Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Media-oplossing, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• Rugnummer10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
Beste Tweakers,

Omdat ik al enige tijd aan het zoeken ben naar de juiste oplossing voor mijn media, en ik ondertussen door de bomen het bos niet meer zie wil ik via deze weg eens polsen of jullie mij nog wat nuttige inzichten kunnen geven en wellicht wat gebruikers ervaringen kunnen delen.

Om te beginnen even mijn huidige situatie:
- Onkyo TX-SR606 receiver
- JBL surround set
- Desktop pc (die vervangen gaat worden)
- Philips lcd tv

Nu ben ik al enige tijd op zoek naar een combinatie waarmee ik het volgende kan:

- Centraal opslaan van alle media, wat door meerdere pc's te benaderen is. (Overigens ga ik hiervoor op korte termijn een Synology DS212 met 2 x 2 TB aanschaffen, dus het beginpunt is daar. De desktop gebruik ik momenteel alleen voor SABNZB, dat draait ook prima op de Synology, dus die is daarmee ook uitgefaseerd).
- Kunnen benaderen en het kunnen afspelen/tonen van al mijn media files. Dit zijn blu-rays, dvd's, images, mp3's, wma, wmv, enz.. Dit benaderen moet visueel kunnen gebeuren (het vrouwtje moet er ook mee overweg kunnen, dus dmv albumhoezen door een map kunnen scrollen, of dmv dvd hoezen de filmcollectie door kunnen gaan)
- Als laatste, en mijn inziens meest lastige puntje, ik wil ook via een iPad 2, zonder dat hiervoor de tv aan moet zetten, wederom door mijn muziekbibliotheek kunnen bladeren en dmv de albumhoezen via een mediaplayer mijn muziek over mijn huidige surround set kunnen afspelen (dit is alleen voor muziek noodzakelijk uiteraard 8)7 )

Mijn uitgangspunt gaat de Synology DS212 worden, waarop al mijn media files terecht gaan komen. Het begin is daarmee gemaakt, maar de keuze voor een mediaspeler wordt er niet makkelijker op.

De 2 opties die ik momenteel voor ogen heb:
- Boxee Box: ivm de grote hoeveelheid aan compatible formaten. De Boxee Box speelt werkelijk bijna alles.
- Apple tv 3: Hiervoor is nog geen jailbreak beschikbaar, dus is nu nog een minder actuele optie. Echter in combinatie met de airplay functionaliteit en een jailbreak zou de Apple tv 3 het meest geschikt zijn.

Ik heb ook na zitten denken aan een Sonos, het probleem is dan alleen dat ik weer iets aparts moet hebben voor aan de ene kant muziek en aan de andere kant ook nog films/foto's. Dit is dus geen optie.

Wellicht heeft iemand van jullie nog andere inzichten/opties hierin of eventuele gebruikers ervaringen met een van bovengenoemde apparaten.

Hoor graag van jullie!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Een optie is het (tweedehands) aanschaffen van een Apple tv 2, gejailbreakt en dan XBMC er op. Voor android is er een App Music Pump XMBC, waarmee je muziek kan laten afspelen uit je library zonder dat de tv aanhoeft. Mogelijk is die app er ook voor apple.

Denon AVR-X3600H

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

Rubman

Retarded or just overjoyed!

ik zit met een vergelijkbare situatie
Nas met media
Yamaha receiver (wat ouder)
TV Samsung (ingebouwde media speler)

De Samsung gebruik ik nu voor zowel video als muziek, maar nu wil ik niet continu voor muziek mijn tv aan hoeven zetten.
Ik zat zelf te denken om hiervoor een Raspberry Pi aan te schaffen (met wachttijd) hierop raspbmc te zetten en deze zowel aan te sluiten aan mijn tv en recever zodat ik kan kiezen wat ik wil afspelen. op welk apparaat
Afstandsbediening dient dan echter wel iets van toetsenbord + muis te zijn of een mobiel apparaat met xmbc remote hierop geinstalleerd.

Misschien dat deze optie voor jou ook wel iets is (of vergelijkbaar)

[ Voor 10% gewijzigd door Rubman op 30-05-2012 13:53 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-11 15:40
Ik ben ook zoiets aan het zoeken alleen dat ik het dan met de Iphone kan bedienen?

Maar als je Apple tv Jailbreakt moet je de iphone dan ook jailbreaken of is dat niet nodig?

Zie je ook waar je ergens in het menu zit op de ipad/iphone als je de tv niet aan hebt staan?

Ik heb nu de popcornhour C-200 en die kan ik ook met mijn iphone bedienen ik kan alleen niet zien op de iphone waar ik ergens in het menu zit, dan moet ik op het lcd schermpje van de popcorn hour kijken

• Rugnummer10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
Of je de iPhone ook zou moeten jailbreaken durf ik niet te zeggen. Als je vanaf een NAS (laten we uitgaan van een Synology) gaat streamen kan dat oa via DS Audio. Hier kan je via de iPad/iPhone kiezen of je de muziek via ds Audio over je mobile device of via airplay over de Apple TV laat afspelen. Je kan dus prima zien wat er gebeurd. Volgens mij heb je zo nog meer apps ook (oa XBMC Constellation, zou hiervoor ook prima werken).

De Synology is overigens aangeschaft, en ik ga het in eerste instantie proberen met een nieuwe Apple tv. Hopen dat de jailbreak er snel aankomt.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:26
Wat ik zelf heb gedaan is op mijn DS211 een geluidskaart installeren en deze verbinden met mijn receiver. Hierdoor kun je met DS audio op je telefoon alle muziek afspelen zonder dat de tv aan staat (prio voor mij). In de badkamer en op zolder heb ik een logitech squeezebox radio staan, welke ook mijn muziek af speelt. Hiervoor kun je ook DS audio gebruiken (even andere output kiezen).

Kosten: DS211 + schijven: 350 euro, 2x SB radio : 238, Creative SB HD usb geluidskaart 69 euro. Maar dan heb ik wel in alle voor mij belangrijke kamers muziek.
Pagina: 1