Laptop max budget € 480,00?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Dag mensen,

Ik ben voor m'n ouders op zoek naar een degelijke laptop waarvoor een budget van € 480,00.

M'n ouders gaan deze laptop voornamelijk gebruiken voor tekstverwerking, internetten en skypen. Deze laptop moet ook een tijdje meegaan en van goede kwaliteit zijn. Ik heb zelf al wel een idee over welke het zou mogen worden ik vraag me alleen af of jullie misschien ervaring met dat type laptop hebben.

Het gaat hierbij om de volgende laptop pricewatch: Asus K53TK-SX023V

Heeft iemand met een dergelijke laptop ervaring en kan me iets meer vertellen over de kwaliteit?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Ik zou voor een Intel Core i3 of Intel Core i5 gaan en dan de beste laptop er omheen zoeken.

Saturn heeft deze week Taxfree Shopping, zoek hier de beste laptop anders.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Fjerpje schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:40:
Dag mensen,

Ik ben voor m'n ouders op zoek naar een degelijke laptop waarvoor een budget van € 480,00.

M'n ouders gaan deze laptop voornamelijk gebruiken voor tekstverwerking, internetten en skypen. Deze laptop moet ook een tijdje meegaan en van goede kwaliteit zijn. Ik heb zelf al wel een idee over welke het zou mogen worden ik vraag me alleen af of jullie misschien ervaring met dat type laptop hebben.

Het gaat hierbij om de volgende laptop pricewatch: Asus K53TK-SX023V

Heeft iemand met een dergelijke laptop ervaring en kan me iets meer vertellen over de kwaliteit?

Bij voorbaat dank.
Deze specifieke laptop heb ik geen ervaring mee, maar mijn ervaringen met Asus in het algemeen zijn positief. Prijs/kwaliteitsverhouding is in orde, en support verloopt vaak snel. Reparatie in 1 a 1,5 week.
Maar wat voor ervaring zoek je dan? "Typt lekker"? "Is al drie weken niet stuk gegaan!"? En wellicht nog belangrijker om je af te vragen: waar ga je dit apparaat gebruiken. Met een Radeon 7670M kan ik mij voorstellen dat je nogal hard door je accu heen scheurt. Wordt het een mobiel apparaat, of een desktop replacement?
Overigens gaat in mijn ervaring een Asus niet zo lang mee als bijvoorbeeld een Thinkpad of vergelijkbaar. Reken op een levensduur in de richting van 4 jaar, inclusief eenmalige reparatie aan de behuizing.

[ Voor 10% gewijzigd door RSpliet op 29-05-2012 23:46 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Het moet voornamelijk een snelle goede laptop zijn die gewoon 4 a 5 jaar mee kan en dan voornamelijk bovengenoemde taken gedurende die periode kan blijven uitvoeren. Dus als de software voorruit gaat moet de laptop dat aankunnen. Het is tevens een AMD fusion chip dus een ingebakken video kaart in de CPU behuizing en naar mijn idee zijn deze wel energie zuinig en over het algemeen is mijn ervaring met AMD goed dus dat zal het probleem niet zijn.
Jumpman schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:43:
Ik zou voor een Intel Core i3 of Intel Core i5 gaan en dan de beste laptop er omheen zoeken.

Saturn heeft deze week Taxfree Shopping, zoek hier de beste laptop anders.
Ja ik zou ook het liefst voor die cores gaan echter krijg je voor € 480 euro geen intel core i3 of i5.

[ Voor 60% gewijzigd door Fjerpje op 30-05-2012 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Die Asus laptop lijkt me een prima keuze en hij sluit precies aan bij je budget ;)
Ik ken wel iemand die de 17 inch versie hiervan heeft, en die maakt er, voor zover ik weet, al bijna 2 jaar zonder problemen gebruik van. Het enige puntje van kritiek is, dat de letters van de toetsen beginnen af te slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
VantageR schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:58:
Die Asus laptop lijkt me een prima keuze en hij sluit precies aan bij je budget ;)
Ik ken wel iemand die de 17 inch versie hiervan heeft, en die maakt er, voor zover ik weet, al bijna 2 jaar zonder problemen gebruik van. Het enige puntje van kritiek is, dat de letters van de toetsen beginnen af te slijten.
Van hetzelfde type bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ja, dan is het typenummer K73, denk ik. Het zou wel kunnen dat het een iets ouder model is, maar qua uiterlijk is het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Fjerpje schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:56:
Het moet voornamelijk een snelle goede laptop zijn die gewoon 4 a 5 jaar mee kan en dan voornamelijk bovengenoemde taken gedurende die periode kan blijven uitvoeren. Dus als de software voorruit gaat moet de laptop dat aankunnen. Het is tevens een AMD fusion chip dus een ingebakken video kaart in de CPU behuizing en naar mijn idee zijn deze wel energie zuinig en over het algemeen is mijn ervaring met AMD goed dus dat zal het probleem niet zijn.
Kijk niet verbaasd op als 5 jaar net een brug te ver is. Soms zit 't mee... Overigens is deze qua performance best prima, pak 'm beet 3x zo snel als mijn laptop qua CPU.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
VantageR schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 00:02:
Ja, dan is het typenummer K73, denk ik. Het zou wel kunnen dat het een iets ouder model is, maar qua uiterlijk is het gelijk.
Ooh oke, dat is mooi. Ik kan me voorstellen dat als het om een ouder type gaat dat ASUS hierover eventueel wel opmerkingen zou krijgen en dat het misschien bij deze nieuwere type wel aangepakt is. Echter is dat natuurlijk gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
RSpliet schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 00:04:
[...]

Kijk niet verbaasd op als 5 jaar net een brug te ver is. Soms zit 't mee... Overigens is deze qua performance best prima, pak 'm beet 3x zo snel als mijn laptop qua CPU.
Van diverse merken weet ik dat ze in staat zijn om 5 jaar te halen echter hangt dat natuurlijk altijd af van productie kwaliteit, hardware samenstelling, materiaal, afwerking en natuurlijk van de gebruiker. Dus informatie over ASUS laptops is, en dan met name dit type, zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Ik denk dat ik het wel weet. Ik heb hier en daar nog wat meer gelezen en denk deze in aanmerking komt! Bedankt voor de informatie mensen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Persoonlijk vindt ik de Asus laptops altijd relatief degelijk aanvoelen voor dit budget. Een HP G-serie ofzo voelt veel meer plastic aan. Echter, bedenk wel dat je met een budget van 500 euro zit en zo'n laptop krijg je dan ook. De duurdere series zijn echt een stuk degelijker doorgaans. 5 jaar is lang, het kan, maar is lang. Ga echt voorzichtig met je laptop om als je dat wilt halen en onderhoud hem goed (eens per jaar of halfjaar stofvrij maken van binnen bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
GENETX schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:26:
Persoonlijk vindt ik de Asus laptops altijd relatief degelijk aanvoelen voor dit budget. Een HP G-serie ofzo voelt veel meer plastic aan. Echter, bedenk wel dat je met een budget van 500 euro zit en zo'n laptop krijg je dan ook. De duurdere series zijn echt een stuk degelijker doorgaans. 5 jaar is lang, het kan, maar is lang. Ga echt voorzichtig met je laptop om als je dat wilt halen en onderhoud hem goed (eens per jaar of halfjaar stofvrij maken van binnen bijvoorbeeld).
Klopt wat je zegt en meer dan een laptop van € 500,00 euro zal ik ook niet verwachten.
Pagina: 1