Wat is beste setup voor sync-en van je foto-bibliotheek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Ben al een tijdje aan het 'prutsen', maar kom er niet helemaal goed uit. Wie helpt me op weg?

Op mijn (win7) laptopje heb ik op de D:-partitie een folder 'fotos' waarik al mijn foto's van afgelopen 8 jaar heb staan. Keurig gerubriceerd in submapjes, maar is een allegaartje van die o-zo-belangrijke vakantie- en verjaardagalbums, maar ook veel van die hap-snap kiekjes.

Nu geniet ik met mijn iPad 3 uiteraard van dat supermooie scherm, helemaal bij foto's bekijken en vind ik het heerlijk om de echt belangrijke foto's overal mee naar toe te slepen (dus niet streamen vanaf een NAS of online uit de iCloud / Dropbox te plukken)

Via iTunes kun je prima een serie folders laten synchroniseren als losse foto-albums, maar dat vereist dan wel dat je één map hebt met 1 niveau diep subfolders waarin alle belangrijke foto's staan.
Ofwel: is dus een heel gedoe om die 'extra kopie' ergens te onderhouden en dan staan de foto's ook nog eens 'dubbel' op de harde schijf.

Dat had ik laatste wel gedaan en de foto's ook optimaal ge-resized voor de iPad 3 resolutie, maar vervolgens maakt iTunes ook nog eens een extra sync-kopie waarin de foto's nogmaals opgeslagen worden...

ergo: hoe kan ik op een Win7 laptop een aantal albums aanwijzen die op mijn iPad gesync-ed worden zonder extra kopie-en?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
nobody?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-07 11:42

talin

ES-MA

dat kan toch heel simpel met iTunes?

sluit de iPad aan start iTunes op, ga naar de connected iPad en ga naar foto's

daar kan je aangeven welke mappen deze moet syncen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0xyius
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-03 13:15
Inderdaad wat Talin zegt klopt dat is gewoon de makkelijkste manier. Je hebt er ook apps voor maar dan moet je het alsnog doen via iTunes en die apps vind ik niet echt bepaald handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Dank voor meedenken, maar op deze manier kan ik maar uit 1 niveau aan mappen kiezen, dus wat als de boomstructuur dieper gaat en ik specifiek aan wil geven wat wel / niet te sync-en?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-07 11:42

talin

ES-MA

erwin.heukels schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:39:
Dank voor meedenken, maar op deze manier kan ik maar uit 1 niveau aan mappen kiezen, dus wat als de boomstructuur dieper gaat en ik specifiek aan wil geven wat wel / niet te sync-en?
dan moet je concessies doen.

ik heb dit met muziek, ik wil bepaalde muziek gesynct hebben.

het ene nummer uit 1 map en een ander nummer uit een andere map, wat ik gedaan heb is 1 playlist aangemaakt met daarin al die nummers die ene playlist sync ik.

zo zal je dan een aparte map moeten aanmaken met die foto's die jij gesynct wil hebben en alleen die map syncen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je wilt toch niet AL je foto's op je iPad hebben? Dat is nogal zonde van de ruimte.

Ik heb 2 soorten foto's. Foto's die ik altijd op m'n idevice wil hebben om te laten zien. Deze zijn door mij geselecteerde foto's welke ik in een apart mapje hebt gezet, en deze dan laat synchen.

Dan is er de bak met al mijn foto's. Die staat op mijn Synology nas. Deze kan ik op de iPad zien via een Synology app DSphoto. Deze streamt dan de foto's.

Belangrijk detail is dat alle nieuwe foto's die ik maak, via eye-fi direct op m'n nas terecht komt.

Dus misschien is dat een optie voor jou? Een nas kopen en hier je foto's op slaan, en alleen de mooie selecteren om mee te nemen? Sowieso is een nas veiliger wat betreft data opslag. Heb ik gemerkt nadat een HDD was overleden x jaar geleden.
Dat had ik laatste wel gedaan en de foto's ook optimaal ge-resized voor de iPad 3 resolutie, maar vervolgens maakt iTunes ook nog eens een extra sync-kopie waarin de foto's nogmaals opgeslagen worden...
Dit optimaal resizen is dus helemaal overbodig. iTunes resized de foto's zelf wel bij het overzetten.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1