Malariacontrol, absurd lange WU's?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35
Hoi,

ben ik de enige die tegen WU's aanloopt die drie dagen duren?
Ik heb er die na 50 uur pas op 90% zitten op een i7 2600K @ stock.
Bestandsnaam van de WU die al 50 uur loopt:
wu_2953_28_744769_0_1338177129_0

Dit is overigens niet de enige superlangzame:
1@ 22 uur & 85% (wu_2952_509_741957_0_133795940_2)
1@ 12 uur & 83% (wu_2952_501_746125_0_1338313633_2)
1@ 44 uur & 65% (wu_2953_30_744976_0_1338200776_1)
1@ 37 uur & 45% (wu_2953_34_745252_0_1338223996_0)
1@ 17 uur & 22% (wu_2953_233_745946_0_1338296296_0)
1@ 13 uur & 21% (wu_2953_234_746099_0_1338311296_0)

Af en toe komen er ook gewoon taken tussendoor die na 20 minuten weer klaar zijn.
Maar het vreemde met taken die zo belachelijk lang lopen is dat ze toch binnen drie dagen ingeleverd moeten zijn. Wat de punten gaan doen is dan ook nog eens de volgende vraag.

edit:
op malariacontrol zijn er ook een aantal die klagen. Verkregen punten: 0.00 voor die workunits, cconclusie, ik gaat wieberen en ben weer naar docking@home. Ik zie wel wanneer ze dit weer werkend hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door JDVB op 30-05-2012 08:53 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Bio1ogics

Logisch toch?

Net even gekeken, ik heb er ook eentje die al 52 uur bezig is en nu op 66% staat.Ik vermoed dat er meer van dat soort jongens heeft tussengezeten, want als het klopt dat je daar geen/nauwelijks punten voor krijgt verklaart dat waarom mijn daily tegenvalt.

Ook een paar WU's die een dag duren. Eentje is bijna klaar, eens kijken wat dat aan punten oplevert... :|

edit: even in de history gekeken. de meeste Wu's duren zo'n 2000 CPU seconden, voor zo'n credit of 10.
13295 CPU: 57.05 credits
97365 CPU: 412.81 credits

Dus lijkt erop dat je wel punten krijgt, als je ze binnen de deadline inlevert

[ Voor 24% gewijzigd door Bio1ogics op 30-05-2012 09:05 ]

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
Lol, ik kom net op een andere PC taken tegen die 100+ uur lopen, die dus duidelijk langer lopen dan een WU maximaal houdbaar is. (max 72 als ze direct starten)
No way dat ik op malariacontrol crunch voordat dit verholpen is, dat is simpelweg niet mogelijk voor een heel aantal PC's.

En in het topic dat ik net gelinkt had staan links naar langlopende tasks die 0.00 punten gekregen hebben. (valid, dus niet pending of wat dan ook als status) Dus dat ga ik ook niet afwachten. Alle langlopende WU's heb ik al aborted op de PC's waar ik er zo bij kan, de anderen via acountmanager opdracht gegeven geen nieuwe malaria op te halen. We zullen zien hoe dit verder gaat lopen.

Kom jij daadwerkelijk taken tegen uit de gewraakte serie wu_2952 - wu_2953 die punten gekregen hebben?
Ik niet, neem bijvoorbeeld deze
Aangemaakt: 28 May 2012 2:02:15 UTC
Ingeleverd: 29 May 2012 12:13:04 UTC
Dus binnen twee dagen tijd ingeleverd, gevalideerd, geldig en 0.00 punten.
Dat met een looptijd van 30 uur voor die WU!

Mijn i7 kreeg de meeste 2952's nog ruim op tijd binnen, maar de 2953's wordt het al krap mee. (50+ uur waar 72 max is als direct begonnen, buffer kan dan niet meer die ik wel standaard heb, dus problematisch)
Dus zelfs voor mijn i7 wordt dat een probleem. Nee, ik kan er echt niet blijven.

Maar we zullen zien hoe lang dit gaat duren. Ik wacht op reactie in dat topic.
Het vreemde is dat Kluizenaar nog wel gewoon normale punten gekregen heeft de afgelopen dagen.
Denk dat hij mazzel had en oude wu's gekregen had ofzo?

[ Voor 40% gewijzigd door JDVB op 30-05-2012 09:30 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Ik zie er wel een paar ja uit de 2952 serie
Hier nog een voor 412 credits.

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
Die eerste tel ik dan even niet mee vanwege normale looptijd, die laatste is de eerste die ik zie die wel punten gehad heeft. Die heeft overigens meer dan 3 dagen uitgestaan maar heeft toch punten gehad.
Ik had zelf een WU gelinkt die minder dan 2 dagen uitgestaan had maar geen punten kreeg.

Waarom krijg jij wel punten ondanks dat die WU te laat ingeleverd was?
Ik krijg ze niet en lever wel op tijd in. Verschil in client? Mag dat uitmaken?

[ Voor 19% gewijzigd door JDVB op 30-05-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

No clue :?
Ik draai BOINC 6.12.34 op een Win7-64bit bak.Die lange jongens draaiden "openMalaria: A simulator of malaria epidemology and control (Branch A) v6.58" als application.
WUs 69350952, 69350951 en 69350929 zijn allemaal goed gegaan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
Goed nieuws, er is reactie vanuit malariacontrol.

Er werden geen WU's gegeven omdat tasks meer punten claimden dan max_points_granted.
Wellicht dat jouw WU's goedgekeurd werden omdat deze nieuwer waren dan degene die ik linkte.
Deze waarde is nu opgehoogd, maar het grootste probleem is nog niet besproken.

Namelijk dat WU's veel en veel langer duren dan deze houdbaar zijn.
100+ uur kan niet tenzij de expiration time ook extreem verhoogd zou worden.

De lol, als door de ruim 20x langer lopende WU's de inlevertijd evenredig aangepast zou worden zou dat behoorlijk veel megaflushes gaan opleveren. Maar de benodigde tijd om een WU door een wingman te laten valideren is dan natuurlijk ook ENORM.

Anyways, ik kan weer malaria gaan draaien als de looptijd van een WU weer in verhouding staat tot de tijd die je krijgt om hem uit te voeren.

[ Voor 56% gewijzigd door JDVB op 30-05-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
Ik heb nog 1 PC die malaria draait.
Een 2600K die 24/7 aanstaat.

En ik dacht dat deze toch wel snel genoeg zou moeten zijn om taken binnen de deadline nog in te kunnen leveren.
Mis dus.

Deze taak krijg je 83 uur en 20 minuten voor om hem in te leveren vanaf tijdstip van download.
Huidige voortgang is 21,185% met 17:30 uur aan CPU tijd.

Dus 17,5/20,185*100=83 uur.

Ik denk dat ik toch ff een overclock in moet stellen om die taak op tijd binnen te gaan krijgen.

Edit:
Zelfs met overclock ging dat toch niet lukken, de WU minderde snelheid en deed minder dan 1% per uur.

Bij malariacontrol hebben ze ondertussen ook gereageerd op het feit dat het niet mogelijk is om deze WU's op tijd in te leveren, zelfs met een snelle PC die 24/7 draait. Ze hebben de deadline tijdelijk verlengt naar 6 dagen, wat voldoende is voor de PC's die 24/7 draaien.
Maar toch ruim onvoldoende voor PC's die maar af en toe aan staan, die blijven dus elders grazen tot de situatie weer terug tot normaal is.

[ Voor 32% gewijzigd door JDVB op 01-06-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
Probleem nog niet voorbij op malariacontrol, de absurd lang lopende WU's hebben nog steeds een deadline van 3 dagen, de normale kortlopende WU's hebben nu een deadline van 6 dagen.

Ik had dat graag andersom gezien, maar dat lijkt vooralsnog niet mogelijk.
Ik gaat voorlopig maar helemaal naar Docking, ik ben het zat, heb er nu heel wat uurtjes te veel weg gegooid.

Malariacontrol

[ Voor 12% gewijzigd door JDVB op 04-06-2012 09:08 . Reden: toevoegen plaatje om daling in daily output te laten zien voor DPC ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Dat plaatje geeft inderdaad wel duidelijk aan dat er wat mis is daar. Vreemd dat malariacontrol dat niet onder controle lijkt te kunnen krijgen.

Je zegt dat de lange WU's nog steeds een korte deadline hebben? Als in: dat zijn nieuwe WU's die je hebt opgehaald?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
Yup, de deadline was 31 mei op 6 dagen gezet.
De betreffende WU's zijn allen in juni gegenereerd en opgehaald (volgens malariacontrol).
Ik heb er 6 gelinkt in het topic op malariacontrol, waarnaar ik eerder in dit topic al gelinkt heb.

Zie hier.
O.A. taken die vandaag aangemaakt zijn zelfs!

Dan nog, zelfs een deadline van 6 dagen staat niet in verhouding tot de WU zelf, meer dan 120 uur rekenen (op een 2600K) met een deadline van 144 uur verplicht tot het 24/7 laten aanstaan van PC's.
Computers die bijvoorbeeld maar 8 uur per werkdag draaien moet je dat dus absoluut niet op proberen.
Maar ook op langzamere PC's is dat zeker niet aan te bevelen, zelfs als die 24/7 draaien!

[ Voor 48% gewijzigd door JDVB op 04-06-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Helder. Tja, stom dat deadline zo ontzettend krap is gezet. Maargoed, er loopt al een topic erover bij malariacontrol, dus vanuit de crew hier kan ik denk ik niet veel meer bereiken. Ben bang dat het gewoon even afwachten en in de gaten houden wordt totdat er iets wordt aangepast aan hun kant.

In mijn optiek zijn daarin twee opties: lange WU's schrappen, of de deadline die ervoor staat flink oprekken: ik zou die WU's op mijn bak niet eens af kunnen krijgen, zelfs als ik 24/7 zou draaien en het is nou niet dat mijn pc zo gruwelijk verouderd is dat ik er niets meer op kan doen omdat 'ie traag zou zijn ofzo. Ik kan Skyrim op nog best behoorlijke settings draaien, bijvoorbeeld...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
Hmm, nu nog een reactie van een andere cruncher, waarvan ik even niet zo goed weet wat ik er mee moet.
Denk toch de voorkeur te hebben elders te blijven grazen zonder naar mijn koetjes te hoeven omkijken.
En dan zal je zien, geen nieuw werk te krijgen bij Docking :(

[ Voor 9% gewijzigd door JDVB op 04-06-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
Aan het grafiekje op Digik-oz te zien is de situatie nu weer terug naar normaal.
Ik schakel dus weer terug naar Malariacontrol.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b2aC81RnTrLAX0DgOUgM0Tjc/full.png

[ Voor 24% gewijzigd door JDVB op 06-06-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
En toch is het nog niet helemaal voorbij...
Taakje dat 101 uur gelopen heeft, nu wel binnen de verruimde deadline, maar geen credits.
Eens kijken hoeveel er daarvan gaan komen :(

Ik had gehoopt op een recordscore voor 1 taak, maarja.

[ Voor 10% gewijzigd door JDVB op 15-06-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluizenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:09
Ik ben ook een paar van die blokken tegengekomen , maar heb ze maar handmatig gestopt

[dpc](ex) Casema slachtoffers / dpc_kluizenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
Het probleem is alleen dat ze steeds weer terug blijven komen.
Ik heb er nu weer 1, die ongeveer 140 uur nodig zal hebben op een i7.

Dat zou een dikke 4K punten voor 1 taak op moeten gaan leveren, we zullen zien, stiekem verwacht ik niet dat de maximale credit dit gaat toestaan.

En nog zo een op een PC die niet 24/7 draait en waar ik niet makkelijk bij kom om die ene taak te annuleren. Een i5 die een uurtje of 4-5 per dag draait @ stock.
Die krijgt hem echt niet af voor de deadline.

[ Voor 27% gewijzigd door JDVB op 22-06-2012 13:42 ]

Pagina: 1