Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Raar gedrag parser met [small] om [video] +tweak quote video

Pagina: 1
Acties:

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Misschien een rare constructie, een [small] om een [video] tag, maar met quoten staat er dan netjes klein: [video]

De volgende regel zet ik in een bericht en submit (bekijk of verstuur)
- [center][small][video=600,354]http://www.youtube.com/watch?v=o5xVKiZlth0[/][/][/]

De parser maakt er het volgende van:
- [center][small][video=600,354][URL="http://www.youtube.com/watch?v=o5xVKiZlth0~%5B/"]YouTube: ONE - The Bloopers - BF3 Machinima[/URL]][/][/]

De output van bovenstaande UBB:
- [center][video=600,354]YouTube: ONE - The Bloopers - BF3 Machinima][/]

Waar de ~%5B/ ineens vandaan komt weet ik niet, maar de url wordt verkeerd omgezet; wordt behandeld als een platte youtubelink die van de title voorzien wordt.

Daarnaast zou een [video]video-url[/] in een quote naar het volgende kunnen:
- [[url=video-url,"YouTube: ONE - The Bloopers - BF3 Machinima"]video[/]]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

crisp

Devver

Pixelated

Dat is geen raar gedrag; [video] kan niet in [small], dus die wordt genegeerd en dus blijft er inderdaad een platte youtubelink over die wordt omgezet naar een [url]-tag en je houdt dan nog een [/] over die ook niet geparsed kan worden

[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 30-05-2012 15:43 ]

Intentionally left blank

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Zelfs met volledig uitgeschreven tags weet de parser er niets van te bakken, althans, de [center] wordt dan wel volledig geparsed, net als de small, maar qua url kom je op hetzelfde

En dat hier de [small] niet werkt was al duidelijk (en op zich ook niet onlogisch ;)), maar dat de parser de mist ingaat viel me op.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

crisp

Devver

Pixelated

Ah, de url-parser pakt de (escaped) \[ mee en de / - dat komt omdat ~ een geldig karakter is in een url, en blokhaken ook veel gebruikt worden in url's (hoewel die volgens de RFC escaped moeten zijn, maar onze parser is iets meer lenient).

Mja, het blijft een edge-case wat veroorzaakt wordt door verkeerde nesting (en deels ook door het gebruik van short-close tags).

Intentionally left blank