Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

php springt niet naar begin pagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een site te maken met sql en php. Op de registreerpagina zou ik graag hebben dat als de gebruiker een username heeft ingevult die al bestaat en hij klikt op registreer dat hij niet alles opnieuw moet invullen. De sessions voor dit werkt perfect. Het enigste probleem is dat ik moet refreshen. Is het niet zo dat php in een loop werkt? Ik heb nog vrij nieuw in php.

Ik heb niet volledig mijn code geplaats. Weet iemand wat ik fout doe?

Het gaat om volgende stuk:
code:
1
<td>Naam : </td><td><input type="text" id="naam" name="naam" value="<?php if(isset($_SESSION['naam']))echo $_SESSION['naam'];?>"/></td>

code:
1
*snip*

[ Voor 74% gewijzigd door RobIII op 30-05-2012 11:09 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
We hebben je al eerder op onze Quickstart gewezen en 160+ regels code dumpen en dan door anderen lekker gaan laten debuggen is hier not-done; wat je ook al wist. We verwachten hier een uitgeklede/gestripte testcase. Los van wat wij graag willen: dat heb je voor jezelf ook nodig als je überhaupt de moeite neemt je probleem te troubleshooten: terug naar iets dat overzichtelijk is (en alle mogelijke storende factoren wegneemt) en je probleem reproduceert zodat je dan pas aan een oplossing kunt gaan werken.

Ik mis behoorlijk wat eigen inzet (en een vleugje basiskennis) en dat zou ik graag terugzien (gebruik daarvoor de edit knop ( Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif )) in je topicstart.
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:50:
Is het niet zo dat php in een loop werkt?
Het antwoord is geheid nee, maar ik ben wel eens heel benieuwd wat je hier nu precies bedoelt.

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 30-05-2012 11:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:10:
We hebben je al eerder op onze Quickstart gewezen en 160+ regels code dumpen en dan door anderen lekker gaan laten debuggen is hier not-done; wat je ook al wist. We verwachten hier een uitgeklede/gestripte testcase. Los van wat wij graag willen: dat heb je voor jezelf ook nodig als je überhaupt de moeite neemt je probleem te troubleshooten: terug naar iets dat overzichtelijk is (en alle mogelijke storende factoren wegneemt) en je probleem reproduceert zodat je dan pas aan een oplossing kunt gaan werken.

Ik mis behoorlijk wat eigen inzet (en een vleugje basiskennis) en dat zou ik graag terugzien (gebruik daarvoor de edit knop ( [afbeelding] )) in je topicstart.

[...]

Het antwoord is geheid nee, maar ik ben wel eens heel benieuwd wat je hier nu precies bedoelt.
Je hebt gelijk. Ik heb wel al veel liggen troubleshooten. Ik heb het echter niet allemaal opgeschreven. Iemand van mijn klas zei dat als de php code teneinde is dat deze terug van in het begin start. Maar ik ben zelf ook in de war omdat mijn code niet overzichtelijk genoeg is. Ik ga dat eerst in orde maken.

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Diegene in je klas is ontzettend verkeerd. Als hij aan het einde van de code is stopt hij ook met uitvoeren. Het is een ontzettend belachelijk idee dat hij oneindig het script zou blijven uitvoeren.

Dit zou toch basiskennis moeten zijn wat je zou moeten weten.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39
Ik heb je originele code gezien, en wat in zekere zin wel "klopt", is dat in jouw geval de html terug verschijnt.

Wat er gebeurd is:

- gebruiker navigeert naar de pagina, browser verstuurt een verzoek naar de server
- de server merkt dat het php is, en voert al je php code uit
- het resultaat (html en de output van de php code) wordt naar de browser verstuurd.

Als je dus een form post naar dezelfde pagina voert de server de code wel opnieuw uit, en zie je eventueel krak hetzelfde als de vorige keer.

Wat ik mij echter afvroeg met je originele code (voor roblll hem gesnipt heeft): waar zette je alles in je session variables? Je deed wel controle op je POST variabelen (wat logisch is bij een post-formulier), maar je laad alleen SESSION's terug in je form (als ze bestaan)? Dan moet je logischerwijs ergens deze variabelen van je POST naar SESSION overzetten, of je POST's in het form laten invullen...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Overigens: Waar hoort mijn topic?
WEB >> PRG

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Robin91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
Wat gebeurt er als je:

<?php if(isset($_SESSION['naam']))echo $_SESSION['naam'];?>

vervangt door:

<?php if(isset($_POST['naam']))echo $_POST['naam'];?>

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11 20:56

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hier zijn sessions helemaal niet voor bedoeld, waarom gebruik je niet gewoon de waarden die je binnen krijgt via $_POST om de gegevens al in te vullen in het formulier? Om hier sessions voor te gaan gebruiken is veel te omslachtig ...

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vergeet ook vooral de htmlentities/htmlspecialchars-call niet om XSS onmogelijk te maken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1