?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

waarom zou je games op de SSD zetten? Een goede, snelle HDD is snel genoeg voor games hoor. Het heeft een beetje nut bij BF3, maar verder heeft het vrij weinig zin, aangezien shooters toch altijd al korte laadtijden hebben.

People as things, that’s where it starts.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Ga je nog dit jaar voor een SLI opstelling?

Zo niet dan is die voeding opzicht al ruim voldoende. Een 550W voeding zou zelfs al meer dan genoeg zijn. -15€

Indien je niet voor SLI gaat dan stel ik me ook de vraag waarom je kiest voor zulk duur Mobo... Met 50€ minder verlies je amper functionaliteit.

Ook de CPU ... de i7 heeft eigenlijk geen voordeel op de i5 op gebied van games. -100€

De SSD gebruik je best voor je besturingssysteem (duh..) en de games die je meest speelt of diegene die er voordeel aan hebben. Hier kan je ook makkelijk 100€ sparen.

Alle andere onderdelen vind ik een gerechtvaardigde keuze en je zal er zeker plezier aan beleven. Die GTX680 moet je misschien wel van Gigabyte nemen want die van Asus is niet leverbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Budget was het probleem niet echt, maar goed, wat minder uitgeven is nooit erg, en mischien komt er zo wel weer ruimte bij voor die H100 met stillere fans.

Op basis van jullie commentaar:
- SSD gaat een 128MB versie worden
- Waarschijnlijk nooit SLI dus ik ga een iets kleinere voeding zoeken (tenzij zie hieronder)
- Mobo blijft voorlopig degene uit het lijstje, onder andere vanwege de betere audio chip (Realtek ALC898) dan de meesten hebben.
- Op zich wil ik best nog even wachten op die Asus gtx670 want die kwam er wel er goed uit in de benchmarks.

De i7 heeft op game gebied weinig extra nut tov de i5, maar voor wat voor zaken dan wel?

En dan blijft de vraag nog staan of ik met een 3e monitor (in totaal dus 5760 x 1200) genoeg heb aan die ene gtx670.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:11
Op 3 schermen zou ik eerder voor de 7970 gaan, die geeft uiteindelijk toch betere prestaties, zeker als je ook gaat overklokken. De echt goede 670's zijn allemaal niet leverbaar sowieso.
Indien je niet alles op ultra wilt heb je daar wel genoeg aan imo.
http://www.anandtech.com/bench/Product/508?vs=598

De i7 heeft hyperthreading, daar heb je eigenlijk alleen wat aan bij specifieke software die hiermee goed overweg kan.
De enige game momenteel die hier een heel klein beetje baat bij heeft is BF3, echter kun je het prijsverschil beter ergens anders in stoppen.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 30-05-2012 23:13 ]

Pagina: 1