WWAN met simlock?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:03
Hallo,

Ik heb een tijdje terug een WWAN adapter (Dell 5540) in een HP laptop gestopt en dit werkt na wat puzzelen uiteindelijk prima met een vodafone kaartje.

Ik heb echter ook nog een simkaartje van BEN, maar deze lijkt geen leven te tonen.

Stop ik het kaartje van vodafone er weer in, dan zie ik deze weer netjes in het netwerklijstje staan.

Kan het zijn dat er op WWAN adapters een simlock zit en dan in het bijzonder bij deze van Vodafone?
Ik heb geen andere simkaartjes om te testen die internet hebben.

En als het een simlock heeft, kun je die er ook vanaf krijgen?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Dat zou kunnen, ook kan het zijn dat er misschien geen data abbo op je Ben kaart zit. :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
WhizzCat schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:21:
Dat zou kunnen, ook kan het zijn dat er misschien geen data abbo op je Ben kaart zit. :)
Lang verhaal kort, de BEN simkaart heeft data. Heeft in een 3G wifi modem gezeten (huawei), en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ok, helder. Dan is het denk ik een sim lock. De KPN dongels zijn ook sim-locked, dus dat lijkt mij de meest waarschijnlijke oorzaak.

Allicht kan je het proberen met een 3e kaart van KPN oid? Dan kan je het vrij zeker vaststellen.

Beter lezen :+ Sorry

[ Voor 6% gewijzigd door WhizzCat op 30-05-2012 15:38 ]

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Vodafone SIM-lockt inderdaad die dongels.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:06

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

CyBeR schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:11:
Vodafone SIM-lockt inderdaad die dongels.
Ja maar dit is een WWAN interne kaart van Dell in een HP? Althans zo begrijp ik het uit zijn verhaal. Externe dongels op USB begrijp ik het inderdaad maar zoals ik lees is deze intern gemonteerd.

Zouden ze interne kaarten ook simlocken?

Anders misschien je APN settings controleren?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
De APN settings heb ik nooit ingesteld, deze leken automatisch gedetecteerd.
Ik zou echter ook niet weten waar ik die kan aanpassen. Bij de Vodafone simkaart zag ik het vodafone signaal staat en kon daar bij de eigenschappen, maar zonder een netwerk zie ik geen mogelijkheid om die APN instellingen in beeld te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:06

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

BLACKfm schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:00:
Ik zou echter ook niet weten waar ik die kan aanpassen. Bij de Vodafone simkaart zag ik het vodafone signaal staat en kon daar bij de eigenschappen, maar zonder een netwerk zie ik geen mogelijkheid om die APN instellingen in beeld te krijgen...
Ook niet in de software? Ik weet destijds dat ik bij de stick van KPN deze wel kon veranderen. Ik moest dat doen voor naar Hi.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zou misschien zijn dat je voor 850/900 Mhz band hebt gekocht waardoor die Tmobile niet ziet?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:53

DukeBox

loves wheat smoothies

^ nee, de 5540 is zelfs triple band, kan ook a-gps.
BLACKfm schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:19:
Kan het zijn dat er op WWAN adapters een simlock zit en dan in het bijzonder bij deze van Vodafone?
Ik heb geen andere simkaartjes om te testen die internet hebben.
Indien deze in NL met de 'vodafone' optie is aangeschaft wel ja. Heb je hem zonder sim gekocht dan zou er geen simlock op moeten zetten. Hoe dan ook kan je de customer service bellen om een de-block code, dit gaat middels de SMS tool.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 30-05-2012 17:26 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Dan heb je waarschijnlijk toch de proprietary software nodig die bij de dongle hoort. Iets van Globetrotter o.i.d. gok ik. Daarmee zou je als het goed is netwerk settings moeten kunnen veranderen. Dan kan je zo de BEN settings er in zetten want die staan ongetwijfeld ergens beschreven op hun site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Vreemd heb al diverse wwan adapters van Dell gehad maar nog nooit een simlock gemerkt.
En we gooien de vodafone die er standaard inzit altijd weg, t-mobile of kpn werken daarna ok.
Kan me wel herinneren dat de sim dan soms gezien wordt als vodafone uk sim, maar ik kan daarna gewoon pincode opgeven en het internet op.
(maar deze kaarten zitten wel altijd in dell laptops met dell driver software installed)

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 30-05-2012 17:29 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:53

DukeBox

loves wheat smoothies

DDX schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:28:
Vreemd heb al diverse wwan adapters van Dell gehad maar nog nooit een simlock gemerkt.
Hangt van het model af, de 5540 was/is een subsidie model.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Vreemd ook die heb ik hier gewoon :
'Mobile Broadband : Netherland Internal Dell Wireless 5540 Card 3G/HSDPA for Vodafone SIM included'
en die werkt zonder problemen op t-mobile en kpn.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb zo'n 5540. Voor zover ik weet kun je met een terminal achtig programma de simlock verwijderen. Dell moet die codes op verzoek na een jaar eraf halen.
Ik moet zeggen dat ik de Dell WWAN kaarten nog nooit met simlock ben tegen gekomen, ook al wordt er bijna altijd een Vodafone pakket meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:55

BiLo

PSN: toiletcleaner

er zit vaak genoeg verschil tussen simcards, misschien moet je het in die hoek zoeken?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Misschien ondersteunt de 5540 inderdaad helemaal geen 8-bit simkaarten (waar je slechts 65 telefoonnummers en 8 smsjes op kon opslaan). Volgens mij is de standaard inmiddels de 64-bit simkaart, maar toen Ben nog bestond zaten we nog maar op de 16-bit. Ook al zijn die Ben simkaarten volledig gemigreerd naar T-Mobile, de fysieke simkaart verandert niet.

Die simkaart van jou heeft dus ook geen irritant providermenu. Als je hem ooit wegdoet, dan wil ik hem wel kopen. Zolang er nog een abonnement/beltegoed op loopt dan kun je een ander abonnement ernaartoe migreren.
BLACKfm schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:00:
De APN kun je meegeven met de ATDT commando's. Windows 7 heeft WWAN support, dus kun je ze in Windows opgeven en heb je geen losse applicatie nodig. Onder Broadband Properties / Profile kun je de APN instellen.

[ Voor 74% gewijzigd door Trommelrem op 30-05-2012 20:26 ]

Pagina: 1