Toon posts:

Aankoopadvies verzocht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het onderstaande systeem samengesteld wat ik geassembleerd wil bestellen. Ik ben er zelf niet handig in en heel veel verstand heb ik er niet van. Wel heb ik me ingelezen in reviews e.d. De bedoeling is een high en gamingPC te laten samenstellen, en verder voor multimedia natuurlijk. Overclocking enz. is niet aan mij besteed.

Ik kwam op het volgende uit wat me rond de 1270,- gaat kosten. Waar ik bang voor ben is dat componenten niet samengaan, of dat ik iets over het hoofd zie waardoor het systeem niet goed funcioneert. Of dat ik misschien goedkoper uit zou kunnen zijn met een alternatief. In het bijzonder weet ik niet precies of ik een goeie voeding heb gekozen.

Graag hoor ik jullie advies!

Processor koeler Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
Grafische kaart (PCIe) SAPPHIRE HD 7970 (21197-00-40G)
Brandsoftware Nero AG Multimedia Suite 10 Essentials Suite 2
Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit NL
Processor Intel® Core™ i5-3570K
Voeding Cooler Master Silent Pro M2 850W
Behuizing Antec Three Hundred Two
DVD-Brander Sony Optiarc AD-7280S-0B
Harddisk (SSD) Crucial CT128M4SSD2
Moederbord ASRock Z77 Extreme4
Harddisks (SATA) Seagate ST2000DM001
Geheugen Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik zou toch liever voor een Nvidia GTX670 gaan.
Deze is praktisch sneller en beter dan wat je nu wilt. De GTX670 levert nagenoeg dezelfde prestatie als de GTX680. Er is hier regelmatig gezegd dat een GTX670 dezelfde prestatie levert als een AMD 7970 en een 7950.
En ja het gaat werken, maar let wel op dat je mobo je ram ondersteund, en dat bij sommige mobo een bios update moet doen voordat het gaat werken. En nee ik zeg niet dat het moet, maar dat het misschien moet.

[ Voor 28% gewijzigd door J.S. Bach op 30-05-2012 10:00 ]

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

Nivida_intel schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:59:
Ik zou toch liever voor een Nvidia GTX670 gaan.
Deze is praktisch sneller en beter dan wat je nu wilt. De GTX670 levert nagenoeg dezelfde prestatie als de GTX680. Er is hier regelmatig gezegd dat een GTX670 dezelfde prestatie levert als een AMD 7970 en een 7950
Dat is aan je naam af te zien dat je dat liever zou doen ja 8)7

Hoe kan een kaart nou hetzelfde presteren als zowel de 7950 als de 7970, welke beide verschillende prestaties geven?

Dat neemt overigens niet weg dat je gelijk hebt, maar dan met een redelijke en niet nvidia fanboyish onderbouwing. zie bijvoorbeeld http://hothardware.com/Re...EVGA-and-Gigabyte/?page=9 hierin is duidelijk te zien dat de 670 in elke game iets meer frames eruit weet te persen.

Je zou de 7970 kunnen overwegen omdat het een beest is in overclocken, en daarmee weer veel verder komt dan de 670, maar aangezien je aangeeft dat niet te gaan doen, zou ik inderdaad voor de GTX670 kiezen.

De rest van je systeem past overigens prima bij elkaar, een goede overweging zou nog wel zijn om de PC met een extra SSD uit te rusten om windows e.d. op te zetten. Dat gaat je een enorme snelheidswinst opleveren, en zo duur is het echt niet. Een Crucial M4 64Gb kost zo'n 70 euro.
dat heb je al gedaan, leren lezen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de, overigens zeer snelle, reacties :)

@Nvidia_intel Ik moet zeggen dat ik altijd Nvidia heb gehad en daar altijd tevreden over ben geweest. De AMD kwam meer uit de laatste best buy guide die ik las....

@Pcosaurus, je bedoeld nóg een extra ssd? Want ik had die van 128G eigenlijk al bedoeld voor Windows, en de 2TB voor de rotzooi....

Verwijderd

Topicstarter
We zaten tegelijkertjd te typen :)

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-02 13:33
Als je altijd al een Nvidia heb gehad, zou ik zeggen dat er geen reden is om hier vanaf te stappen.
Zeker als je niet wilt overklokken.

Je voeding is overkill, hier zou je op kunnen besparen. Merken als Antec/SeaSonic/Corsair/XFX zijn goed, gewoon letten op de rating, (80+ bronze minimaal, pref zo hoog mogelijk natuurlijk) 850watt is in iedergeval overkill voor single GPU.
Beide nieuwe generatie kaarten gebruiken minder dan voorgaande, ik gok dat je met een 80+Gold voeding rond de 500watt genoeg zou hebben.

Tenzij je wilt upgraden naar SLI/Xfire in de toekomst, dan is het wel aan te raden om een iets grotere voeding te kiezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:15:
Bedankt voor de, overigens zeer snelle, reacties :)

@Nvidia_intel Ik moet zeggen dat ik altijd Nvidia heb gehad en daar altijd tevreden over ben geweest. De AMD kwam meer uit de laatste best buy guide die ik las....

@Pcosaurus, je bedoeld nóg een extra ssd? Want ik had die van 128G eigenlijk al bedoeld voor Windows, en de 2TB voor de rotzooi....
Hm, inderdaad. In deze review http://techreport.com/articles.x/22922/5 met wat recentere/meer gespeelde games (BF3 for example) is goed te zien dat de 7970 sneller is dan de GTX670. Het zal dus wel erg afhangen van wat je speelt, de BF3 is meer gebaat bij de 7970, Skyrim doet het weer beter op de GTX670.

Verwijderd

Topicstarter
Dank tot zover, hier heb ik wat aan!

Maakt het ook nog verschil van welke fabrikant je bijvoorbeeld een 7970 koopt? Ik zie daar namelijk een verschil van bijna 100 euro in.......

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:07:
[...]

Dat is aan je naam af te zien dat je dat liever zou doen ja 8)7

Hoe kan een kaart nou hetzelfde presteren als zowel de 7950 als de 7970, welke beide verschillende prestaties geven?

Dat neemt overigens niet weg dat je gelijk hebt, maar dan met een redelijke en niet nvidia fanboyish onderbouwing. zie bijvoorbeeld http://hothardware.com/Re...EVGA-and-Gigabyte/?page=9 hierin is duidelijk te zien dat de 670 in elke game iets meer frames eruit weet te persen.

Je zou de 7970 kunnen overwegen omdat het een beest is in overclocken, en daarmee weer veel verder komt dan de 670, maar aangezien je aangeeft dat niet te gaan doen, zou ik inderdaad voor de GTX670 kiezen.

De rest van je systeem past overigens prima bij elkaar, een goede overweging zou nog wel zijn om de PC met een extra SSD uit te rusten om windows e.d. op te zetten. Dat gaat je een enorme snelheidswinst opleveren, en zo duur is het echt niet. Een Crucial M4 64Gb kost zo'n 70 euro.
dat heb je al gedaan, leren lezen 8)7
Aan mijn naam maak je op dat ik nvidia fan ben??? 8)7 Weer vooroordelen. En weer niet goed nadenken een naam zegt niet altijd wat je denkt wat het zegt. Ik heb dit bijvoorbeeld gekozen omdat het toen makkelijk te onthouden was, omdat ik meteen wist wat er toen in me kast zat. :F Ik heb een hele tijd AMD gehad omdat ik Nvidia Prut vond. Verder ligt het eraan wat je speelt. Sommige spellen hebben meer baad bij Nvidia dat bij AMD dan andere spellen. Verder die gids, was nog voordat de Nvidia GTX670 erwas, een paar dagen later werd die geintroduceerd. En waren ze te koop. Eigenlijk zijn de verschillen klein.

Wat je laatste vraag betreft. Dan moet je een paar reviews naast elkaar leggen. ik zou anders even op hardware.info kijken, daar woorden nog weleens verschillende kaarten uit een dezelfde serie bij elkaar gelegd. Volgens mij is zo'n test geweest van de 7970, weet niet helemaal zeker

[ Voor 7% gewijzigd door J.S. Bach op 30-05-2012 11:20 ]

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

Topicstarter
Bump?
Pagina: 1