Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hey,

Momenteel ben ik in bezit van een Logitech X-540 speaker set.
Leuke boxen, maar het geluid schreeuwt er helaas niet uit... Soms klinken klanken echt té schel, en andere keren hebben mensen in mijn directe omgeving er last van.

Ik heb daarom besloten om een headset te nemen.
Maar toch blijven er bij mij vragen steken...

Ten eerste vraag ik mij af of het mij wel lukt om de hele dag met zo'n headset achter mijn pc te zitten. (Comfort is dus erg belangrijk)

Ten 2e vraag ik mij af (Ik wil een draadloze headset) of die straling de hele dag om mijn oren wel goed is.

En ten 3rde hoor ik (Waarschijnlijk?) in mijn omgeving helemaal niets meer door de headset.
Dus bijvoorbeeld als de telefoon gaat, als er iemand voor de deur staat... Dat soort dingen.

Ik heb een paar headsets uitgezocht, maar blijf terug komen op de Logitech G930.
pricewatch: Logitech Wireless Gaming Headset G930

Deze heeft een 2,4Ghz radio signaal, dus volgens mij is het dan minder schadelijk qua straling en dergelijke?
Ook heeft de headset 'surround sound', wat mooi meegenomen is bij een potje Battlefield 3.

Ook heb ik deze draadloze Corsair headset gevonden, hoewel mijn voorkeur naar de Logitech gaat omdat ik ook een Logitech muis & toetsenbord heb, is deze headset ook een kanshebber.
pricewatch: Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1 Gaming Headset

Zelf ben ik al even naar de MediaMarkt, Dynabyte & MyCom geweest om een van deze twee headsets (Met name de G930) te bekijken en te passen, maar helaas waren beide uitverkocht.

Enkel de G35 was op voorraad, maar lag daar in verpakking en kon ik dus niet passen...

Op de website van MyCom staat er dat er voor de G930 een onbekende levertijd is, wat inhoud dat het nog even kan duren tot ik hem kan kopen. (Aangezien ik geen geld op de bank, maar wel contant heb)

En bij de website van MediaMarkt kun je de headset wel in de winkel afhalen (Binnen 24 uur geleverd), maar dan moet je alsnog via internet betalen...

Iemand een idee hoe ik anders aan de G930 kan komen?
Alvast bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Topic mag gesloten worden, ik heb de Logitech G35 gekocht.
Even goed als de G930, alleen (helaas) met draad; Maar dat scheelt mij ook weer €42,- :)

Edit: Ik heb nog één enorm belangrijke vraag... Hoe groot is de kans dat ik met de headset gehoor beschadiging oploop? Als ik Windows 7 mag geloven, staat mijn volume op 14; En zelfs dat vind ik al een beetje hard klinken (Met name met die geweldige bass erbij :)). Iemand een idee?

Edit 2: Even wat specs opgezocht,

Headphone
Driver: 40 mm diameter, neodymium magnet, 15 mm diameter voice coil with ferrofluid damping
Frequency response: 20 Hz – 20 KHz diffuse-field equalized
Impedance: 32 ohm nominal
Sensitivity: 90 dB SPL Ref: 1 mW, 1 KHz

Houdt dit dus in dat als ik de volume voluit heb staan ik net op de 90 dB kom?
Als ik wetenschappers mag geloven krijg je alleen gehoorbeschadiging bij een volume boven de 90 dB, dus dan valt het nog wel mee..?

[ Voor 85% gewijzigd door iApp op 30-05-2012 18:34 ]

An  a day keeps the doctor away.