Goeden morgen.
Ik werk voor een kleine automatiseerder en we hebben over het algemeen kleine klanten.
Nu krijgen we steeds vaker te maken dat men geen licenties wil aanschaffen.
Goede voorbeelden zijn office 2007 op een terminal server en exchange met 5 cal, maar men werkt met 50 man op deze server.
In het geval van office schaft men 1 licentie aan, en laat iedereen daarmee werken.
Exhange 2010 kun je gewoon gebruiken met 100 man ook al heb je maar 1 cal.
Wat kan ik als automatiseerder doen.
Voorbeeld.
De klant wil een exchange server voor 150 personen, maar neemt een cal van 5 en laat het daarbij.
Maak ik mij schuldig door deze software te installeren voor de klant?
Moet ik de klant iets laten tekenen dat ik de klant op zijn plichten heb gewezen, maar hij er toch voor kiest om het illegaal te doen?
Ik vind dit erg lastig!
Maar ik ken mijn pappenheimers en als er problemen komen zullen ze ongetwijfeld mijn kant op wijzen, dus ik wil mijzelf wel indekken.
Alvast bedankt voor uw tijd.
gr
Johan
Ik werk voor een kleine automatiseerder en we hebben over het algemeen kleine klanten.
Nu krijgen we steeds vaker te maken dat men geen licenties wil aanschaffen.
Goede voorbeelden zijn office 2007 op een terminal server en exchange met 5 cal, maar men werkt met 50 man op deze server.
In het geval van office schaft men 1 licentie aan, en laat iedereen daarmee werken.
Exhange 2010 kun je gewoon gebruiken met 100 man ook al heb je maar 1 cal.
Wat kan ik als automatiseerder doen.
Voorbeeld.
De klant wil een exchange server voor 150 personen, maar neemt een cal van 5 en laat het daarbij.
Maak ik mij schuldig door deze software te installeren voor de klant?
Moet ik de klant iets laten tekenen dat ik de klant op zijn plichten heb gewezen, maar hij er toch voor kiest om het illegaal te doen?
Ik vind dit erg lastig!
Maar ik ken mijn pappenheimers en als er problemen komen zullen ze ongetwijfeld mijn kant op wijzen, dus ik wil mijzelf wel indekken.
Alvast bedankt voor uw tijd.
gr
Johan