Toon posts:

FB zichtbaarheid pagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vorig jaar op Facebook een pagina aangemaakt in de categorie 'bedrijven en organisaties'. Vandaag heb ik deze gepubliceerd nadat ik deze opgeleukt heb (omslagfoto, profielfoto, gebruikersnaam, evenementen toegevoegd).

Loop nu tegen het probleem aan dat de pagina via zoeken niet gevonden kan worden maar als ik www.facebook.com/*onzepagina* in de browser intik kom ik er wel. Naar mijn idee staan de instellingen goed: landbeperking is leeg, leeftijdsbeperking is Iedereen (13+), zichtbaarheid pagina geen vinkje.

Heeft iemand enig idee waarom de pagina niet gevonden kan worden?

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 30-05-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:51:
Vandaag heb ik deze gepubliceerd
...
Heeft iemand enig idee waarom de pagina niet gevonden kan worden?
Omdat het misschien even kan duren voordat 't overal doorgesijpeld is :? Gewoon een kwestie van even wachten. Dergelijke (enorme) systemen hebben gewoon wat tijd nodig om zaken te verwerken tot in alle hoekjes.

Verder heb ik de link verwijderd (i.v.m. spam). Welke pagina 't precies is, is niet relevant voor je probleem (vooralsnog althans) ;)

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 30-05-2012 11:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je. Misschien enig idee hoelang dit doorsijpelen kan duren? Eén dag, twee dagen, een week,...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:00:
Dank je. Misschien enig idee hoelang dit doorsijpelen kan duren? Eén dag, twee dagen, een week,...?
Nee; ik heb geen (concreet) idee. Ik vermoed "effe" (lees: minder dan 24 of 48 uur), maar misschien wel 3 of 5 dagen. Hangt misschien ook wel af van "drukte" en andere zaken. Either way; ik zou er nog niet meteen over in zitten en 't gewoon even in de gaten houden. Geduld is een schone zaak :) Ondertussen kun je eens Googlen of in FB support zoeken naar uitspraken die wat concreter zijn :Y)

Verder: Ik gok ook allemaal maar wat; besef dat goed. Voor 'tzelfde geld moet je nog ergens een vinkje "opnemen in zoekresultaten" ofzo aanzetten. Ik ben geen FB expert en kan alleen 'educated guesses' doen op dit vlak ;) Dus ga niet blind op me af en lees/google vooral even verder of duik even de support/help pagina's van FB in.

edit:
't Kan aan mij liggen, maar volgens/bij mij is 't zoekresultaat nr. 1. Zie jij, of iemand anders, (nog) niets dan kan dat komen wegens loadbalancing, replicatie en whatnot-voor-zaken. Lees: doorsijpelen is nog niet klaar.

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 30-05-2012 12:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
Wat zegt de FAQ van Facebook erover?
Wat heb je zelf al onderzocht en gevonden?

Want volgens mij beheren we hier op T.net de facebook servers niet. ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:09

samo

yo/wassup

Inderdaad, is de Facebook FAQ een goed beginpunt bij dit soort vragen. Maar, vooral gezien de grootte van Facebook, zou het mij niets verbazen als er een uurtje of twee overheen gaan voordat een pagina verschijnt in de zoekresultaten. Ikzelf zou dus wachten tot na die twee uur (gevoelsmatig)..

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had vanmorgen al enkele uren zitten zoeken op FB en via Google. Zojuist is de pagina zichtbaar geworden in de zoekresultaten. Was dus iets te vroeg met mijn vraag. Wel jammer overigens dat dit niet te vinden is op FB of internet. Had me namelijk wel wat tijd bespaard.

Allen dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ongeacht of dit wel/niet te vinden is in de supportpagina's of elders: bij mij is zoiets eigenlijk impliciet wel logisch/verklaarbaar en een inherent gevolg door de orde van grootte van dergelijke systemen. En nu weet jij dat ook ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
Los daarvan, als je de pagina nu nodig had, dan had je die vorige week al klaar willen hebben staan. ;)

Iets met voorbereiding en planning

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RobIII schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:32:
Ongeacht of dit wel/niet te vinden is in de supportpagina's of elders: bij mij is zoiets eigenlijk impliciet wel logisch/verklaarbaar en een inherent gevolg door de orde van grootte van dergelijke systemen. En nu weet jij dat ook ;)
Dat kunnen jij en ik beredeneren, maar de gemiddelde gebruiker zal het een worst wezen dat het lang duurt omdat het een grote site is. De kunst van abstractie.

Dit zegt ook niet bijster veel:
Waarom wordt mijn pagina niet weergegeven bij zoekresultaten?
Sommige gebruikers kunnen hun pagina niet vinden met een zoekopdracht. Meld dit probleem hier als jij hetzelfde probleem hebt.
Zet er dan minstens een zinnetje bij dat de pagina kort na het publiceren wellicht eerst een aantal uren nog niet vindbaar is...

[ Voor 29% gewijzigd door CodeCaster op 30-05-2012 13:08 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
CodeCaster schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:07:
[...]

Dat kunnen jij en ik beredeneren, maar de gemiddelde gebruiker zal het een worst wezen dat het lang duurt omdat het een grote site is. De kunst van abstractie.
En daarom leg ik 't uit (zonder al te veel op de details te gaan) ;)

Over mij

Pagina: 1