Wifi-router met usb poort als bestandserver voor cnc machine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411662

Topicstarter
Het volgende:

Ik heb hier 2 cnc draaibanken staan met een Heidenhain besturing. Deze besturing kan via een netwerkverbinding lezen en schrijven naar 1 (in te stellen) netwerklokatie. Dit is bedoeld om programma's op te kunnen slaan / lezen en dxf bestanden in te lezen.

Mijn gedachten gaan naar het gebruiken van een router met usb poort als simpele file-server. Daarop aangesloten een usb stick met 2 partities.

Is het mogenlijk om de 2 machines bedraad aan de router aan te sluiten en dan de partities vanaf de machines te benaderen dmv. bv. //router/usb/partitie1/ ?
Zijn diezelfde partities ook vanaf een laptop met wifi te "bereiken"?

Mijn ervaring met netwerken gaat niet echt verder dan de standaard instellingen van mijn router en een mapje delen in windows.

Het lijkt mij niet erg ingewikkeld, maar zijn er nog struikelblokken die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Heel goed mogelijk ja, enige wat je waarschijnlijk moet doen is op een pc de partities aanmaken.
(waarom 2 partities? als het nodig is voor die machines om een aparte locatie te hebben kan je dat ook in 2 mappen doen)
Verder hangt het een beetje van je router af (welke je hebt) of het makkelijk werkt of niet, maar wat je wil is allemaal mogelijk met de meeste routers met een usb aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411662

Topicstarter
Bedankt, is idd niet nodig om 2 partities te maken.