Mac mini en MBP naast elkaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:45
Ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben. Ik heb eens gezocht maar geen duidelijk antwoord vinden.
ik gebruik op dit moment mijn MBP als desktop op een m-stand en avonds lekker op schoot als laptop.
Nu denk ik erover om een mac mini aan te schaffen als desktop. Echter vraag ik me af of ik deze systemen synchroon kan laten.
Dat wil zeggen als ik bijvoorbeeld foto's upload en bewerk op mijn desktop dat ik deze dan avonds ook op schoot ga terugvinden.

Kunnen jullie je ervaringen vertellen?

thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voor een duidelijk antwoord zul je wat helderder moeten zijn wat je precies wilt bereiken.

Wat betreft de foto's: ja, die zul je terugvinden als je ze bewerkt met iPhoto (of Aperture) in de Photostream van iCloud. Maar ik vermoed dat dat niet helemaal is wat je wilt. Een volledige bibliotheek van iPhoto/Aperture wordt bijvoorbeeld niet automatisch gesynchroniseerd.

Andere bestanden bijvoorbeeld zullen niet automatisch altijd worden gesynchroniseerd. Je documenten bijvoorbeeld, blijven op een machine staan, tenzij je ze laat synchroniseren met een van de cloud opslagmogelijkheden (Dropbox en anderen).

Bookmarks, contacten, agenda-items worden al sinds jaar en dag gesynchroniseerd (eerst MobileMe, nu iCloud) dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Wat je zou kunnen overwegen is om een NAS aan te schaffen en hierop je bestanden te plaatsen die je wilt delen. Bijvoorbeeld de ruwe foto's en muziek. Voordeel van een NAS is dat de meesten tegenwoordig ook prima timemachine-backups kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
ondanks dat ik niet duidelijk genoeg voor je was gaf je me een heel helder antwoord. dank daarvoor.
Ik doel eigenlijk inderdaad op een volledig synchrone computer. zowel desktop als MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat heb je zelf al gevonden via de search en/of Google? Qua synchronisatie tools voor OSX is best het een en ander te vinden namelijk. Kortom: wat heb je al gevonden, heb je al tools geprobeerd, overweeg je bepaalde tools? Wat is precies het probleem?

We willen hier graag mensen helpen, maar het is hier geen helpdesk.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
ik weet uit ervaring dat icloud en dropbox inderdaad wel synchroom kunnen gaan lopen. ik heb het meer over het volledige systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 14:30
Ik heb er zelf ook aan getwijfeld om een Mac Mini te kopen om "naast" mijn MBP te draaien. Mijn advies is om toch het geld van de Mini te investeren in een scherm + tobo en muis (het liefst bluetooth) om van je laptop ook direct je werkstation te maken - juist om de reden dat je dan altijd je bestanden en programma's bij je hebt.

Iets duurdere optie is, wat ik zelf heb gedaan, om voor een Thunderbolt Display te gaan. Je hoeft dan maar 2 kabels in te prikken (stroom voor je laptop en thunderbolt kabeltje) en dan heb je direct extra USB poorten, geluid over je scherm en ethernet via je scherm. Soort van dockingstation.
Pagina: 1