Goede kleuren laser all-in-one gezocht

Pagina: 1
Acties:

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 13:53
Beste allen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede kleuren laser all-in-one.

Wat moet ie kunnen voor mij?
  • Printen (liefst ook dubbelzijdig, volautomatische duplex dus, geen manuele)
  • Scannen (met sheetfeeder, liefst ook dubbelzijdig)
  • Faxen
  • LAN aansluiting
Ook nog:
  • zuinig in gebruik en hervulling toners mogen niet buitensporig duur zijn
  • Leuke prijs (lees: rond de 500 euro)
Optioneel, maar zou leuk zijn:
  • Compatibiliteit met Apple's Airprint
  • Wifi compatibiliteit
Ik had ook graag gehad dat de kleuren afdrukken van een goede kwaliteit zijn. De zwart/wit afdrukken, dat zal wel in orde zijn bij elke hedendaags model. Rechtsreeks copiëren moet ie uiteraard ook kunnen. Ook wel belangrijk: een korte starttijd na het geven van een commando. Ik heb nu een inkjet all in one en die gaat telkens zijn koppen kuisen wanneer je hem inschakelt, waardoor het soms minutenlang kan duren voor je effectief kan beginnen printen. Dat vind ik irritant.

Je zou denken dat deze eisenbundel toch niet zo veeleisend is, maar telkens schort het wel ergens bij de modellen die ik kon vinden: ofwel deugen de kleurenafdrukken (volgens de reviews) niet, ofwel verbruikt hij heel veel en kosten de toners stukken van mensen, ofwel kan hij niet dubbelzijdig printen, ...

Er bestaan wel reviews rond dit thema, maar de recentste vergelijkingstest voor dergelijke toestellen die ik kon vinden dateert al weer uit 2009. Daarom hoopte ik dat iemand me kon wijzen op een recentere vergelijkende review, of misschien een toestel kan aanraden uit eigen (of andere directe) ervaring. Ik ga er immers vanuit dat deze markt ook jaarlijks evolueert en verbetert.

Met dank!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heb je de iBood van vandaag al gezien? :P

[edit]
Sorry, ik zie net dat het enkel de Belgische iBood is...

[ Voor 45% gewijzigd door Fire69 op 30-05-2012 08:34 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
Nee hoor de be is volgens mij hetzelfde als de NL.In ieder geval heeft nl ook een laserprinter (led laserprinter)

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 16:39
Nederlandse en Belgische iBood zijn vandaag inderdaad hetzelfde;
pricewatch: Xerox WorkCentre 6015V/N

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 13:53
Die heb ik gezien ja, maar het is niet dat wat ik zoek. Het is geen laser, maar een ledprinter. Verschillende reviews die ik erover heb gelezen klagen over een slechte kleurafdrukkwaliteit en blijkbaar zijn de hervullingen ook stervensduur.

Het ware ideaal geweest, maar is het helaas niet.

Ik heb er zelf ook nog eentje gevonden die volgens mij wel alles kan wat ik wil: de Canon i-SENSYS_MF8380Cdw. Enkel Airprint doet ie niet en voor zover bekend zal hij dat ook nooit doen omdat Canon Airprint alleen maar ondersteunt in hun Injets en niet in hun lasers, maar daar kan ik perfect mee leven.

Kent iemand dit toestel?

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:05
Niet dit toestel specifiek. Maar ik heb ook een Canon Kleurenlaser uit de i-SENSYS serie en ik moet zeggen dat ik daar zeer tevreden over ben. Kleurenafdrukken zijn heel goed, mooi scherp alleen voor puur foto's en zo iets minder maar daarvoor koop je ook geen laser. Voor werkstukken perfect evenals grafieken e.d.

Ik kan je alleen wel aanraden alleen originele toners te gebruiken. Ik heb nu een setje van het huismerk van 123inkt erin zitten en dat is toch echt minder qua printkwaliteit, valt echt tegen.

HD4Life @ Full-HD

Pagina: 1